Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Zveřejňujeme usnesení, jímž policie sdělila velmistrovi Řádu obvinění.

Mám dojem, že některé dokumenty nepotřebují komentář. Při četbě jsem si vzpomněl jednak na příhody páně Pickwickovy, jednak na cestu delegace Strany mírného pokroku v mezích zákona, vedené Jaroslavem Haškem, po Uhrách.

Aktualisováno.
Zpráva iDnes.

Aktualisováno.
Deník, pojednáno ještě o cosi pitoměji. Se vší vážností prohlašuji, že výroku Všechny cesty vedou do Chanova jsem se nedopustil!

Komentáře   

0 # Anonymní 2011-08-15 03:51
No mozna by to prece jen komentar chtelo...

JG
0 # gogo 2011-08-15 07:45
Škoda.
0 # Tomáš Marný 2011-08-15 08:07
Z laického pohledu lze konstatovat, že kdo lítá po městě s kuklou na hlavě, je magor a musí počítat s tím, že může vyvolat nějaký konflikt. Z hlediska odborného je jasné, že šlo o nutnou obranu. Pokud mi cizí člověk proti mojí vůli bere fotoaparát, musí počítat s následky on. Prosím o průběžnou aktualizaci "federálního případu"!
P.S. šlo by napsat, v čem spočívala ona původní výtržnost citovaná na začátku výroku?
0 # Anonymní 2011-08-15 09:58
Pane T. Marný, zaměňujete příčinu a následek.

Naprosto chápu obavy vedoucích toho oddílu o svěřené děti. Vžijte se do jejich role. Je před půlnocí, dva lidé s kuklami nahlížejí do pokojů dětí atd.

Obvinění pana Hirato vůbec nesouvisí s činností Řádu ozubeného kola, jak si snad snaží namluvit pan Pecina, jedná se o jednoznačnou výtržnost. Jediná spojitost tu je snad v tom, že pan Hirato měl na hlavě kuklu.
T. Moláček
0 # Leon Kreutzfeld 2011-08-15 10:10
Moc celemu pripadu nerozumim. Jak to cele souvisi s Radem? Pokud se velmistr potlouka v bile masce a rukavicich v noci kolem pionyrskeho domu a foti nejake chlapecky, tak to vypada "bizzardne". Predstavte si ze by chodil oden jako katholicky mnich.

Podobne pusobi i popis potycky. Nuz, pistole, bambusova hul se seriznutym koncem... Nevim, jestli si mam myslet, ze se jedna o nejakou umnou past BIS na extremisty, nebo nejaky happening za ucelem testovani mezi zakona, nebo nejaky jiny kuriosni incident.

V kazdem pripade by mel Velmistr jit prikladem a az do vysetreni incidentu rezignovat na svou funkci. Zatim by ji mohl vykonavat pes, ktery by mel patrit, ten je totiz ze vsech nejozubenejsi.
0 # Tomáš Marný 2011-08-15 10:20
T. Moláček: zapomínáte na jeden důležitý fakt. Neměli právo hrabat se mu svévolně ve fotoaparátu (vlastně to byla taková jemná forma lynčování - svévolný výkon "spravedlnosti"). Protože jde o protiprávní jednání, je obrana obecně přípustná.
Konkrétní okolnosti jsou takové, že útočník se nedal odehnat ani holí, ani pohrůžkou nožem, což jako obránce beru tak, že útočník to myslí skutečně vážně a že je nutné použít silnější kalibr. Kdyby je hned postřílel, byl by to poněkud exces, ale Velmistr se bránil klackem a nepatrným říznutím, jež mělo jen varovný charakter, a pak opakovaným varováním se střelnou zbraní v ruce (a rád bych dodal, že varováním nikomu neublížíte).
Z mého pohledu je Hirato magor, ale magor v právu.
0 # gogo 2011-08-15 10:42
Podle svědectví vyvolal konflikt sám Hirato. Překvapuje mě jednak to, že se sám vycukal u domu dětí a mládeže na pedagogickém dohledu dětí a pak také jeho neschopnost situaci uklidnit, naopak ji pravděpodobně sám eskaloval focením a následným použitím zbraní. Dost mě to zklamalo, původně jsem jej považoval za člověka vyrovnaného. Člověk by měl vědět na co má.
0 # Tomáš Pecina 2011-08-15 12:18
Svoje úsudky zakládáte na versi jedné strany, a i z ní je zřejmo, že postup útočníků nebyl rozhodně prost vad: J.V. MH nebyl rozhodně tím prvním, kdo se uchýlil k násilí, takže o nutné obraně lze hovořit primárně na jeho straně.
0 # Anonymní 2011-08-15 12:38
Pane Marný, jak jsem napsal výše, nerozlišujete mezi příčinou a následkem.
Ten pedagogický dozor nešel panu Hiratovi ukrást foťák za účelem jejich obohacení, v opačném případě by Vaše argumentance mohla být přípustná.

Není to tak dávno, co různí úchylové zabili děti (viz např. Anička z Tróji), ti vedoucí měli oprávněné důvody si myslet, že osoby v masce jsou úchylové.

Pokud by pan Hirato poznal míru, kdy končí jejich recese, mohl jednoznačně konat tak, že by řekl "pánové, jde o srandu, koukněte na můj foťák, nic závadného jsem nefotil, příp. vymažu obrázky s Vašima osobama atd". Ale pan Hirato situaci pěkně vyhrotil, nůž, ostrý klacek a "výstražné výstřely" z pistole. Potež pánbůh.

Řád by se měl od pana Hirata okamžitě distancovat, čin pana Hirata je nutno chápat jako jeho soukromý problém, v opačném případě si původně myšlené recesistické uskupení Řádu může někdo vyložit zcela jinak.
T. Moláček
0 # Tomáš Pecina 2011-08-15 12:48
Aspoň podle mapy se zdá, že park kolem DDM je veřejný, takže nikomu nic není do toho, co tam velmistr s věřícími (i v masce) dělali. Vidím to tak, že páni vychovatelé si mysleli, že když jsou tři, mohou jednat z posice síly, a byli zcela po právu vyvedeni v omylu.

Kromě toho tu záležitost chápu v daleko méně vážné rovině než vy.
0 # gogo 2011-08-15 13:00
Hodnotím to jako nešťastné nedorozumění, ale z momentálních informací mi vychází, že vina je především na panu Hiratovi. On se pustil do procesí a měl mít vyjasněn způsob komunikace s lidmi. Jeví se mi to jakoby ten pedagogický dozor považoval za tajné.
Určitě by byl zajímavý otevřený popis obou stran, to ale těžko čekat.
0 # Tomáš Marný 2011-08-15 13:22
T. Moláček: je úplně jedno, proč mu brali foťák. I kdyby mu jenom chtěli smazat fotky (čemuž majitel fotoaparátu může a nemusí věřit!), bylo to protiprávní jednání a obránce se proti němu mohl bránit. Jak už jsem napsal - byla to jen taková jemná forma lynche, z právního hlediska byli útočníci.
Rozlišujte prosím dvě roviny problému: lidovou a právnickou. Vysvětlím to na příkladu. Pokud přijdu do hospody, vyberu si stůl s rozjařenými mladíky, přijdu k nim a tomu nejbližšímu řeknu "ty jsi ale zmrd", kdo je odpovědný za následnou rvačku?
Z hlediska lidového mravu já, protože jsem ho vyprovokoval. Z hlediska práva on, protože on mne první udeřil. Já jeho nebouchal, takže on neměl právo přenést to do roviny fyzické.
Ať je Hirato provokoval sebevíce, do fyzického ataku přešli oni první a oni jsou tím pádem útočníci, protože na kontrolu cizího fotoaparátu neměli právo.
0 # Leon Kreutzfeld 2011-08-15 13:27
Mozna vtip ma byt v tom, ze podle usneseni je Velmistr obvinen z nebezpecneho vyhrozovani a vytrznictvi, ackoliv podle samotne vypovedi domnelych "obeti", ktere samy podaly trestni oznameni se zda, ze to byl on, kdo se branil nezakonnemu napadeni z jejich strany.

Otazkou ovsem je, zdali by v bojujici demokracii mel pravicovy exponent extremismu mit pravo na primerenou obranu. O tom vsak at rozhodne nepodjaty soudce.
0 # Tomáš Marný 2011-08-15 13:30
Vidím to tak, že páni vychovatelé si mysleli, že když jsou tři, mohou jednat z posice síly ...
Kdybych měl na dálku hádat, spíš si páni vychovatelé mysleli, že jsou orgán a prostí občané musí orgán poslouchat. Jeden z vychovatelů je dokonce PaedDr., což nasvědčuje tomu, že pamatuje dobře panské móresy komunistických orgánů.
0 # Tomáš Marný 2011-08-15 13:32
Úplně jsem se zapomněl zeptat: navrhli mu aspoň vazbu?
0 # Tomáš Pecina 2011-08-15 13:50
Úplně jsem se zapomněl zeptat: navrhli mu aspoň vazbu?

Ne, ale v Třebíči je proslavený "rudý" soud, takže jestli se to k němu dostane, bude to stát za to.
0 # cnemo 2011-08-15 14:17
>Z mého pohledu je Hirato magor, ale magor v právu.


Brál jsem Řád jako srandu a recesi. Trochu mne už zaskočilo tohle v pozvánce pochod:

S sebou:
symboly ŘÁDU (možno stáhnout a vytisknout z www.radozubenehokola.cz/download ), masku ŘÁDU, pochodeň, pevné tyče na symboly ŘÁDU a jejich ochranu a vlastní obranu (dub, buk, hikora, bambus, 120 - 200 cm),

Po tomhle střetu ale soudím, že pan Pan Hirato je nejen magor, ale dokonce nebezpečný magor. Jen šílenec si bere na hromadnou recesistickou akci, v noci a v maskách střelnou zbraň a jen nebezpečný šílenec ji vytáhne ve sporu o fotoaparát.

Protistrana přitom evidentně nebyla tvořena žádnými maniaky, nájemnými vrahy ani zločinci a nikdo mě nevymluví, že to nešlo řešit klidně.

Nedokážu posoudit právní stránku, ale z hlediska zdravého rozumu bych nejprve panu velmistrovi zabavil střelnou zbraň a pak ho poslal na psychiatrické vyšetření.
0 # Tomáš Marný 2011-08-15 14:27
... střelnou zbraň a jen nebezpečný šílenec ji vytáhne ve sporu o fotoaparát.
A kdyby mu chtěli vzít auto nebo peněženku, tak už by střelnou zbraň směl vytáhnout?
Na cizí majetek se prostě nešahá. To snad chápou už malé děti!
0 # cnemo 2011-08-15 14:38
Ale nešlo o auto ani peněženku (nechci řešit jiné případy, ale jen a pouze tento) a on dobře věděl, že útočníků nejde o krádež. Maskovaný chlap v noci ve směšném sporu vytáhne střelnou zbraň. Vám to opravdu přijde normální? Myslíte, že je normální chodit na podobné akce ozbrojen střelnou zbraní?

Dovedu si představit pár facek, dokonce přetáhnout tou tyčkou po zadnici, ale když dojde na pistole, tak je to mimo mé chápání.
0 # Tomáš Marný 2011-08-15 14:44
cnemo: takže nemaskovaným lidem se nesmějí brát násilím cennosti, ale maskovaným ano???
Dovedu si představit pár facek, dokonce přetáhnout tou tyčkou po zadnici, ale když dojde na pistole, tak je to mimo mé chápání.
Ale tady obránce tyčku zkusil a nezabralo to, útočník na něj útočil nadále. Co měl obránce dělat?
0 # Anonymní 2011-08-15 14:45
Pane Marný, představte si situaci, že si půjdu do banky vybrat své peníze a jen tak z recese si natahnu na hlavu dámskou silonku. Co udělá ostraha banky? Zasměje se nebo mě zpacifikuje? Pokud zpacifikuje, tak budu moci ochranku označit za útočníky?
Nebo do Prahy přijedo prez. Obama a v době průjezdu kolony kolem mého domu budu mít zrovně potřebu jít si na balkón čistit vzduchovku :-)

V obou případech to bude z mé strany recese, ale druhá strana to tak nepochopí, zvlášť když bude po mně ochranka útočit (např. střílet) a já budu bránit (např. palbu opětovat).

V posuzovaném případě ped. personál mohl pana Hirata považovat za šmíráka, úchyla, devianta - motá se v kostýnu kolem oken, kde spí děti. Nejspíš v tom hrál i svou roli alkohol, reakce byla ale nepřiměřená.
T. Moláček
0 # Tomáš Marný 2011-08-15 14:46
Ale nešlo o auto ani peněženku (nechci řešit jiné případy, ale jen a pouze tento) a on dobře věděl, že útočníků nejde o krádež.
Znovu: vy nemáte právo cizím lidem kontrolovat fotoaparát. Pokud to zkusíte, jednáte protiprávně a je proti tomu přípustné se bránit. Kapišto?
0 # Tomáš Marný 2011-08-15 14:48
T. Moláček: ochranka nemá právo násilím mu brát peněženku nebo zlatý řetízek na krku. Podobně útočníci neměli právo hrát si na soudce lynche a "kontrolovat" mu fotoaparát. Jak jsem napsal, byla to jen taková jemnější forma lynčování - svévolná "spravedlnost" davu.
0 # Tomáš Marný 2011-08-15 14:51
T. Moláček: přesila cizích lidí mi násilím bere cennou věc z ruky. Jaká reakce by podle Vás byla přiměřená?
Měl snad říci "dobrý den, pane, a promiňte, že Vás vyrušuji - snad jste to jen omylem přehlédl, ale ten fotoaparát je skutečně moje vlastnictví"!?
0 # cnemo 2011-08-15 15:04
>vy nemáte právo cizím lidem kontrolovat fotoaparát. Pokud to zkusíte, jednáte protiprávně a je proti tomu přípustné se bránit.

Ale já to chápu, jasně, že mu to neměli brát. Ale tohle se přece neřeší střelnou zbraní, měl daleko jiné možnosti. Stačilo např. zavolat policii, utéct, domluvit se, psychologicky je rozložit... Ale naprostý základ, šel byste na takovéto shromáždění se střelnou zbraní?
0 # Tomáš Marný 2011-08-15 15:14
cnemo: OK, na hlavním bodě (protiprávnost) se domluvíme. Ale co podle Vás měl obránce dělat? Zavolat policii a zavést rozhovor nepomáhá, když Vám někdo bere věc z ruky teď hned!
Podle všech informací dostupných informací se relativně mírnými prostředky ubránil, odehnal útočníka od sebe holí a dal se na ústup, když přijela na místo policie.
Podle zpráv v novinách to byla jen maketa.
0 # Tomáš Marný 2011-08-15 15:16
V novinách píší (jihlava.idnes.cz/.../...), že měl vzít nůž i na měšťáka, ale to je patrně kachna, protože to by těch paragrafů v usnesení bylo více.
0 # gogo 2011-08-15 15:22
Hlavně si myslím, že na samém počátku došlo k očivednému nedorozumění koho že to kdo potkal.
A zde zcela lidsky vidím selhání Hiratovo, nejen že nedokázal situaci zklidnit, ale ještě ji eskaloval fotoaparátem. Jestliže se nyní dovolává svého práva svatosti majetku, měl předtím dodržet právo na soukromí těch lidí a nefotit je.
Jestli je navíc pravda tohle:
"Když prchajícího muže hlídka dostihla, nestačili se strážníci divit. Útočník na ně nejprve vytáhl nůž, při zákroku jich pak u něj našli ještě šest. U sebe měl navíc i repliku pistole."
Zdroj: zpravy.idnes.cz/.../...

začínám mít obavy o zdravý rozum velmistra.
0 # Leon Kreutzfeld 2011-08-15 15:23
Pane Marny, a jaky ucel muze mit v takovem pripade nevypovidat, jako to udelal Velmistr? Napr. ze si precetl obvineni a z textu sam usoudil, ze je z hlediska prava obeti a nikoliv pachatelem?
0 # Anonymní 2011-08-15 15:27
Pomíjíte závažnou skutečnost, že nikdo není oprávněn si jen tak někoho fotografovat, tím méně děti, bez jeho souhlasu.

-----------------------------
Podobizny, obrazové snímky a obrazové a zvukové záznamy týkající se fyzické osoby nebo jejích projevů osobní povahy smějí být pořízeny jen při splnění těchto zákonem definovaných podmínek:
se souhlasem zaznamenané osoby,
bez souhlasu zaznamenané osoby na základě těchto zákonných licencí:
Na základě zákonné úřední licence může být pořízen obrazový snímek či obrazový nebo zvukový záznam pro účely výkonu státní moci.
Pro vědecké a umělecké účely je možné pořídit podobiznu, obrazový snímek či obrazový a zvukový záznam.
Obrazové a zvukové záznamy lze pořídit i na základě zpravodajské licence, a to pro tiskové, filmové, rozhlasové a televizní zpravodajství.

---------------------------

Pokud tedy děti, resp. jejich zákonní zástupci neprojevili souhlas s pořizováním snímků, neměl právo je nikdo fotit. Následné odebrání fotoaparátu pak může spadat do rámce občanské svépomoci.

DG
0 # Tomáš Marný 2011-08-15 15:41
Leon Kreutzfeld: to se raději ptejte Jeho Velkoozubenosti. Osobně Ho neznám a netroufnu si hovořit za Něj. Ale někdo by si třeba po přečtení usnesení mohl myslet, že nic na svou obhajobu ani říkat nemusí, protože celý popis děje od "poškozených" dosvědčuje, že byl v právu.
DG: to by byla ta nejdivočejší svépomoc, o jaké jsem kdy slyšel. I kdybychom svépomoc uznali, byl by velký problém s proporcionalitou (nepatrný zásah do práv vs. jednání hraničící s loupeží), krom toho si nejsem extra jist protiprávností focení. Ochrana osobnosti není můj obor, a tak se vzdám kategorických soudů, nicméně i kdyby nebylo nic jiného, může se Jeho Velkoozubenost odvolat na zpravodajskou licenci (reportážní fotografie aktuální povahy dokumentující veřejné dění okolo průvodu - za těchto podmínek by fotku klidně mohl i umístit na web a bylo by to OK).
0 # kocour 2011-08-15 16:20
Zdá se, že Jeho Velkoozubenost byla při akci nedostatečně ozubena.
0 # Tomáš Pecina 2011-08-15 16:26
Zdá se, že Jeho Velkoozubenost byla při akci nedostatečně ozubena.

Sedm nožů je málo? A to ještě dva nenašli…
0 # Anonymní 2011-08-15 16:57
Pane Pecino, trefné a vtipné :-)))
T. Moláček
0 # Anonymní 2011-08-15 17:03
Vidím to na trestný čin pohlavního zneužití ve stadiu pokusu. A to ani neuvažuju o možnosti, že se ti vedoucí mohli ve tmě jevit jako osoby mladší 18 let a že by soudce či znalce pohled na jejich fotky vzrušil, což by byl explicitní důkaz výroby dětské pornografie. Že to bylo zvláště účinným způsobem v organizované skupině působící ve více státech, to už se dá dokázat vždy.
0 # Anonymní 2011-08-15 17:04
Chapu dobre, ze pan Hirato sel nekdy k pulnoci zahalen bilou maskou na obliceji a s bilymi rukavicemi na rukou, s fotoaparatem na krku a ozbrojen nekolika nozi, zaspicatenou bambusovou tyci a pistoli (maketou pistole?) k oknu baraku, kde spali nezletile deti? Navic tam takhle "pripraven" provokoval ucitele/trenery, kteri ho zadali, at odejde, a pri potycce s nimi jednoho z nich porezal?

Uprimne receno nechapu jeho motivaci. Byl opily nebo to melo byt soucasti procesi?
Nektere dokumenty opravdu komentar nepotrebuji, pane Pecino.

DF
0 # kocour 2011-08-15 17:20
Jeho Velkoozubenost měla v noci raději volit černou masku a černé rukavice. Tedy pokud její odhalení prostřednictvím orgánů nebylo součástí důmyslně ozubeného plánu na zvýšení obecného povědomí o mechanismu ozubených kol.
0 # Anonymní 2011-08-15 17:30
Ovšem jestli je velkoozubenost tak zubaté prozřetelnosti, že k sobě do úschovy vzala nástroje dalších členů řádu, aby s nimi neprovedli nějakou hloupost, tak jen díky ní je průšvih jen jeden.
0 # ŘÁD OZUBENÉHO KOLA 2011-08-15 20:51
Jeden moudrý muž mi asi před 25 lety řekl platnou moudrost: "Je potřeba brát v úvahu, že 2/3 reportérů jsou levičáci a 90 % ovčanů idioty, co jim to žerou..."
Je to platné i dnes, ale nakonec je přeci obecně známo, že množství lidí s IQ vyšším než 140, je v populaci pouze 0,2 %...
Velmistr
0 # gogo 2011-08-15 21:18
O tomto případě nám podal zprávu pan Pecina, do jaké míry odpovídající skutečnosti, to můžete nejlépe posoudit sám.
0 # Jan Kasal 2011-08-15 21:40
Imho to byla buď sebeobrana, nebo pokus o těžké ublížení na zdraví. Měl štěstí, že jim nepřeřezal šlachy a nervy.
0 # Anonymní 2011-08-15 22:00
Par levicovych telocvikaru (viz titul PaeDr), i pres varovani mne chteli okrast o zrcadlovku, tak jsem se natolik jemne branil, aby to splnovalo nutnou obranu (proto jsem nemohl byti obviněn z jimi prezentovaných §) a to ideoPolicii nelibilo, je totiz pod rozlisovaci uroven ideoPolicie rozlisit tu jemnou nuanci mezi obeti trestneho cinu a pachateli, kteri chteli ukrast zrcadlovku Nikon s objektivem (cca 35.000 Kč).
0 # neznalek 2011-08-15 22:06
Vy jste Pecino agent s chybějícím ozubeným kolečkem. Někteří agenti vyvolávají skandály, stojí za vznikem krizí a kradou tajné materiály. Ti skromnější aspoň šíří poplašné zprávy a dezinformace. Ale jenom vy - ozubenče - provokujete státní orgány nepříliš důvtipnou studentskou recesí a i tu poserete až na dvůr.

To chcete, aby o vás byl natočen komediální seriál Smolařský agent Kolozubá piraňa?
0 # Anonymní 2011-08-15 23:38
Pěkně Vám to pane Pecino ten Japonský kostěj podělal. Tak to dopadne, když se dobrý nápad sloučí s duševně vyšinutým šílencem. Celé Vám to pos.al. Jen mít tu odvahu si to umět přiznat.
0 # kocour 2011-08-15 23:52
"Řád ozubeného kola vznikl jako provokace po rozpuštění Dělnické strany. Řád je však také často spojován se snahami extremistů o legalizaci provokací v problémových městech. Zatímco Dělnická strana sociální spravedlnosti musela pochody například v Krupce nebo Novém Bydžově předem nahlásit, náboženská shromáždění stejné povinnosti nepodléhají."

No jo, to nasere ...
0 # Anonymní 2011-08-16 00:06
Kontrolní otázka. Kde končí recese a začíná provokace?

www.romea.cz/.../


Skupina asi dvaceti maskovaných extremistů s loučemi prošla v pátek večer Mostem a pak zamířila provokovat Romy do nedalekého Chanova. Stejně jako před nedávnem v Krupce šlo o akci tzv. Řádu ozubeného kola. To, že šlo o provokaci namířenou proti místním Romům dokazuje pozvánka, která byla zveřejněna na Facebooku.

Pozvánku na procesí rozesílal pomocí sociální sítě Facebook "velmistr" řádu Marek Hirato, který na Facebooku vystupuje pod jménem Keram Otarih. Kromě pozvánek, které doprovázela fotka z červeným ozubeným kolem na černém pozadí zveřejnil Hirato 24. července v 8:41 i rasistickou pozvánku s fotografií obleku a kápě připomínající oděv rasistické organizace Ku-Klux-Klan. Přes fotografii byl pak text: "I ty musíš bojovat za bílou rasu."

Marek Hirato je podle internetové encyklopedie Wikipedie právník, člen ODS a předseda občanského sdružení Pomáhat a chránit.

Dvacítka extremistů s bílými maskami, zapálenými loučemi a černou vlajkou s červeným ozubeným kolem nejprve vyšla bez povšimnutí projíždějících řidičů i chodců po dvaadvacáté hodině od Prioru a vydali se ulicí Budovatelů k Rudolické ulici. Informoval Mostecký deník.

Osm maskovaných lidí s hořícími pochodněmi a vlajkou se pak vydalo k Chánovu. Podle Deníku se přibližně tři desítky Romů ozbrojily a hlídkovaly kolem domů. "Ať si jdou strašit někam jinam. Ať nám sem nelezou. Co tu vůbec chtějí? Strašit nám děti?" žádali Romové policisty o ochranu.

Policisté skupinu provokatérů zkontrolovali. Podle informací, které zveřejnil Marek Hirato na svém facebookovém profilu se podařilo provokatérům dostat až na sídliště Chanov.

Krátce před druhou hodinou ranní bylo procesí ukončeno. Podle Mosteckého deníku bude silné nasazení policie stát daňové poplatníky nemalé peníze.
0 # ŘÁD OZUBENÉHO KOLA 2011-08-16 00:16
pro Kocoura, Kasala a jiné anonymní...
Jeden moudrý muž mi asi před 25 lety řekl platnou moudrost: "Je potřeba brát v úvahu, že 2/3 reportérů jsou levičáci a 90 % ovčanů idioty, co jim to žerou..."
Je to platné i dnes, ale nakonec je přeci obecně známo, že množství lidí s IQ vyšším než 140, je v populaci pouze 0,2 %...
Velmistr
0 # Daniela 2011-08-16 01:54
Kdyz ona ta detektivka z Trebice ma mnoho nevyjasnenych bodu.

1. Co je to zac, ten "biatlon klub"? Ja mela za to, ze je to nejaka severska sportovni disciplina-biathon, kde se beha na lyzich a strili v urcenem case. Jak by se tento sport mohl provozovat v lete?

2.Proc se hned na zacatku v "usneseni" predklada, ze p.MH uz byl odsouzen za vytrznictvi v Beroune, vzdyt se jedna o policejni zpravu a ne o soudni rizeni?

3. Vyzadovani fotoapartu si mohl p.MH vykladat jako pokus o kradez, to jako kdyz si turista v CR fotografuje typickeho Prazaka na verejne prazske ulici, tak pacha trestni cin,-pripadne se mu muze aparat kontrolovat?

4. Potuloval se p.MH na privatnim pozemku, nebo se pokousel nahlizet do oken budovy? Predpokladam, ze deti spaly ve tme, fotografovani spicich tedy nebylo mozne..

5. Kdo je tou tajemne zakuklenou postavou jmenem Laurie H...? O jake hre to pan HM mluvi?
S hezkou slecnou, byt zamaskovanou (v kukle ale otvor pro "pusu"), by tmavy vyklenek pod okny daval smysl...:-)
0 # Anonymní 2011-08-16 03:47
1. Presne tak, hokej se muze trenovat jen v zime a alpske lyzovani pouze v alpach.

3. Pokud by byl turista zahalen kuklou a fotografoval nekoho skrz okno v zapadle ulicce na Chodove, tak by to odpovidalo.

4. To lze v zasade zobecnit. Spici deti fotografovat nelze, protoze spici deti nelze nijak zdetekovat libovolnym pristrojem, natoz pak fotoaparatem.

5. Tajemna slecna Laurie H. se podle jeji vlastni vypovedi pod oknem nezastavila, ale zamaskovane hezke slecny s kuklou na hlave s otvorem pro pusu jiste vyhledavaji tmave vyklenky pod okny Domu deti a mladeze - to zajiste dava smysl :).
0 # Dv ořák 2011-08-16 08:52
Zajímavé je, že páni pedagogové obviněného nejprve pouze požádali, aby odešel a když tak tento učinil, nijak mu v tom nebránili. Ke konfliktu došlo teprve poté, co se otočil a vyfotil je.

To se s historkou o "strachu o děti" jaksi neshoduje, neboť v takovém případě by se nepochybně pokoušeli o kontrolu fotoaparátu nebo jeho zadržení hned od počátku.
0 # Tomáš Marný 2011-08-16 09:27
Dv ořák: samozřejmě. Navíc si fotil dospělé lidi, kteří jej vykazovali z (údajně, na mapě jsem nekontroloval) veřejného chodníku. Celé je to naprostá pitomost - ovšem vůbec bych se nevidil, kdyby se MH dostal k soudu jako obžalovaný.
0 # Anonymní 2011-08-16 12:30
pane pecino, konečně, po zhruba dvou letech, kdy jsem nad mnohými případy, které jste tu pitval či dokonce vystupoval v roli jakéhosi právního poradce, mi docvaklo, co jste zač, resp, jaký je váš přístup k aplikaci práva. ten je totiž značně nevyvážený. na to máte samozřejmě plné právo. a já mám konečně o vaší osobě jasno.
čili podle vás je v pořádku, když si blbečci chodí kolem ubytovny s děckama po 22 h v kuklách, fotí si lidi, kteří je legitimně vyzvou k odchodu (stále v masce) a chovají se přitom více než suverenně. vzniklou potyčku pak přičítáte k tíži tomu, kdo ač zcela zmateně (pochopitělně, co si má v daní stresové situaci myslet, když vidí takového hňupa), chtěl mít jistotu, že osoba chovající se jako deviant není opravdu náhodou deviantní ve vztahu k ochrně děcek mu svěřených. což svým způsobem následně svým násilnickým chováním deviant hirato potvrzuje...
jistě obviněním tato akce blbečka hirata nekončí, doufám, že věc bude došetřena a případně podstoupena spravedlivému soudu.
nejsem právník, nicméně pokud všechny výpovědi potvrzují, že se hirato choval jako debil, nevyužil možnosti přestat působit v danou chvíli jako deviant (sundání masky, nefocení vedoucích) a ještě k tomu si "hrál" jakousi svou dementní hru a tvrdil, že je to povolené od policie, tak mi naopak obvinění z vyhrožování přijde málo a doufám, že bude ještě překvalifikováno.
a taky doufám, že i vy dostanete rozum a přestanete se těchto násilníků konečně zastávat.
0 # Tomáš Pecina 2011-08-16 12:50
Jste si tak jistý, Anonyme, že v tom usnesení je zapsána jen čistoskvoucí pravda? Já ne.
0 # Tomáš Marný 2011-08-16 13:00
Jste si tak jistý, Anonyme, že v tom usnesení je zapsána jen čistoskvoucí pravda?
Ne-li, pak jde o dobrou fabulaci, protože to jako pravda zní. Všichni svědci líčí děj v záadě stejně, a to bez ohledu na to, zda mají vztah k jedné nebo ke druhé straně. Děj je logický (byť neuvěřitelně komický). Nejsou zřetelné známky upravování děje. Např. "poškození" netvrdí, že je Jeho Velkoozubenost přepadla sama od sebe, a ochotně doznávají, že Ji napadli oni sami.
Jedinou zjevnou nepravdou je právní kvalifikace, ale za to již svědci nemohou. Máte konkrétní důvod domnívat se, že se to odhrálo zásadně jinak?
0 # Tomáš Marný 2011-08-16 13:04
Tomáš Pecina: Nevidíte v tom doufám nějaké spiknutí? Klidně bych se vsadil, že to akorát dostala nějaká chudák poručice, co měla zrovna výjezd, o Řádu ozubeného kola slyšela poprvé v životě a bála se, že by ji zmrdali, kdyby to neodstíhala, protože tam došlo na nepatrné zranění. (klasická česká vlastnost, jejíž jadrný název zde raději nebudeme říkat)
0 # Anonymní 2011-08-16 13:38
pane pecino, já se přikládním k tomu, že nutně muselo jít samozřejmě o spiknutí. prostě, když se biska (nebo kdo vlastně) dozvěděla, kde pan ve,mistr hirato zase bude řádit, objednala autobus děcek a ubytovala je jako návnadu poblíž. ti tři tělocvikáři jistě prošli výcvikem u stb, takže nebyl problém hirata, když už se jen na dohled přiblížil, vmanipulovat do situace a sehrát scénku tak neuvěřitelně, že i samotný dámský doprovod jim dal zapravdu. a do služby ten den byly zařazeni jen speciálně proškolení policajti, kteří jistě dobře zakamuflovali případné nesrovnalosti, aby se nedostali do záznamů. nejdůvěryhodněji pak působí úporná argumentace o politickém zařazení novinářů a iq většiny národa.
já si pana hirata vážím, chce pomáhat a chránit začínající podnikatele, viz jeho succes: www.ceskatelevize.cz/.../309292320520025-den-d není lepší, než se přesvědčit na vlastní oči :-)
0 # Anonymní 2011-08-16 13:43
... a ještě jsem zapomněl dodat, že nejhorší na tom je, že hiratovi to noční budlikání nejprve policie laskavě dovolí (nejspíš ho k té ubytovně s děckama rovnou poslali, oba dobře víme proč... ;-)) a pak ho bez milosti sebere, když uvidí na rukávu kapku krve. no děs a hrůza, jaká zrada od policajtů, kdo by to byl čekal?! jistě jsou výpovědi lživé, především s ohledem na argumentaci výše pana hirata, který ji rozporuje, seč může.
0 # Anonymní 2011-08-16 14:18
Strašně se mi líbí jak se zříkáte jakéhokoliv propojení s DSSS, ale sám jsem byl svědkem že vám tam chodí lidé s oblečením či symboly DSSS..
0 # Leon Kreutzfeld 2011-08-16 15:01
"Strašně se mi líbí jak se zříkáte jakéhokoliv propojení s DSSS, ale sám jsem byl svědkem že vám tam chodí lidé s oblečením či symboly DSSS.. "

No ja si taky myslim, ze se ten problem nevyresi, dokud nebude zase mozne provocateury zavirat za nazor, pripadne za vzpouzeni se organum.

Nejake tanecky okolo toho, jestli ma nekdo o ozubene kolecko vic nebo min, to jen vybizi k dalsim provokacim.

Pripadne pak by stalo i za zvazeni se o takove pitomosti vubec nestarat a misto koleckaru honit vrahy, zlodeje a lupice.
0 # gogo 2011-08-16 15:38
Proboha pane Kreutzfelde, co Vás to napadlo? To by bylo proti veškerým tradicím české policie. Vrazi a lupiči jsou nebezpeční, chtěli by se třeba rvát nebo přinejmenším běhají, kapsáři a pouliční zloději mnohdy nemají u sebe doklady a když jo, tak stejně z nich peníze nevyrazí.
U nás jsou obětmi uniformovaných loupežníků hlavně řidiči. Dnes už se jim pro prachy ani nechce ven, tak vymýšlejí, jak by se výběry výpalného zautomatizovaly - pošlem dopis a ovčan zaplatí. Pro udržení discipliny se pak co dva roky mění obsahy lékárniček a ty se kontrolují a pokutuje absence razítka platnosti.
Takže třeba takhle kolegu zastavily hluchavky kvůli kontrole lékárničky, dokladů a foukání. A 10 metrů od nich projel po stezce pro cyklisty starý Žigul plný neviditelných, bez nálepek STK. Kolega na něj PaChy upozornil, (tyhle necháte? beztak ani nemají v pořádku STK) a bylo mu řečeno, že posádka je biřicům dobře známá, že nemají ani pojištění a nikdo z nich ani řidičák.

Jenže, oni by řvali, nic by nezaplatili, Uhlové by pak hýkali o rasismu - má to takový PaCh zapotřebí, když může v klidu pokutovat poklidné ovce za požití čokoládové tyčinky nebo škrábání za uchem?
0 # Anonymní 2011-08-16 15:43
@lk: jakápak náhoda, že mezi skupinou vrahů a skupinou kolečkářů existuje významný průnik... viz například "zábava" kolečkářů ve vhazování zápalných lahví do domů obývaných romy apod. nicméně politováníhodný incident advokáta a poradce začínajících podnikatelů marka hirato stejkozy z ods je jistě také obrovská náhoda, stejně jako je náhoda jeho loňské odsouzení na výtržnictví (jistě to bude taky spiknutí policie a justice).
0 # Anonymní 2011-08-16 15:55
A přijde mi ještě zajímavé, když jste ozubeni občanskými právy, proč se ozbrojujete tyčemi, noži a maketami zbraní?
0 # Tomáš Marný 2011-08-16 16:02
A přijde mi ještě zajímavé, když jste ozubeni občanskými právy, proč se ozbrojujete tyčemi, noži a maketami zbraní?
A proč by nemohli??? Právo na obranu uznávají všechny civilizované kultury. Pokud tím na nikoho nebude útočit, ať si má třeba 100 nožů - není to snad jeho věc!?
0 # Anonymní 2011-08-16 16:07
@marný: jasný, ať si nosí třeba sto nožů, když mu to poléčí jeho sebevědomí. ale ať ty kudly laskavě nevytahuje. ani na tělocvikáře.
samozřejmě nosit u sebe 7 nožů, to už chce mít pořádně malý penis (nebo něco podobného). ostatně po shlédnutí videa ze dne d mám o panu advokátovi markovi stejkozovi hirato z hlediska jeho křehké psýché jasno.
0 # Tomáš Pecina 2011-08-16 16:17
Máte konkrétní důvod domnívat se, že se to odhrálo zásadně jinak?

Zásadně ne, ovšem detaily mohly být značně odlišné.
0 # Tomas Marny 2011-08-16 16:22
@anonym: pokud mu telocvikar bere nasilim z rukou cennost, je jedno, jestli je jinak Hirato magor nebo ne. Proste je v tu chvili v pravu. Pravo plagi pro kazdeho stejne. I pro ty, jejichz televizni vystoupeni se vam nelibilo.
0 # Tomas Marny 2011-08-16 16:26
TP: OK, tak do tpho. Jaka je verze J.V. MH?
0 # Anonymní 2011-08-16 16:34
Sedm nožů u sebe může nosit po dosažení patnácti let věku (a to hodně mhouřím oči) jen naprosto infantilní dement. O chození v bílé masce radši nemluvme, každému dělá dobře něco jiného. Ale nosit sebou a v průběhu konfliktu vytáhnout REPLIKU střelné zbraně je čiročirý pokus o sebevraždu. Kdyby ho odpráskli, nemůže nikdo říct ani popel. Měli byste se přejmenovat na Řád Darwinovy ceny.
0 # Leon Kreutzfeld 2011-08-16 16:34
"mezi skupinou vrahů a skupinou kolečkářů existuje významný průnik"

To je zajimave, tak to jsem nevedel vp. Anonymní.

Tohle jen tak off-topic, kdysi jsem cetl studii, ze u seriovych vrahu se casto vyskytuji symptomy jako pomocovani, zharstvi a muceni drobnych zvirat. Zatimco zhare a sadisty policie dnes dokaze uz casto odhalit a potrestat, ti co se pomocuji zatim behaji po ulicich jako by se nechumelilo.
0 # Tomáš Pecina 2011-08-16 16:41
OK, tak do tpho. Jaka je verze J.V. MH?

Je přítomen, takže bude-li chtít, bude ji presentovat sám.
0 # cnemo 2011-08-16 16:43
>samozřejmě nosit u sebe 7 nožů, to už chce mít pořádně malý penis (nebo něco podobného).

Je to vulgatita, ale je to tak. Fascinuje mne, jak se klade rovnítko mezi normální chování a co je povoleno podle zákona. Můžu dodržovat zákony a chovat se jako magor, to se nevylučuje.

Exitují silnější zákony, mnohdy zcela nenápadné (třeba pozdrav při setkání), než jsou ve Sbírce, které jsou však kupodivu dodržovány daleko častěji. Nemusíte je dodržovat, nejdou vynutit, jen vás pak ostatní vyloučí ze společnosti. Jeho velkozubenost má, jak se zdá, solidně našlápnuto. Pokud je tedy pravda jen polovina zveřejněného.
0 # Anonymní 2011-08-16 17:12
Jeho Velkoozubenost Velmistr dnes 0.16:

Nerozumím, já jsem úplný kočičí debil. Mně to budete muset namalovat.


Anonym dnes 12.30:

J. V. Velmistr tvrdí, že mu chtěli sebrat foťák. Co když byli naopak deviantní ti vedoucí, on je přistihl a proto mu chtěli sebrat ten foťák?

Btw, chovat se jako debil není trestné. Dokonce ani jako blbeček ne. A provokovat taky ne.

A už vidím, jak jde nějaký zločinný úchyl zločinně úchylovat v bílé masce a koleduje si, aby ho chytli. Tenhle nekoledoval, tenhle doslova škemral. A od toho faktu bych začal.

Kocour
0 # Tomáš Pecina 2011-08-16 20:02
Dva poslední komentáře jsem vymazal a prosím všechny, aby diskutovali bez osobních útoků a urážek.
0 # Anonymní 2011-08-16 23:45
"chovat se jako debil není trestné"

to byste si měli dát jako řádové heslo. ale doporučoval bych legal disclaimer malým písmem - v reálném životě to někdy může bolet
0 # Anonymní 2011-08-17 07:48
Já si osobně myslím že to bylo nějak takto..
Velmistr chodil okolo DDM a hledal nové ovečky do svého stáda.. Ti dva si ho všimli. Ale jelikož byli ateisti, tak jeho víru nesdíleli. A chtěli si navzájem vysvětlit která víra je správna. Když Velmistr odcházel. Vyletěl blesk. Oni si mysleli že je fotí a krade jim duše. Tudíž po něm vyrazily. Jeden zakopl a o kachličku si rozřízl ruku a druhý narazil do stromu a myslel si že ho Velmistr bochnul. A střelbu si domysleli aby to vypadalo lépe v novinách...
0 # Tomáš Marný 2011-08-17 08:13
Je přítomen, takže bude-li chtít, bude ji presentovat sám.
No, stěžovat si na úřední (a svědeckou) pitomost a nenapsat, jak to vlastně bylo, je trochu nefér, nemyslíte?
0 # ŘÁD OZUBENÉHO KOLA 2011-08-17 13:36
Je přítomen, takže bude-li chtít, bude ji presentovat sám.

...

Přijde mi netaktické zveřejňovat pravdu dříve, než svou lež před soudem přednesou útočníci s tituly PaeDr...

Ochudili bychom je totiž o obvinění a odsouzení pro křivou výpověď...
(tělocvikáře právně samorostlé... :) )

A média by neměla důvod ŘÁD ostrakizovat... :)

Budiž Vám Ozubeno!
0 # Tomáš Marný 2011-08-17 14:12
Hlavně si nezapomeňte včas podat ODPOR!
0 # Anonymní 2011-08-17 15:36
"Přijde mi netaktické zveřejňovat pravdu dříve, než svou lež před soudem přednesou útočníci s tituly PaeDr... Ochudili bychom je totiž o obvinění a odsouzení pro křivou výpověď... (tělocvikáře právně samorostlé... :) )"

LOL - ještě jste zapomněl dodat, že za křivou výpověď bude odsouzena i laurie h. :-DD

ale bejt vámi, vzal bych si ponaučení ze dne d. jestli u soudu budete vystupovat jako d*b*l, tak veškeré důsledky svého jednání přičtěte sobě. nicméně mám zkušenost, že toto je stejně neléčitelné...
0 # jonáš 2011-08-17 16:43
Třeba je to všechno součást scénáře.
0 # Anonymní 2011-08-18 19:47
Tak už o této kauze informovala dnes i TV Prima v Prima Plus
0 # Anonymní 2011-08-18 21:26
0 # Anonymní 2011-08-18 22:35
Stejný čas po prohraném soudě pro pomluvu budou muset věnovat omluvě.
0 # Tomáš Pecina 2011-08-19 06:23
Myslím, že pomlouvačné to nebylo, zábavné však jistě.
0 # Vodník 2011-08-20 11:12
Věra Tydlitátová udělala Klause členem Řádu. Velmistr by měl varovně projít pod jejími okny v masce a případně ji pro výstrahu vyfotit!
0 # Vodník 2011-08-20 11:19
Na té facebookové stránce se po kliknutí na ty jejich plakáty dočteme:

"Jde o ŘÁD OZUBENÉHO KOLA, neofašistickou a rasistickou sektu, která navazuje na popularitu Dělnické strany a dokonává tím pádem poslední krok OD NACIONALISMU K NEONACISMU.
POSLEDNÍ KROK K RASISTICKÉ REVOLUCI.
0 # Tomáš Pecina 2011-08-20 14:09
Mně se nejvíc líbí tohle:

Na Hradě se procházejí lidé, kteří kandidovali za neonacistickou stranu, do politiky míří osoby, které mají v programu plánovanou islamofobii a xenofobie mezi Čechy stoupá. Dokáže někdo zabránit novému holokaustu?

Od Bátory na Hradě k novému holokaustu je zhruba stejně daleko jako od KSČM v parlamentu k novému Gulagu.

Ale jsem potěšen, že se moje řádové motto ("Buď ozuben! Vždy ozuben!") a grafika tak šíří; on měl nakonec Hitler pravdu, že lidi dokážou uvěřit sebevětší pitomosti.
0 # Vodník 2011-08-20 14:18
Nejen Bátora na Hradě, ale i spekulace nad realitou! Doba je nelehká a bdělosti není nikdy dost!
0 # Ondra 2011-08-21 00:11
88 příspěvků...

Ondřej Šváb
0 # Astr 2011-08-21 07:33
Racte si prosim odechnout a dat si minutu ticha:

Dovolim si odbocit od ozubeneho kola
=======================
21 srpen 1968
Je to již 43 let od ne bratrské pomoci, výročí okupace :-(

Vzpomeňte
Nezapomeňte !
========================
Okupanti 20 let vyhnani
a uz i ovcane do ovcina zahnani, ci kamsi:-(
Kousek Kocourkovske demokracie dam si:-(
0 # Anonymní 2011-08-21 17:22
Astre:"Okupanti 20 let vyhnani"? ... A tu o tom, ze je vlastne vyhnal KOcab pridate hned potom? :-):-) ... ale notak. Trochu realismu, mene pohadek. Kdyby v Moskve nechteli, neodejdou.
Tehdy byli ti v uniformach v ohranicenych prostech svych zakladen a ti v oblecich soudrum ve vlade rikali, co maji delat.

A co dnes? Ovladaji strategickou cast prumyslu a byznysu tehle zeme, skupuji ty nejlukrativnejsi nemovitosti a pres sve penize rikaji politickym stranam co maji delat.
Tehdy jejich moc koncila na hranicich vychodniho bloku, dnes maji ohromny vliv uz i v (tehdy zapadnim) nemecku a jeich lidi jsou mezi nejnebezpecnejsimi gangstery treba v USA...

Takze ja bych zas tak moc nejasal a o "vyhnani" pred dvaceti lety bych se rozhodne mluvit neodvazil...
ds
0 # kocour 2011-08-22 00:54
Věra Tydlidátová je nějaká chovankyně psychiatrické léčebny?

Btw, ten 88. příspěvek bych smazal ... pro jistotu. Jeden nikdy neví ... :-)
0 # Anonymní 2011-08-22 08:58
88 příspěvků a konečně došlo na židy. Vodník tu opravdu chyběl.
0 # Vodník 2011-08-22 10:28
Anonymní si mě plete s Tydlitátovou. Nicméně si pomalu zvykám na to, že už když vyslovím nebo napíšu slovo "žid", je to pro anonymy důkazem mého antisemitismu. To ovšem není můj problém...
0 # Anonymní 2011-08-22 12:06
A proc jste zde vicemene od veci zacal tu Tydlidatovou citovat? Jak to souvisi s tím třebíčským incidentem? Vzdyt je to od vas zase takovy osly mustek...

PS: problem s tim nemam, Rad i Tydlidatova i Vodnik jsou mi vicemene nekde... jenom je to zajimavy fenomen.
0 # Vodník 2011-08-22 14:23
A proc jste zde vicemene od veci zacal tu Tydlidatovou citovat?
Když cituju text o Řádu u článku o Řádu, tak je to podle Vás od věci??? Nedivte se, že Vás pak těžko můžu brát vážně...
0 # Anonymní 2011-08-22 15:08
Článek a diskuse ale nejsou "o Řádu"... těžko Vás někdo může brát vážně když ať už se diskutuje o čemkoli, nějakým oslím můstkem se Vám do toho vplíží ta první z Vašich obsedancí.
0 # Vodník 2011-08-22 15:22
Článek a diskuse ale nejsou "o Řádu"...
Když myslíte... asi to bude jedna z mých obsedancí. Jako Židé, že?
0 # Tomáš Marný 2011-08-23 08:56
Uvažoval jste o tom, že byste zvědavé novináře záměrně mátl tajemnými výroky? Třeba byste mohl kolem sebe trousit filozofické poznámky typu "každý má svůj Chánov v srdci" a "kdo se z historie nepoučil, musí si ji znovu prožít".
Docela by mě zajímalo, jak by si z interpretací těchto mouder poradili v kontextu Řádu novináři a Věra Tydlitátová! :-))))))))))))))))))))))))
0 # Tomáš Pecina 2011-08-23 09:25
Ne, my to máme rozdělené, od disseminace pitomostí vámi popsaného druhu je tu velmistr, mým úkolem je dávat novinářům naději, že možná přece jen nejsme psychopathi.
0 # Vodník 2011-08-23 10:49
psychopathi
Na to se nedá koukat!!! Proč nenapíšeš psychopathé?
0 # Tomáš Pecina 2011-08-23 11:19
Protože -é vnímám jako hyperkorektní usus.
0 # Vodník 2011-08-23 11:45
Jenže -i měkčí t- na ť-. Vložené -h- tomuto processu zabraňuje, takže výslovnost Tebou napsaného slova je "psychopaty".
0 # Tomáš Pecina 2011-08-23 12:14
Jo počkej, to máš pravdu. Je to vlivem špatného přebrání z řečtiny, která koncovou thetu nezná. Podobně je třeba v angličtině plinth, což také působí jako pěst na oko.

Ale protože -h- vyznačuje pouze původ, myslím, že není třeba propadat beznaději a učinit si pravidlem, že v těchto případech je -th- měkčené (vzniká theta s háčkem).
0 # Vodník 2011-08-23 12:30
A jak se vyslovuje? "Psychopatzi"?
0 # Tomáš Pecina 2011-08-23 13:59
Normálně, prostě jako theta s háčkem. Ťheta.
0 # Tomáš Pecina 2011-08-26 07:03
Neználku, nemáte náhodou v příbuzenstvu jistého Prokůpka? Ten se na Lupě v diskusi také vyjádřil třikrát, pokaždé jako jiná osoba (ale ze stejné IP adresy, moula).

Váš trolling budu i nadále mazat.
0 # neznalek 2011-08-26 11:53
Ó hrůzo.
0 # Tomáš Marný 2011-08-31 10:02
Nějaký pokrok v případu? Předpokládám, že Jeho Velkoozubenost stížnost proti usnesení nepodala z principiálních důvodů, neboť se chce hájit u soudu veřejně. Zase na druhou stranu by byl k dispozici jistě zajímavý elaborát státního zastupitelství ...
0 # Tomáš Pecina 2011-08-31 13:00
Podala, jinak bychom měli problémy vypáčit z ministerstva náklady úspěšné obhajoby. Na verbální výmět OSZ-TR se rovněž těším.
0 # Jan Potměšil 2011-08-31 14:47
Pokud někde někdo demonstruje, budiž, pokud si ale s sebou tahá 7 nožů, zaostřenou tyč a repliku pistole, je to nejen proti ShromZ, ale i proti zdravému rozumu. "Recese" typu pochodňového průvodu do Chanova už je opravdu nechutná a svědčí o základním nedostatku empatie - pokud tedy má jít o projev snahy o svobodu projevu - nebo o náckovských sklonech velmistra, pokud tento navíc dává na pozvánku symboly a hesla KKK (asi jde o oboje). Jít děsit lidi do Chanova nebo se prát s nožem, tak nejde-li o projev pouhé psychopatické vyšinutosti velmistra, připadá mi, že snaha "právních aktivistů" o vyrábění kauz, kde by se pak mohli seberealizovat a exhibovat při obhajobě, už překračuje meze přijatelnosti, a to i z hlediska zákona, nejen zdravého rozumu. Spíš než nad údajnými pochybeními OČTŘ bych se zamýšlel nad duševní zachovalostí velmistra a spol.
0 # Jan Potměšil 2011-08-31 14:55
PS: Asi jsem jinak vychován, ale na místě velmistra i jeho přátel bych se spíš styděl, ne se tu nechal zviditelňovat.
0 # Tomáš Marný 2011-09-12 08:08
Tak co rozhodnutí o stížnosti proti zahájení trestního stíhání - nějaký pokrok?
0 # Tomáš Pecina 2011-09-12 08:14
Dozorující soudruh prokurátor ji zamítl, aniž se obtěžoval s rekapitulací nebo odůvodněním.
0 # Tomáš Marný 2011-09-12 08:21
Tak šup sem se skenem - jistě to bude zajímavé čtení!

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)