Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

K množícím se dotazům, co říkám startující presidentské kampani a koho budu volit, odkazuji na svůj loňský text na toto thema, k němuž nemám a nebudu mít (resp. maximálně se budu snažit, abych neměl) co dodat.

Volit budu samozřejmě Vladimíra Franze.

Aktualisováno.
Patrně jen pod vlivem letních veder se kandidovat na presidentku rozhodla rovněž Klára Samková. Pokud by byla ochotna projevit lítost nad svým dosavadním postojem k Romům a prohlásit, že podle jejího přesvědčení je parasitická romská komunita tím vůbec největším problémem této země, měla by, obávám se, v těchto kritickým myšlením nedotčených končinách aspoň marginální šanci uspět.

Komentáře   

0 # Yamato-san 2012-08-03 14:41
Ano, Franz je pro mě hned druhá možnost (a zároveň pp. poslední) :-)
0 # jgIII 2012-08-03 15:56
Neni Franz pravdolaskar?
0 # Tomáš Pecina 2012-08-03 16:13
To je možné, ale určitě není kandidátem občanské společnosti :-)
0 # Yamato-san 2012-08-03 19:21
Podle názorů asi je (největší zlo neonacism a podobné kydy...zrovna dnes byl někde rozhovor, a bylo to takové plaché, průměrné), ale aspoň je originální svým vzhledem :-)
0 # Leon Kreutzfeld 2012-08-03 17:36
Ano, Vladimir Franz se mi take zamlouva. Po nejake dobe by to zase mohl byt president, ktereho by si svet zapamatoval. Vaclav Havel, to byla ikona, ovsem Klaus Topolanek se do pameti svetove verejnosti zapsal jen tim videem, kde vystupuje jako Mr. Bean. To sice videl kazdy, ale nikdo nevi, kdo na nem je. Stane-li se presidentem Vladimir Franz, posadi tim Ceskou republiku opet na mapu sveta prakticky bez prace.

Sanci na uspech ma Franz i podivame-li se na problematiku ciste z hlediska technologie moci. Byt pred verejnosti "muzem bez vlastnosti" ((C) Ondrej Slacalek)je z hlediska vrcholne politicke kariery dulezite, to by mohli potvrdit Fischer i Obama. Franzova hola lebka by vsak mohla vysilat subliminalni vzkazy PEX, piercing ci obcasne cheero zase LEX a jina barva kuze zase narodnostnim mensinam a znechucenym volicum ODS.

Ma-li Franz realnou moznost oslovit extremisty ze vsech koncu spektra i narodnostni mensiny, otazkou je cim oslovi stredoveho tricetikorunace a starsi generaci. Tam nastupuje zkusenost TOP 09 z poslednich voleb. Udrzi-li Franz momentum kampagne na Facebooku a udela-li z presidentske volby referendum o zaprdenosti soucasneho establishmentu, madlovci budou tentokrat premlouvat babu ke zcela jinym ukonum nez minule a vajicka budou letat pri presidentskych debatach smerem na protikandidata prince Hajaju.

Dovoluji si navrhnout i thematickou pisen Franzovy kampagne: I feel love.
0 # Tomáš Pecina 2012-08-04 10:20
Moje slova, vp. Kreutzfeld. Pokud si někteří primitivní (např.) Američané neumějí Českou republiku na mapě světa zařadit, po volebním vítězství vp. Franze spolehlivě odpovědí, že tato podivuhodná země se nalézá v Tichomoří!
0 # Anonymní 2012-08-03 23:00
Pokud se ženeme stále vpřed a nedokážeme se ohlédnout nevyřešené problémy nezmizí dokonce i malé problémy zapouštějí kořeny. Nemluvím zrovna o válkách ,ale o podvodu kdy jsme zvonili klíčemi. Dnes máme potírání korupce a svobodné volby .Je to vše lákavé ,ale na špatných základech dům nestojí. Lidé s funkcí se problémům vyhýbají (ví proč) a lidé bez funkcí se nechávají dobrovolně a rádi klamat .Proto nám zde roste obrovský židovský stín v podobě zajištěného Fishera. Náš samostatný stát ,ale potřebuje zdravý národ. Věřím ,že při vzniku to tak bylo myšleno. Kdo osvobodí myšlenky může vládnout (stejně tak kdo je uvězní). PLAČ A BUDEŠ PLAKAT SÁM .SMĚJ SE A DRUZÍ SE BUDOU SMÁT S TEBOU. ps: zkráceně Vladimír Franz je dobrá odpověd demokracii Drtinův fanda
0 # Daniela 2012-08-04 19:44
To mne tez napadlo, ze kdyz se kona mezinarodni schuze presidentu , tak by pana Franze lidi brali jako presidenta odnekud z Polynesie.
Nu, proc ne. Cesky narod ma na statni vlajce zobrazeni lva a to nejen ze neni zvire v techto koncinach zijici, ale jako symbol statecnosti je to taky ve vetsine ilusorni. (Cest vyjimkam).


Zidovsky stin Mojziska lze v pripade presidentske volby lehce zahnat do propasti dejin zarivym sluncem narodni hrdosti a naproste suverennosti. Muz jako muz, v jednom siku, vzhuru k moralnimu souzneni a sjednoceni !! Cesky narod musi zvitezit nad nekalymi zivly a jednim hlasem volit zdraveho CECHA.
!
Moc se tesim na toho hrdinneho reka, potomka chrabrych husitu !!
0 # Anonymní 2012-08-05 02:02
Danielo. Váš příspěvek jsem příliš nepochopil, ale možná je to tím, že jsem nepil žádný alkohol. Nevím, co víte o českém národě, ale zobrazení lva na státní vlajce prostě nemá.
Dan
0 # Daniela 2012-08-05 04:22
Dane, omlouvam se,
na oficielni ceske vlajce, samozrejme, lev skutecne zobrazen neni, moje spatna formulace..
Mela jsem na mysli statni symboly, prapor a vlajku
Dvojocasy, heraldicky lev, znak Cechu, je casto na praporu statnich instituci

Malý státní znak.

Malý státní znak je tvořen červeným polem, na kterém je umístěn historický znak Čech: stříbrný dvouocasý lev ve skoku se zlatou zbrojí a zlatou korunou. Je malým státním znakem od roku 1990 nejprve jako znak České republiky v rámci ČSFR. Dnes je používán na místech, kde dochází k rozhodnutí ze státní moci.
-------------

Pak mate vlajku se lvem, respektive dvema lvy a ctyrmi ocasy i dvemi orlicemi nad napisem Pravda vitezi, tuto vlajku jsem videla vlat na prazskem Hrade.

cs.wikipedia.org/.../...

Predpokladam, ze prave tato presidentska vlajka by byla v pozadi, kdyby se formalne fotografoval president V.Franz.

--------

Mne zase nikdo nikdo nedal uspokojivou odpoved, co znamena modry klin na ceske vlajce, - jen tyto bachorky :

1. Slovenske hory-Tatry.
2. Klin znamena oblast Moravu, jelikoz modra barva byla typicka pro moravske prapory.
3. Tajne zednarske znameni, illuminatsky trojuhelnik...
....
0 # Anonymní 2012-08-05 14:48
Danielo
Mne ten klín také zajímá. Tajné znamení bych ale vyloučil. Zjistíte-li něco zajímavého, napište mi na
Dan
0 # Tomáš Pecina 2012-08-05 08:55
Pokud vím, ještě ve středověku v Evropě lvi běžně žili; hůř je na tom takový Bhútán, který má ve vlajce draka.
0 # Anonymní 2012-08-05 12:46
Ti princové co prováděli holocaust drakům a zachranovali princezny v Českých lesích bojovali tedy proti čemu ? Fanda
0 # Tomáš Pecina 2012-08-05 13:16
Nevěřte tomu, to je archetypální projekce. Ve skutečnosti zabili vlka nebo divočáka, v nejlepším případě medvěda, a jejich P.R. oddělení (kinematograficky presentované kupř. dvěma rádci, odlišně pruhovanými) se postaralo o zbytek. Ale pořád lepší než dnes, kdy hlavy státu z cest přivážejí ukradená (bezbranná) pera.
0 # Anonymní 2012-08-06 14:30
No počkejte! Není to náhodou zpochybňování holokaustu draků? Aby Vám zase nevolal nějaký policajt.
0 # Anonymní 2012-08-06 20:15
Drakům nechrání záda žádná Institutce pro výzvědné a zvláštní operace. Takže nemá kdo tlačit na naše soudy. Bez tlaků se neděje nic. Což vlastně tlaky vysvětluje i když židé dělají ,že za tím nejsou . Celé to má působit na společnost "fysis" přirozeně jako stíhání zločinců (tričkozločinec,blogozločinec nebo nálepkozločinec). Tak asi tak k té důslednosti a policejním FullHd Teamu každého prdu... fanda
0 # Anonymní 2012-08-06 00:50
Pruhované tričko by se výjmalo i veliteli který vyslal štáb na tak "nebezpečnou missio" tohoto známého videa www.youtube.com/.../ a takováto televize nám bude mediálně vybírat hlavu státu. Fanda
0 # Leon Kreutzfeld 2012-08-06 20:14
Vp. Samkova nema nema imho v presidentskych volbach vubec zadne sance na vitezstvi, ale inspirativni kandidatkou by byt mohla.

Ceska politicka scena je fragmentovana a nastaveni presidentske volby tomu jen dale napomaha. Vzdyt je tam asi deset kandidatu s minimalnimi preferencemi. Ja vidim dva mozne scenare - vitezstvi prohnileho establishmentu jako v USA volby Bush - Gore - Nader r. 2000 (tzn. pravdepodobne 2. kolo Zeman - Fischer), nebo inspirativni moment "muze bez vlastnosti" jako Obama - McCain 2008 (tj. by s tim zamichal nekdo jako Franz, nebo jeste nekdo jiny). At tak a nebo tak, volici budou zklamani, protoze vyhraje ten, ktereho by naprosta vetsina tech co budou volit nevolila, kdyby nemusela.

Pani Samkova muze mit mozna nejakou ambici byt jako Ron Paul, ale k jakemu elektoratu ona bude hovorit? Ona je znama hlavne jako "obhajce machetaru". Mohla by imho svym vystupovanim v presidentske kampagni redefinovat svuj obraz na "zastance pravniho statu", a zvyraznit tim svou pozici ve verejnem discoursu. Ron Paul se za ty roky co kandiduje nikdy americkym presidentem nestal, ale akcentuje tam jiste principy, ktere jsou liberalni demokracii libe.

Pro me ona je inspirativnejsi, nez vetsina tech ostatnich.
0 # Daniela 2012-08-07 06:00
Nechci vam do volby presidenta moc mluvit, pane Kreutzfelde,
Americane si taky zrovna moc dobre nevybiraji, ale kdyz vidim ten presidentsky "Ansable" u vas, tak jsem tolerantnejsi i k Obamovi...:-)
Pani Samkova je neoblibena u vsech ceskych xenofobu a sovinistu, (mimo regulernich socialistickych jezedaku a neonacistu) a tak s vami musim souhlasit, ze jeji sance na presidentku CR je nulova..Mam dojem, ze jeji nazory rozciluji pobryndane tyglicky, nezavazne na tom, co prohlasi. Oproti tomu Ron Paul a syn jsou na libertarianske odnozi republikanu, maji uz kresla v kongresu, ciliz jsou zvoleni representanti a nelze je lehce odepsat.

Kdyz uz, tak bych Cechum prala hubateho pana Milose, ten by vam poradne zatrh' tipec !! Taky to umi valet s Rusy i Americany, je proisraelsky a proti islamu...
0 # Leon Kreutzfeld 2012-08-08 00:15
Pani Danielo, kdyz jsem prirovnaval pani Samkovou k panu Paulovi, nemyslel jsem tim ani jeji politicke nazory, ani dosavadni karieru na politicke scene. Myslel jsem tim, ze by mohla byt jakesi zlobive dite na scene ceske, jako je Paul na scene americke.

Kdyz si Cesi hubateho pana Milose zvoli, nabizi se rict, ze bych jim ho taky pral, ale skodolibost je spatna vlastnost. Valet to ten duchodce v backorach asi umi, ale s kym to vali, to si rict netroufam, i kdyz u nas o tom cvrlikaji vrabci na strese naseho ping-pongoveho clubu. Ze pry (psst!) s Rusy.

Proto pro me jsou inspirativni ti kandidati, kteri zadne penize na kampagne nemaji a v tom vseobecnem chaosu, ktery na ceske politicke scene dnes panuje to nemusi nutne byt hazeni hrachu na zed.
0 # Anonymní 2012-08-08 16:08
Můj vlastní názor k volbě hlavy státu .Kdo vyhraje presidentskou kampan´ je jasné už ted´. Dle mého : Ten který dostane nejvíce peněz na kampan´. MUDr David Rath dostal sedum a sedí takže to bude Ing Jan Fischer CSc který dostal nejvíc "oficiálně 9.000.000" (ač na veřejnosti také není) .Taková investice se musí vrátit a tím je to jasné. Pokud dá někdo 15 tak má vítězství v kapse. Prof. JUDr Vladimír Franz by potřeboval navíc plastickou operaci protože tvář je v TV také důležitá a lidé na předsudky dají. Zajímavé je ,že k vítězství Mgr Tomáše Vandase by dostačovala částka poloviční co má Fischer a naopak JUDr Klára Veselá-Samková Ph.D by potřebovala celou 20 . Takže až Fisher roztočí peníze v mediích sedneme si na zadek a pokud ne tak si někteří pisatelé zde půjdou sednou poději a jejich děti půjdou na převýchovu k deviantum . Co tak udělat sazkové kanceláře nebo soutěže ve velkém stylu "chléb a hry" a veřejné konfrontace na živo včetně problémových témat .Zájem o politiku pozvedne i nacionalismus který potřebujeme více než nezájem o svoji zem. PivníTrenér
0 # Miloslav Ponkrác 2012-08-09 18:30
Přímá volba prezidenta je fraška. Je jedno, jaký prezident bude zvolen, k dobrému to nepovede. Jednak si to zhora pojistili a jednak potřebné peníze na kampaň udělají také své.

Američanům se stalo to co se stát muselo. Být prezidentem chce moc peněz a ten kdo prezidenty sponzoruje chce svou investicí vydělat. Amerika s tím nemůže nic moc udělat a dříve nebo později bude v USA komunismus nebo socialismus (with different name of course).

Zde v Česku bude velmi záležet na velikosti balíku peněz pro kampaň a na prezentaci a zájmu médií. Na ničem jiném.

Tedy nerozhodnou to lidé, a „přímá volba prezidenta“ je dokonalý orwellismus.

Je jenom otázka, zda prezidentská volební kampaň toho kterého kandidáta bude zaplacena někým v tuzemsku nebo naopak někým v zahraničí, kdo potřebuje výrazný vliv na český stát.

Paní Samková je především názorově zcela mimo realitu. Pochybuji paní Danielo, že by v USA získal body prezidentský kandidát, který by potenciální vrahy – organizovanou ozbrojenou skupinu napadnuvší mačetami pokojné „USA citizens“ hájil proti obětem na politické scéně v takovém rozsahu jako paní Samková.

Naštěstí paní Samková nemá ani potřebné peníze na kampaň ani potřebnou pozici v médiích, takže se jako prezidentka neobjeví. Byla by to pro Česko opravdová katastrofa. Ta paní je totálně nesoudná a její „kognitivní schopnosti“ hodně zkreslené.
0 # Daniela 2012-08-09 20:40
Ale pane Ponkraci,
z vas cisi malomyslnost a pesimismus, poddejte se vlivu planety Venuse a hned bude lepe.:-)
Pani Samkova je silna osoba, ktera si nenecha nic libit a ma jeste vetsi vyridilku nez ja, nehlede na profesionalni zdatnost. Prirozene fandim kazde zene, ktera se umi prosadit..A ze vehementne obhajovala, zatim jen v mediich, macetare, nu, vzdyt je to jeji remeslo, to obhajci, kdyz jsou svedomiti, delaji..Nakonec by mel mit posledni slovo spravedlivy soud, nemyslite ?
Penize ve volbe presidenta zdaleka nejsou vsechno. U nas jsme v posledni casti kampane, dnes a denne televisi bombardovani presidentskymi reklamami bud na Obamu, nebo na Romneyho. Miliardy a miliardy dolaru, - mam dojem, ze obcane uz to ani nevnimaji.

Na nescislnych blozich ctu, jak si nekdo "nahore" zaplatil presidentstvi Fischera. Kdyz to teda lidi vi, proc nejsou aktivni a nepostavi se proti ? Proc se skupinka nedomluvi a neporada nejaky koncert, happening, mejdan na Male strane nebo na Vaclavaku na podporu jineho kandidata ? Kdyby tito sejckove z Novinek nebo Lidovek misto promrhane energie u pocitace radsi stravili cas nejakou aktivitou, lepe by udelali..
0 # JzP 2012-08-09 22:15
Pane Pivní trenére, Vandas ani Samková podle mě nemají šanci za žádné peníze. Do Fischera se ale podle všeho prostředků zainvestovalo už dost. Mediální masáž prakticky nepřetržitě trvá už řadu měsíců.
0 # Miloslav Ponkrác 2012-08-09 22:40
Danielo, jedna Venuše pod názvem „Daniela“ tady neustále uráží každého kdo s ní nesouhlasí. Z Vás Danielo zase čiší komplex méněcennosti, kterým máte snahu očernit každého kdo si dovolil ó velké Daniele (jasná vezírko, slunce naše jasné) oponovat.

Paní Samková je možná silná osoba, má jistě vyřídilku, má i profesionální zdatnost jako advokátka. Ale hlava státu by měla toho mít více – morálku, reálné vidění světa a strategické schopnosti. A to paní Samková evidentně nemá.

Jakmile do něčeho taháte emoce a rasismus, pak spravedlivost dostává na zadek. Zkušenostně a heuristicky si můžete ověřit, že podle různých etnik jsou tu různé přístupy i u tohoto českého soudu.

To, že občané nevnímají Obamu ani Romneyho není pravda. Oni především vnímají, že existují 2 kandidáti a jednoho z nich zvolí. Oba kandidáti museli mít sponzory na ty miliardu dolarů a oba svou investici chtějí dobře zhodnotit. Bez těch miliard dolarů občan stejně člověka nevybere, takže o prezidentovi USA nerozhodují de facto občané, ale sponzoři. Ergo, kruh se uzavřel, prezident USA už je v zásadě jenom podnikatelská investice – občané do toho mluví už jenom minimálně.

Jestliže čtete na nesčíslných blozích, že si někdo zaplatil Fischera – tak to je právě ta akce proti tomu. Tedy informovat o tom širokou veřejnost akorát to není formou happeningu (ó promiňte Danielo, že jsme vám neudělali happening), ale formou informací šířených jinak. Účinek může být stejný nebo i vyšší.
0 # Tomáš Pecina 2012-08-09 23:20
Promiňte, MP, Kláru Samkovou osobně docela dobře znám a rozhodně bych neřekl, že nemá reálné vidění světa nebo morálku. Se strategickými schopnostmi je to horší, ale tato vlastnost není obvykle slučitelná právě s morálkou: buď jste zásadový, nebo "strategicky schopný".
0 # Miloslav Ponkrác 2012-08-10 11:34
TP: Je to subjektivní názor.

Morálku nemá, pokud je schopna zažalovat matku syna oběti útoku za emocionální výkřik, který je lidsky pochopitelný. Možná je to ospravedlnitelné z hlediska advokátky, která jde přes mrtvoly. Ale morální to není ani náhodou (nehledě na to, že to není ani strategicky dobrý postup pokud se vykašleme na morálku) – v řadě kultur je to dokonalé tabu, které když překročíte, tak jste navždy nebo na mnoho let vyvrhel. Zcela správně.

Strategické schopnosti jsou s morálkou perfektně slučitelné, nejdou nutně proti sobě, i když mohou jít.

O zásadovosti jsem nepsal ani slovo, IMHO zásadovost a morálka nejsou synonyma. Jsou to dvě naprosto různé věci. Klára Samková je podle mého názoru velmi zásadová ale nikoli morální. Zásadovost je třeba, že se rozhodnete neustoupit a neměnit své názory bez ohledu na jejich realitu či morálnost nebo nemorálnost. Zásady nemusí být nutně morální.

Nejhorší strategické schopnosti z kandidátů na prezidenta má IMHO Miloš Zeman. Ten neumí odhadnout vhodné jednání a strategii pro dané místo, čas a kontext. Jeho jednání je často vhodné, ale pro zcela jinou situaci a kontext, než který právě je.

Co jde často proti sobě a v krajních pólech se vylučuje je zásadovost (jejíž jeden pól je dogmatičnost) a reálné vidění světa.
0 # Tomáš Pecina 2012-08-10 12:18
Takové trestní oznámení bych nikdy nepodal, protože si nemyslím, že by pomluva měla být trestná. Ale jestliže Mašková o Samkové řekla, že "učí Romy lhát", není neethické se proti tomu bránit. Kdyby o mně někdo napsal, že (např.) učím pravicové extremisty lhát, reagoval bych obdobně.
0 # Miloslav Ponkrác 2012-08-10 13:56
TP: Existují dva světy – svět právní a svět lidský.

Jako právník můžete dělat cokoli, co je legální. Nicméně z hlediska pověsti si tím můžete velmi uškodit – a pokud zažalujete emocionálně reagující zoufalou ženu příbuznou oběti za výkřik, který normálně zapadne, zatímco obhajujete organizovanou skupinu protřelých vrahů s mačetami – pak začínáte žít na okraji společnosti. To je něco, co paní Samkové bude velmi škodit při získávání sympatií na JAKOUKOLI politickou funkci.

Zkusme modelový extrémní příklad. Bude (hypoteticky) legální nebo alespoň beztrestné či málo trestné zabít klíčového svědka. Pak se jistě najde řada advokátů, kteří v rámci profesionality pro klienty udělají i to, že nechá zabít klíčového svědka protistrany aby vylepšil možnosti výhry. Dokonce se najdou i lidé, kteří budou tvrdit, že je to v pořádku a advokát dělá vše pro klienta.

Nicméně nebude to morální.

Právo a morálka nejsou shodné věci.

Kdyby o Vás někdo napsal, že učíte pravicové extrémisty lhát – jste lidsky i morálně ve zcela jiné situaci. Lidé to cítí, právníci možná nikoli. Ale společnost i lidé se k vám budou chovat podle toho.

Ostatně právě proto máte, pane Pecino, sympatie na mnoha stranách, což se nedá říci o paní Samkové. Právě proto, že stejný čin („bránění se proti nařčení, že učíte někoho lhát“) není ve skutečnosti stejným činem, ale je různým činem podle okolností a kontextu.

To je také součást strategického myšlení – vědět co dělám v různých aspektech důsledků – a neomezuji se jenom na důsledky v soudní síni. Protože i právně legální může být ostudně nemorální.
0 # Tomáš Pecina 2012-08-10 17:59
Chápal bych, že ta žena v zármutku prohlásí něco nepěkného, i velmi nepěkného, na adresu obviněných. To by se mělo tolerovat a bylo by neethické ji za takový výrok "popotahovat". Ale zde byla situace jiná: výrok byl jednak pronesen na adresu obhájkyně, a jednak byl silně dehonestující.

Obhájce je sice alter ego obviněného, ale to neznamená, že ho lze beztrestně napadat místo něj (např. můžete říct o obviněném, že je to gauner, ale dost dobře ne o jeho obhájci). Obhajoba je potřebná, bez není by v právním státě nikdy nemohl být trest legitimní, i kdyby byl jinak spravedlivý, a obhájci za její provádění nelze urážet.

Proto, sice s výhradami, Kláru S. v tomto případě podporuji.
+1 # Miloslav Ponkrác 2012-08-10 21:30
TP: Já jsem se Vás, pane Pecino, nesnažil přesvědčit. Jenom vysvětlit jak se věci mají a svůj, subjektivní názor.

Obhajoba je samozřejmě potřebná.

Doporučuji tedy třeba u člověka v šoku, například po těžké nehodě a dezorientovaného, který v psychickém stresu urazí záchranáře (jen slovně) – aby ho také žalovali.

Paní Klára Samková do případu bezprecedentně zavlekla média tak jak to nebylo zvykem. Namísto soudního případu dělala volební mediální kampaň za obžalované. Když pak média přijala její výzvu a přenesla i emocionální zoufalý výkřik příbuzné, tak je najednou paní Samková velká kněžna.

Nicméně podstatu jsem napsal, pro mnoho lidí je tím pádem nepřijatelná jako člověk. Ztratili k ní respekt a já rovněž.

Lidé neznají zákony a právo (proto mohou vydělávat právníci), ale mají vnitřní cit pro morálku a pro to co je za hranou.

A to je můj poslední post k tomuto tématu.
0 # JzP 2012-08-11 19:58
A četl jste, pane Pecino, její čerstvé prohlášení ve věci trestního oznámení na Vandase? Já osobně jsem o ní všechny iluze ztratil.
0 # Tomáš Pecina 2012-08-12 02:20
Nečetl, četl jsem pouze Vandasův článek, který po trestněprávní stránce hodnotím jako vydírání, autora samotného pak jako debila (ale to není, aspoň u mne, nic nového).
0 # JzP 2012-08-12 07:55
O tom žádná, že ten článek je pitomý a to vyhrožování zpřerážením pazour asi žalovatelné je. Paní Samková se ale vyjádřila v tom smyslu, že jí spíš vadí ty "árijské rodiny". Tomu říkám umanutost.
0 # Tomáš Pecina 2012-08-12 11:33
Kde se tak vyjádřila?
0 # Anonymní 2012-08-12 12:01
Jde o Fischerovu fantazii a jak ta představa byla myšlena. Pokud se gayové spojí na základě stejnopohlavního sexu a na tomto základě postaví svazek a Pan Fischer si představuje jak jim tam vkládá děti tak pro člověka normálního je tato představa zvrácená. Pro člověka radikálnějšího je toto vyjádření odpovídající. Vezměte si s jakou lehkostí tato slova Fischer pronesl aniž by si uvědomil dopad na zdravou společnost. Je smutné ,že se ozval pouze extrémista a ostatní mlčí nebo maximálně okřikují "takto se lidem do deviantních představ nemluví" Pöschl
0 # JzP 2012-08-12 14:18
Tady: domaci.eurozpravy.cz/.../...

Mohli si to ale vymyslet.
0 # Tomáš Pecina 2012-08-12 14:43
Ovšem. Arijské rodiny tam figurují funkčně, o podněcování k nenávisti vůči "Nearijcům" se nejedná. Vandas říká, že podle něj není o nic horší, jestliže nacisté dávali děti na převýchovu do "arijských" rodin (což je pravda), než svěřovat je homosexuálním párům. Což je IMHO legitimní názor, se kterým se dá nejvýš nesouhlasit.
0 # JzP 2012-08-12 21:42
Tak jsem to pochopil i já. Na druhou stranu, člověk nikdy neví, kdo se na co skutečně nebo hraně urazí. Stačí vzpomenout interview jednoho bývalého premiéra v jednom sexuálně alternativním magazínu a jednoho současného uchazeče o post prezidenta.
0 # Anonymní 2012-08-09 19:38
Nerozumím tomu, proč pan Kreutzfeld označuje Franze za "muže bez vlastností", což jasně odkazuje k názvu Musilovy knihy, jejíž hlavní postavě se Vladimír Franz podobá ze všech současných uchazečů o funkci prezidenta asi nejméně. Z mého pohledu Franz své vlastnosti projevil již tím, že po absolvování právnické fakulty pracoval raději jako dělník, než aby se zaprodal komunistickému režimu. Kromě toho jako umělec léta nosí svou kůži na trh a nutno říct, že úspěšně. Není to jistě mediální hvězda typu Zemana a Klause, ale pokud je pro někoho výraznou osobností "s vlastnostmi" jen ten, kdo si nevidí do huby, pro zábavu se staví do opozice vůči všemu a všem, nebo k prosazení svých zájmů využívá pochybných (StBáckých) struktur, tak to teda děkuji pěkně. Pokud je někdo skutečným mužem bez vlastností, tak je to Fischer. Za komunistů byl komunistou, protože se to hodilo a očekávalo, po revoluci si vzpomněl, že je vlastně Žid, protože to přišlo do módy. Jako předseda tzv. úřednické vlády (ve skutečnosti vlády polopolitické ovšem politicky neodpovědné) zdánlivě nic nepokazil (jestli opravdu nepokazil ukáže až čas), protože nic moc nedělal. Prezentuje se jako slušný český Honza, který především nikomu nijak zvlášť nevadí (právě proto, že je v podstatě bez vlastností, respektive se jeví tak, že jeho nejvýraznějšími vlastnostmi jsou konformismus, oportunismus a kariérismus). Franz je výrazný, a to nejen svým vzhledem, ve svém oboru úspěšný a respektovaný, nezadal si s komunisty ani s postkomunisty, je vzdělaný a inteligentní, přes svůj výstřední vzhled není žádným názorovým extremistou. Pro mě je ze všech současných kandidátů nejpřijatelnější.

Zeman je politický dinosaurus (ne-li přímo supersaurus), srovnatelný snad jen s Klausem, a zákulisní hráč ztělesňující to období naší politiky, od kterého je třeba se konečně odstřihnout. Ostatní kandidáti jsou takoví poněkud nevýrazní, nudní, do počtu.

Tomáš
0 # Leon Kreutzfeld 2012-08-10 19:38
Re. pan Tomas a muz bez vlastnosti: toto prirovnani vtipne pouzil pan Slacalek ve svem clanku o Fischerovi. Taky si myslim, ze to odkazuje na Ulricha z knihy Roberta Musila a zaujalo me to, proto jsem to parafrasoval taky. Vy nejak predpokladate, ze Ulrich, muz bez vlastnosti, je moralne flexibilni opportunista.

V takovem kontextu to mozna pouzil Slacalek o Fischerovi, i kdyz jist si tim nejsem. Ja si ale myslim, ze Ulrich neni zaporna postava. Ta kniha ma asi radu rozmeru, ale jeden z nich je i o tom, jak se chova nebo ma chovat svobodna mysl ve svete plnem ruznych nazoru a ideologii. Co by jeden nazyval opportunismem a moralni flexibilitou az vychcanosti, muze jiny videt jako hledani pravdy, a dalsi treba na takove ukony zase resignuje a muze se stat i “strategicky neschopnym”.

Franz, Fischer i Obama samozrejme vlastnosti maji. Ja jsem tam ale napsal ze je dulezite “byt pred verejnosti ‘muzem bez vlastnosti"’”. Kdyz Obama zvazoval, zdali by kandidoval na presidenta r. 2008, puvodne myslel, ze je prilis malo zkuseny a ze tedy stravi nejaky cas v Senatu, vybuduje si jmeno a pak se uvidi. A jeho tehdy patron v Senatu Tom Daschle mu poradil, ze jestli chce nekdy kandidovat, at to udela hned. Jinak ze kazdym rokem se vic a vic zaspini ruznymi kompromisy, ze ho verejnost bude znat a bude na nej mit nazor. On tedy kandidoval a rikal to i volicum, “jako prazdne platno, na ktere lidi zobrazuji sve nadeje.” Jako muz bez vlastnosti, takto jsem to myslel ja.

Zatimco z Obamy se za 4 roky stal “socialista”, to je jeho vlastnost, tak Franz a Fischer jsou stale pro potreby voleb “muzi bez vlastnosti”, respective jich maji malo – jeden je modry a druhy nic nezkazil. A na rozdil od nekterych jinych kandidatu, maji dosud moznost sve vlastnosti pred volicem definovat. Takovou moznost uz treba hubaty duchodce z Vysociny, nomenklaturni kadr z ODS nebo obhajkyne machetaru nema.

Rada tech positivnich veci, ktere jste napsal o Franzovi by se jiste dala rict i o Fischerovi, pripadne tomu dat podobny spin. Ted je otazka, zdali se Franz stane “potetovanym Fischerem”, nebo “fackou soucasnemu establishmentu” nebo cim vlastne? Modra barva je zatim tou hlavni vlastnosti, kterou pred volicem Franz ma.
0 # Anonymní 2012-08-11 01:19
Cena kontraktu PPP na 25 let vzrostla na více než 6,4 miliardy korun. Původní odhady přitom hovořily o necelých 1,3 miliardy korun. Ministerstvo obrany vedené Martinem Bartákem předložilo vládě návrh koncesní smlouvy, která jej pod vedením tehdejšího premiéra Jana Fischera 24. května 2010 – těsně před sněmovními volbami – schválila. O tři dny později byla smlouva mezi Prague Military Hospital Concession a Ústřední vojenskou nemocnicí vedenou tehdy Štefanem Brunclíkem uzavřena.
Na větší kažení se mu nedostalo času, snad nepokazil jako vrchní statistik nějaké ty volební výsledky (proslulá byla zázračná shoda počtu hlasů pro SPR-RSČ a DŽJ hned ve třech sousedících západočeských okresech r.1998 - obě strany nečekaně propadly a uvolnila se cesta oposmlouvě).
0 # kocour 2012-08-09 20:53
... jen doufám, že po svém zvolení nebude mít prof. JUDr. Vladimír Franz zbytečně přehnané požadavky na s ním ladící úpravy hradních interiérů ... :-)
0 # Miloslav Ponkrác 2012-08-10 14:15
Mě se jako kouzlo nechtěného líbila taot věta o panu Franzovi:

„Kromě toho jako umělec léta nosí svou kůži na trh a nutno říct, že úspěšně.“

Člověk by řekl, že je to na jeho kůži znát. :-)

Nechci tím nijak pana Franze snižovat a má můj respekt.
0 # Anonymní 2012-08-13 15:24
Jedničkou je pro mě i přes mnohé výhrady, které k němu mám, Ladislav Jakl. Franz mě nemile překvapil tímto úhybným nesmyslem: epravo.cz/.../... AHL
0 # Anonymní 2012-08-28 17:52
Také mě překvapil podepsat všem ,ale Vandasovi ne ... www.radnice-litvinov.cz/radobydemokrat-franz
0 # Tomáš Pecina 2012-08-28 18:02
Vandasovi bych petici také nepodepsal.
0 # Anonymní 2012-08-13 15:26
Paní Samkové petici pedepíšu, tak trochu kvůli radosti vedení TOP 09.

AHL

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)