DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ!
Policie České republiky a šéfcensor Ústavu pro studium totalitních režimů Jaroslav Čvančara varují: citovat jakékoli texty z tohoto blogu způsobuje vážné nebezpečí trestního stíhání! Četba na vlastní nebezpečí!

8. 9. 2012

Obvyklí podezřelí aneb Kradu, tedy jsem (Rom)

A je to tady, stalo se přesně to, před čím jsem varoval: vysílací rada vyzvala TV Nova ke zobjektivnění zpravodajství o romské kriminalitě. To je pro Romy ta nejhorší možná zpráva, protože nyní už každý příčetný divák tohoto media ví, a to z oficiálních zdrojů, že pravda o Cikánech se nesmí říkat nahlas, takže každé mrknutí reportera nebo reporterky, každá významná pomlka bude pro neromské diváky jasným signálem, jak se věci mají doopravdy. Starší a střední generace to dobře zná z oblíbeného pořadu 70. a 80. let Televarieté, kde – ovšemže pod bdělou a bedlivou kuratelou StB – domněle odvážní uvaděči Dvořák a Bohdalová, jinak agenti oné, naznačovali a ponechávali nevyřčeno tolik, že v méně orientovaném divákovi vznikala iluse, že jde o pořad odbojný, ba podvratný, přestože ve skutečnosti šlo o běžnou, oblbovací režimní show.

Výsledkem blamáže bude jen vyšší obliba Novy, která jistě neponechá tuto příležitost nevyužitu a získá nezaslouženou aureolu rebelské stanice, a také další zhoršení pohledu na Romy ze strany většinové společnosti, tedy přesný opak toho, o co se regulátor prima facie snažil. A pokud snad začne Rada trestat i za náznaky, gesta a významné pomlky, budeme přesně tam, odkud jsme v r. 1989 vyšli.

Bravo, páni konšelé, jen tak dál!

Snad není třeba zdůrazňovat, že komplikovaná integrace romské populace do české společnosti je vážný problém, tak vážný, že kvůli němu před rokem vyšli neextremisté ze severočeských měst spontánně několikrát po sobě do ulic a protestovali proti jeho neřešení. Jedinou viditelnou odezvou ze strany státu bylo zřízení nového, specialisovaného severočeského bicího komanda.

Místo řešení problému vidíme jen rozkvétající ethnobusiness a jeho blahobytné parasity typu Františka Kostlána, kteří svými nezodpovědnými kroky jen přilévají olej do ohně celospolečenské frustrace. A vysílací rada teď ještě dala nenávisti k Romům oficiální štempl.

Jak jsem již několikrát deklaroval, jsem v této kause jednoznačně na straně Romů; zároveň ale prohlašuji, že být jedním z nich bych v této zemi a za této situace rozhodně nechtěl. Stát, v němž, kamkoli přijdu, budu jen na základě barvy své kůže označen za nepřizpůsobivého a implicite pasován na lempla, grasla, příživníka zneužívajícího sociální systém a potenciálního zločince, osobu s IQ geneticky o několik desítek nižším než průměrný Čech, a největší pochvalou mi bude, jestliže se dozvím, že jsem sice jenom Cikán, ale slušnej, není místem dlouhodobě vhodným k životu.

26 komentářů :

  1. S první půlkou souhlas, zdánlivé "ilegálno" jen zvýší oblibu Novy. Zbytek je nesmysl od člověk, který očividně s problémem nemá žádné zkušenost.

    Jste na straně cikánů? Žertujete, nevíte o čem mluvíte, chtělo by to menší exkurzi:)

    cnemo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leon Kreutzfeld8. září 2012 18:43

      Ano kapitane, to "jsem v této kause jednoznačně na straně Romů" me take zarazilo, rikal jsem si, na strane kterych Romu, tech co bili garaze, rezou drevo na zimu, nebo i tech, co zfetovani vyhazuji z okna polecajty pripadne tyraji a znasilnuji 14 lete chlapce?

      Ale ono taky jde o to "v této kause". Ja myslim, ze tou kausou pan Pecina mysli prave to tendencni zpravodajstvi, kdy se jakykoliv incident ci zlocin haze na Romy, pripadne se vybiraji hlavne jejich pripady, ono to zvysuje sledovanost ze... Ja byt mladikem nebo mostecanem, byl bych podobne rozezlen jako jsou Romove.

      Jedna se tedy o culikovsky pohled, ze kazdy jedinec by mel byt nejprve posuzovan podle toho, jak se chova k druhym, jak platny je clen kommunity atd. a ne podle toho jaky je jeho ethnicky puvod. Pripadne opacne, ze podle chovani toho ktereho jedince se nezobecnuji nejake skupinove vlastnosti jeho kommunity.

      Vzdyt prece taky nerikali na Nove ze "cesky hokejovy reprezentacni team pod vedenim romskeho trenera ziskal dalsi titul mistra sveta," pripadne nevidime titulky "Cikani opet strileli, ceska fotbalova reprezentace porazila Andorru 6:1."

      Vymazat
    2. Děkuji, vp. Kreutzfeld, vždy jsem si přál mít osobního vykladače. Povím vám, je to báječný pocit, být vyložen!

      Vymazat
    3. Leon Kreutzfeld8. září 2012 21:23

      Neni zac vp. Pecina. Ze jste byl vylozen muze mit nekolik duvodu - bud se stavate klassikem, nebo bohem, nebo Vam proste jen neni dost rozumet.

      Vymazat
    4. Dobrá zábava, pěkně v teple domova, bezpečně za klávesnicí, nejlépe v jednobarevných bezpečných místech:) Na čí straně člověk je, pozná nejlépe až musí sám osobně postavit multikulturním chráněncům. Osud mi dopřál podobné se štěstím překonat a od té doby jsem vždy raději na "své" straně:)

      Co se týká předsudků, doporučuji se jimi řídit. Nezkoumám, jestli jedenáctý pes kouše stejně, jako těch 10 před tím. Možná to někomu ublíží, není to ani vznešené ani ušlechtilé, ale prospívá to ke zdraví mému a mých blízkých a to je rozhodující:)

      cnemo

      Vymazat
    5. Vzdyt prece taky nerikali na Nove ze "cesky hokejovy reprezentacni team pod vedenim romskeho trenera ziskal dalsi titul mistra sveta," pripadne nevidime titulky "Cikani opet strileli, ceska fotbalova reprezentace porazila Andorru 6:1."
      A přitom by klidně mohli, vp. Kreutzfeld. Za všechno může ta pitomá politická korrektnost. Tady v Holandsku bývali, jak si asi umíte představit, jedni z nejhysteričtějších a vidíte: dnes, když dva nezletilí přepadnou babičku, tak klidně napíšou že to byl Ali F. a Mustafa Q. Nikdo nevykřikuje, jako vp. Pecina nebo vp. Čulík, že se dělá muslimům špatný image. Protože když se z 20 takových zpráv jedná 4x o Musrafu a 16x o Keese nebo Joopa, tak je to každému jasné - a samozřejmě i tehdy, pokud je tomu naopak. A je po prdeli!

      Vymazat
    6. Leon Kreutzfeld9. září 2012 18:14

      To co popisujete vp. Vodnik je tedy takovy zoufaly skrek holandskych medii ve chvili, kdy voleni zastupci selhavaji v reseni problemu. Je to vsak reseni nebezpecne a nesystemove pro liberalni demokracii.

      Nez se ve Rwande zacali rezat Tutsiove a Huutuove, taky k tomu dost prispelo nejake radio, ktere neustale informovalo ty jedny, nevim uz ktere, jaky ti druzi jsou "svabi" a co dneska zase vyvedli. V ceskych mediich je videt to same, ale v mensim. Na druhe strane ma samozrejme silne posice P&L, tak vidime i ty absurdni reklamni kampane o tom jak se reze drivi na zimu a jak my pracujeme atd. Obe strany jsou ale vedle jak ta jedle.

      Systemove reseni v liberalni demokracii je zajistit, aby zakon platil pro kazdeho stejne, jak popisuje nize podrecnik - tj. odebirani deti, trestni postihy, vyhostovani atd. Protoze to se v dnesnim vseobecnem rozkladu ceskeho statu nedeje, tak se pokusy o radoby reseni prelevaji jinam, ale takove jsou vzdy jen horsi.

      Vymazat
    7. >Systemove reseni v liberalni demokracii je zajistit, aby zakon platil pro kazdeho stejne, jak popisuje nize podrecnik - tj. odebirani deti, trestni postihy, vyhostovani atd.

      Kde jsou ty časy, kdy jsem se domníval, že je to tímto způsobem řešitelné. Bohužel není. Po přečtení jednoho Bakaláře a jedné sbírky sociologických studií (žádný extrémismus, docela oficiální literatura) a ověřil si poznatek z praxe o příbuzenských sňatcích, naprosto netuším, jak by bylo možné situaci vyřešit. Podle mne je problém požno jen utlumit, jak to dělali po celou dobu docela rozumně bolševici a modlit se, že se to nějak vsákne.

      cnemo

      Vymazat
    8. I bolševici se děsili situace, kdy už nebudou moci zaměstnat geometrickou řadou se množící populaci s podprůměrným IQ.
      Kupodivu "demokraté" mají tendenci tento trend ještě akcelerovat a populace je natolik obluzená, že aplauduje téměř každému pracujícímu Romákovi (přičemž práce mnohdy není ani pro bílé), byť by požadoval pro své etnikum sebevětší politkorektštinu...

      Vymazat
    9. Leon Kreutzfeld10. září 2012 18:48

      "Kde jsou ty časy, kdy jsem se domníval, že je to tímto způsobem řešitelné."

      Ja si taky nemyslim, ze represe je jedine reseni, pane Kapitan. Ale je to jedno z opatreni pro ty, kteri na jiny zpusob reseni uz nereaguji.

      Pak musi ale existovat i nejaka cesta ven pro ty, co se chteji zaclenit a chovat positivne. Integracni agentury se sice snazi (nevim presne o co), ale spolecenska atmosfera a obecne pristup Cechu jim prilis nepomahaji, v tom souhlasim s vp. Pecinou.

      Ani bulvarni media, ktera se honi za sledovanosti na ukor reportovani a informovani pak nejsou prilis uzitecna. O tom myslim ten clanek byl (bez toho, ze bych tentokrat chtel authora vykladat).

      Otazkou je, jestli cesky stat je schopen rozumne liberalne-demokraticke represe. Kdyz se ptali byvaleho predsedy Parlamentu Uhdeho na nazor na euthanasii, tak rekl "jsem pro, ale ne v ceskem pravnim systemu."

      Kdyz pustite Louzu s Plouzou a znalce Svobodu na Cikany, dopadne to mozna stejne blbe, ne-li hur nez boj s extremisty.

      Vymazat
    10. > že aplauduje téměř každému pracujícímu Romákovi

      Já aplauduji také. Stejně tak jako je život cikána r-stratéga jednoduchý a spokojený, je život cikána k-stratega těžký a komplikovaný. Vážím si všech, kteří to dokázali.

      >ale spolecenska atmosfera a obecne pristup Cechu jim prilis nepomahaji, v tom souhlasim s vp. Pecinou.

      To si nemyslím, společenskou atmosféru vyhrocují naši multikulturalisté, ne občané, ti jen platí obě dvě parazitující strany.

      cnemo

      Vymazat
    11. Leon Kreutzfeld10. září 2012 19:32

      Re. Anonymní a "už nebudou moci zaměstnat geometrickou řadou se množící populaci s podprůměrným IQ".

      Precetl jem si ten clanek z Vaseho odkazu na podprumernou intelligenci Indu. On tam zhruba rika, ze duvodem nizsiho IQ Indu muze byt - vyziva, kultura a pristup k prilezitostem (author zminuje socialni nerovnost, chudobu, vzdelani a kastovni system).

      Ten clanek preci nerika, ze by Indove byli a priori idioti urceni k chudobe a upadku, jak by mohlo vyplyvat z vaseho prispevku a grafu. Spis vysvetluje, proc tomu tak je a rada tech faktoru je aplikovatelna i na CR.



      Vymazat
    12. Ten článek odkazuje na odlišnou výši IQ v různých indických skupinách, přičemž patrně násilím vypuzení Romáci by zřejmě skórovali nejhůře.
      Jídlem ani špatným přístupem k ledasčemu to není (tím se dá výš IQ zvednout jen málo), za temné totality i po převratu měli a mají naopak proti bílé chudině možnosti vysoce nadstandartní

      Vymazat
    13. Vážený pane Kreutzfelde, ta motivační opatření jsou k ničemu a já Vám povím proč (patrně to ale víte nebo tušíte). Vycházejí totiž z toho, že je třeba podpořit vzdělání a tak stavějí barák od střechy. Jeden nebo dva doktoři nebo inženýři romského původu nic nevyřeší, ani hrstka dalších zbytečných úředníků, kteří budou žít ze státního rozpočtu jako jejich nezaměstnaní soukmenovci, nic neřeší. Většina lidí (neřešme průměrné IQ Romů) prostě nemá na to, aby byli jadernými fyziky nebo chirurgy a musí se živit méně kvalifikovanou prací, často špatně placenou. Lidem, kteří se slušně živí sociálními dávkami a občasnými přivýdělky různého druhu, se nevyplatí měnit status quo a není důvod, aby k tomu vedli svoje děti. Oni se chovají racionálně a to, že stejnou poholnou cestu nevolí více bílých, je dáno tím, že je okolí či výchova drží ve vyjetých kolejích. A možná také, jak praví legenda, nerovný přístup úředníků.

      Vymazat
    14. Leon Kreutzfeld11. září 2012 14:16

      Vazeny pane JzP, ja si myslim, ze zit ze socialnich davek neni zadny med, ale pravda, kommunita si na to asi zvykne, kdyz tak zije kazdy.

      Myslim si ale, ze tvrda diskriminace cikanu v Cesku skutecne existuje. Cikan praci dostane velmi tezko, i kdyby chtel a hodil se na ni.

      A nemusi byt kazdy chirurg nebo jaderny fysik, tech posic, kde se hazi lopatou je dneska malo, takze prumerna prace uz dnes vyzaduje minimalne stredni skolu.

      Vymazat
    15. Vážený pane Kreutzfelde, rasová či etnická diskriminace je do značné míry problém slepice a vejce, jak ukázal třeba Tim Harford ve své knížce The Logic of Life. Já jsem, nicméně, pár Romů potkal třeba v pozici zaměstnanců supermarketů, ale nikoho z nich jsem tam nevídal delší dobu. Můžeme se dohadovat, proč tomu tak je.

      K tomu, abyste mohl za nízkou mzdu pracovat třeba v supermarketu, potřebujete určité vzdělání; práce je to ale, myslím, úděsná, na spodních příčkách společenského žebříčku a za malý plat. A to ještě nevíte, jestli Vás nevyhodí. Zatímco když budete na dávkách, nemají Vám prakticky co sebrat, pokud se naučíte řvát, vyřvete si nenárokové dávky a pokud budete členem problematické skupiny a budete držet při sobě, stát Vás padnout úplně nenechá nikdy. Nemusíte kvůli tomu chodit 13 let do školy a máte 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, pro sebe, na rozdíl od zaměstnaných lidí.

      No a ty nejhorší práce, např. u pásu v montovně, jsou ten základ, od kterého by se další generace mohly odrazit a kupodivu to někdo dělá. Až poté, co si málo kvalifikovaný Rom řekne, že by chtěl dělat tu úplně nejhorší práci a nemá šanci ji dostat, řešil bych diskriminaci. Co se týče těch kvalifikovaných, kteří by se na danou práci hodili, zajímalo by mě, zda přečnívají o dvě hlavy ostatní uchazeče. Pokud ne, samozřejmě nemají moc šanci, ale tu v takovém případě nemají třeba ani lidé oškliví, šilhaví nebo morbidně obézní. Na rozdíl od Romů se nad nimi ovšem nikdo nerozplývá a nepomáhá jim.

      Vymazat
  2. Já si někdy říkám, jestli ti páni radní opravdu nestojí ve skutečnosti na straně "Neromů" (neexistuje nějaký lepší výraz? Napsal bych Evropanů, ale EU toto označení poněkud devalvovala). Ty pochody ve Varnsdorfu atd. k ničemu nevedly, jenom upustily páru z kotle. Kdyby o nich Nova nepsala, možná by se konečně lidé z postižených oblastí odhodlali k nějakému smysluplnějšímu činu, třeba by udělali úklid před místními ubytovnami sociálně vyloučených a navezli by výsledky multikulturního obohacení před Úřad vlády v alegorických vozech. Nebo by postavili sousoší multikulturních světců Džamily, Michaela a Moniky, které vyštvaly hordy xenofobních mamlasů z úředních židlí.

    OdpovědětVymazat
  3. Z kroniky obce Háj u Duchcova:

    V únoru 1964 se v Sokolovně konala taneční zábava, která končila tragicky. Cikáni, kteří neoprávněně obývali dům čp. 81 (v trvalém pobytu tam byli pouze tři cikánky, ale skutečně tam většinou přebývalo až 40 lidí cikánské národnosti), začali kvůli penězům před Sokolovnou mezi sebou rvačku, na kterou doplatili omylem dva naši občané. V nemocnici skončili Jan Vrábel s rozseknutou hlavou a Ladislav Straka s rozseknutou pravou lopatkou. Naše občany toto napadení přimělo téměř k nepříčetnostem, vytrhali plotové plaňky a táhli cikány pobít.

    Ti se zabarikádovali v čp. 81. Hájští se na ně začali dobývat. Ve vedlejším statku se snažili nastartovat tam stojící buldozér, že dům s cikány srovnají se zemí. To se jim nepodařilo, a tak počali kolem domu nanášet svazky slámy, že cikány vypálí. Toto počínání se jim snažil rozmluvit velitel pomocné stráže veřejné bezpečnosti V. Hyngár s tím, že je nutno situaci s cikány řešit jiným způsobem.

    Dav se mu po delší době podařilo uklidnit. Cikáni se v následných dnech odstěhovali na Slovensko a od té doby žil Háj bez občanů cikánské národnosti. Tato událost se mezi cikány rychle rozšířila a ti se do obce po dlouhá léta neodvážili vstoupit natož nastěhovat.

    JM

    OdpovědětVymazat
  4. Gesta nejsou treba, misto nich reknou ze dotycny pochazi z osady za mestem...

    Mozna je take cas redefinovat 'extremisty'. Pokud nekdo povazuje jednu skupinu nedotknutelnou a beztrestnou, je to podle me extremista. V civilizovane zemi by deti vzala socialka rodicum (hygiena, skolni dochazka atd) a dala do pestounske pece s tucnou dotaci. Ilegalni osady srovnat buldozerem. Dospeli se skraloupem vyhostit na Slovensko ci do vezeni (bez deti). Vraceni deti podmitit integraci do vetsinove spolecnosti.

    Fakt nechapu proc okolo toho chodit po spickach. V Britanii vam socialka sebere deti pokud jim necistite zuby. Tady si akorat pestujeme rodine gangy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilegalni osady srovnat buldozerem.
      Tohle nikdy neprojde! Protože jinde na světě existují také illegální osady, ale takový návrh by se v jejich případě rovnal trestnému činu. V oněch oblastech naopak srovnávají - v zájmu těchto illegálních osad - buldozerem se zemí osady (tedy domy v nich) zcela legální. Inu, quod licet Jovi...

      Vymazat
    2. Argumentovat britskym fašismem není zrovna nelepší nápad.

      Vymazat
    3. Ty buldozery jsou stejně zvláštní stroje. Třeba v našem případě by stroj za nic nemohl a za demolici cikánského squatu by byl popotahován řidič. Jindy zahyne pod koly buldozeru osoba a ejhle - udělal to stroj ve vlastní autonomní působnosti bez cizího zavinění. Téměř by se to dalo považovat za vyšší moc.

      Kdyby se tvrdě vynucovala rovnost před zákonem a srovnaly povinnosti a práva, bylo by to lepší i pro dnešní parazity, protože jakýkoliv ústup od parazitismu je nevýhodný, takže prazitují i ti, co by za jiných okolností byli ochotni pracovat.

      Ještě bych se přimlouval za rozlišování mezi předsudkem, předběžnou opatrností a zkušeností. Pokud to někdo nechápe, může se zamyslet nad tím, je-li předsudkem obava z volně běhající smečky psů. Nejlepší je ovšem příklad osobní. Největší mentoři bývají dobře situaovaní trubci v pronájmu. Nenesou odpovědnost ani za majetek, ani za rodinu a vždycky se můžou odstěhovat. To se to potom káže, když nejsou v sázce takhle citlivé hodnoty.

      Vymazat
  5. Cerna stavba je v ceskem pravu dostatecne definovana.

    OdpovědětVymazat
  6. Pane Pecino, ještě mi prosím vysvětlete význam věty:
    "Jak jsem již několikrát deklaroval, jsem v této kause jednoznačně na straně Romů"

    Předpokládám, že to není jen plácnutí a opravdu by mě zajímalo, co konkrétně si představujete pod výrazem "být na straně Romů".

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkný a pravdivý článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych řekl.

      Dale Cooper

      Vymazat

Kursiva: <i>text</i>
Tučně (když už to musí být…): <b>text</b>
Odkaz: <a href = "http://adresa">název odkazu</a>, tedy <a href = ""></a>

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.