Důležité upozornění!

Policie České republiky se zajímá o IP-adresy osob, které komentují tento blog. Ve vlastním zájmu zde proto nic nepopírejte, nezpochybňujte, neschvalujte, neospravedlňujte, nikoho a nic nehanobte, nepodporujte a nepropagujte, a pokud se přesto rozhodnete komentář přidat, pak se, prosím, ničemu nedivte.

Výroční zpráva o antisemitismu v České republice vydaná Střediskem bezpečnosti Židovské obce v Praze mě pořádně dopálila. Vedle obecných tvrzení, opakovaných v těchto zprávách celkem pravidelně (antisemitismus v této zemi skutečně nepředstavuje reálný problém a zpráva se tudíž jeví celkem zbytečnou), je ve zprávě thematisována presidentská volba, resp. kampaň před ní, a to způsobem, který nelze při nejlepší vůli nazvat jinak než krajně manipulativním.

Zpráva na jedné straně přiznává, že předvolební kampaň i samotná volba nakonec ukázaly, že většinová společnost je více než na židovský původ Fischera citlivá na jeho členství v KSČ před listopadem 1989 či na nedostatek charisma, avšak hned v následujícím odstavci se praví:

Dle očekávání kandidatura Jana Fischera vzbudila silný odpor mezi pravicovými extremisty a zároveň vyvolala projevy antisemitismu tam, kde byl do té doby spíše latentním fenoménem. Nejdiskutovanějším aspektem Fischerovy kandidatury se u těchto jedinců stala otázka jeho loajality k ČR. Fischer byl nařčen z toho, že není pravým Čechem, a že tudíž nemůže být dostatečně oddán ČR. Mezi extremisty panovalo přesvědčení, že v případě výhry v prezidentské volbě by měl Fischer blíže k politice a zájmům Státu Izrael než k politice a zájmům ČR.
Poté je skandalisován Patrik Vondrák:
Dalším tématem pravicových extremistů ve vztahu k Janu Fischerovi byla policejní operace Akce Power, která se uskutečnila v době, kdy byl Fischer premiérem úřednické vlády. Patrik Vondrák jako jeden z obviněných využil během předvolební kampaně možnosti, aby Fischera veřejně konfrontoval. Telefonoval tak např. do pořadu Hyde Park České televize a zúčastnil se veřejných debat s Fischerem. Videa z těchto debat, kde Vondrák pokládá Fischerovi otázky, se objevovala na webových stránkách pravicových extremistů. Vondrák se pravděpodobně opět vrací do své role vůdčí postavy neonacistické scény, která byla narušena jeho několikaměsíčním pobytem ve vazbě.
To je arci typický produkt radia Jerevan. Připomeňme si, jak to bylo ve skutečnosti: Patrik Vondrák Fischera konfrontoval, avšak thematem této konfrontace byl nikoli Fischerův původ nebo otázka jeho loyality k České republice, ba ani ne akce Power, resp. Lotta (o té byla řeč pouze jednou), ale primárně podvody, kterých se Fischer v kampani a v jejím účtování vůči ostatním pretendentům dopouštěl, zejména fantastické slevy, které mu byly Českou poštou i různými medii, evidentně na úkor jiných inserentů, rutinně poskytovány a které způsobily, že Fischer velmi pravděpodobně několikanásobně překročil finanční limit stanovený pro kampaň zákonem (problematice jsme se věnovali na druhém blogu).
Fischer za svůj neúspěch nevděčí latentnímu antisemitismu ve společnosti, ba ani ne nedostatku charismatu, ale právě těmto podvodům, které nakonec v jedné z předvolebních debat vyvrcholily přítomností placených příznivců, tj. klaky. To vše mu poté voliči v prvním kole po právu spočítali – a ano, způsob jeho veřejné presentace, charakterisovaný neschopností, resp. neochotou zaujmout zásadový postoj téměř k čemukoli (jenž mu vysloužil mediální přezdívku Rosol), k nelichotivému výsledku jistě také přispěl. Co k němu nepřispělo zcela určitě, je Fischerův ethnický původ: ten byl převážné části voličů lhostejný (a naopak přitížil Karlu Schwarzenbergovi, který, ač Čech jako poleno, byl protivníky úspěšně presentován jako nenáviděný Němec; leč, bohužel, žádná výroční zpráva o antigermanismu se nezpracovává, ten je všemi tacite tolerován).
Rozumím-li autorům zprávy dobře, antisemitismus znamená položit židovskému kandidátu jakoukoli nepříjemnou otázku, a učiní-li tak pravicový extremista, jedná se bezmála o trestný čin.
Je mi líto, ale pokud něco antisemitismus v české společnosti efektivně rozdmýchává a podporuje, pak jsou to právě takové neobjektivní, protekcionářské a bolestínské postoje, a Židovská obec se jimi řadí na úroveň serveru Romea.cz, jehož autoři rovněž, vedeni snahou minoritě pomoci, svým tendenčním zpravodajstvím a publicistikou ve výsledku jen posilují protiromské nálady a stereotypy.
Ochrana před antisemitismem by nikdy neměla být zneužívána k ochraně Židů před kritikou, v daném případě navíc plně oprávněnou a široce akceptovanou, jinak bude výsledkem pravý opak toho, co bylo zamýšleno.

Komentáře   

0 # Daniela 2013-05-16 03:18
....Patrik Vondrák jako jeden z obviněných využil během předvolební kampaně možnosti, aby Fischera veřejně konfrontoval...
Toto neni zadne radio Jerevan, ale solidni fakt.
Samozrejme, ze kdyz neonacisticky extremista verejne konfrontuje Zida, pak substance otazky zcela zanikne pod tihou ideologicke motivace. Otazkove najezdy P.Vondraka na Fischera mi pripadaly jako vyrizovani si osobnich uctu a take obavu Vondraka, ze v pripade zvoleni Fischera za presidenta bude neonacisticka scena vice kriticky sledovana.
Ciliz nedostatky Fischera byly oportunisticky vyuzite k vlastni propagaci a sebezachove.
Nakonec je ale mozne i to, ze P.Vondrak byl sam vyuzit. Konfrontacim totiz nebyl vystaven M.Zeman a ze by se u nej naslo dosti nesrovnalosti a chyb z minulosti. Proste se stekalo u jineho stromu.

Ja se domnivam, ze Zidovska obec muze byt rada, ze J.Fischer zvolen nebyl, ted v krisi. Vedlo by to ke hroceni a obvinovani Zidu z "cesky" tvoreneho brajglu...

0 # gogo 2013-05-16 09:09
Podívejte, paní Danielo, buď máme společnost občanskou, kde platí symetrie, nebo si budeme pěstovat zlatá telata.
Jestliže Žid veřejně konfrontuje neonacistu, pak substance otázky zcela zanikne pod tíhou ideologické motivace.
Kdo s čím zachází ...
0 # Tomáš Pecina 2013-05-16 11:13
Hezky napsáno. Takže, podle Daniely, jestliže neonacista poukáže na (objektivně) podvodné jednání Žida, substance otázky zanikne, kdežto v opačném směru může Žid psát na neonacistu klidně i nezaujatý a nestranný znalecký posudek, a namítnout jeho podjatost z důvodu původu je hnusný antisemitismus.
0 # Rýže 58 2013-05-16 14:18
Tomu se pak říká transubstinace svobodného dialogu.
0 # Anonymní 2013-05-16 08:41
Na stránkách Federace židovských obcí je uvedena hlavní činnost:činnost náboženská a kulturní.Jestli jsem dobře srozuměn,je Federace židovských obcí organizací a to CÍRKEVNÍ!Proto dostává od státu každoročně dotace,jako všechny církve v našem státě,a dali také o sobě vědět,že budou žádat o církevní restituce.Pokud je to organizace církevní,zdá se mi přímo podezřelé,že její součástí je tzv.,,Středisko bezpečnosti", které vydává výroční zprávy ve stylu tajných služeb a každoročně vytváří seznamy,či černé listiny jim nepohodlných osob a organizací.
0 # Starý pán 2013-05-16 11:18
"Pokud je to organizace církevní,zdá se mi přímo podezřelé,že její součástí je tzv.,,Středisko bezpečnosti""...

U Vatikánu Vám to nevadí?
0 # Anonymní 2013-05-16 16:10
Ano,jistě,vadí,ale reagoval jsem na obsah článku,ve kterém Vatikán není zmíněn.
0 # Anonymní 2013-05-17 11:49
Vatikán je stát.
0 # Starý pán 2013-05-18 20:04
Ad 1. anonym: Jistě, chtěl jsem tím říct, že nevím, proč Vás to překvapuje, když je to tak všude.

Ad 2. anonym: Zbožňuji, když mě někdo takhle poučuje. Tak si odpovězte na otázku "jaký" a jestli to tedy vlastně není ještě horší.
0 # gogo 2013-05-16 09:05
Že Vás to překvapuje, tihle aktivisté vydávají takové zhovadilosti každoročně. Kdyby se měly stejným metrem posuzovat antičechismy, tak bychom měli dokument rozsahu bible svaté.

Nazývat jejich myšlenkové veletoče manipulací je ještě poměrně eufemistické, ono jde často příklady, na něž je slušnému člověku vůbec trapno reagovat. Mám pocit, jakoby ta organizace byla odnoží nějaké skutečně protižidovské lobby.
0 # Anonymní 2013-05-16 14:31
Tak oni to vydavat museji. V te prognoze pro pristich 30 let Zidovstva ve svete bylo primo napsano, ze pocit mirneho ohrozeni je dobry pro udrzeni zidovskeho povedomi v ramci teto mensiny, aby se zas tak moc neintegrovali a nesplyvali.
0 # Tomáš Pecina 2013-05-16 15:26
No to jsou zase bláboly…

Ve skutečnosti jde jen o peníze. Protože strach je vůbec nejlepší obchodní artikl, jaký existuje, využívají ho různé organisace jako A.D.L. (v ČR LPA Věry Tydlitátové) k získávání prostředků – což v případě Židů není tak velký problém, s ohledem na nedávnou historii. Takže hrozby musejí existovat, i kdyby si je měla Obec/LPA vymyslet, a pokud možno by se měly i mírně zvyšovat; ovšem ne moc, to by znamenalo, že minulé investice nebyly účelné.

Ve skutečnosti není antisemitismus v ČR vůbec problémem – naštěstí.
0 # Anonymní 2013-05-16 16:46
Souhlasím s vámi,pane Pecino,ale obávám se,že můžete mít problémy,kvůli tomuto tvrzení,např. ve formě žaloby ze strany Obec/LPA,či Martina Michala,který je možná jejich agentem.Ano,jde o získávání financí bez práce,samozřejmě zaměřeno na veřejné finance.Někde jsem četl,že Židovská organizace je tak hrozně utlačovaná,že řídí,či mají agenty,nejen vládu ČR,ale i EU,Velké Británie,Austrálie a USA.Jen v USA je prý přes 50 židovských organizací,v čele s AIPAC,jejichž členové jsou členy Bílého domu a Pentagonu a podílí se na světové okupační politice.A to ještě nevím,jakou činností se zabývá Evropský židovský kongres a Světový židovský kongres.No nevím,na údajné utlačování světově organizované židovské populace to vůbec nevypadá.V ČR v každém případě určitě ne,když dokáží prosazovat tvorbu ,,kontroverzních" zákonů,např. pochybování a popírání holokaustu.Pochybuji,že já jako nežid,bych prosadil schválení zákonů ve svůj prospěch,jako oni.
0 # Tomáš Pecina 2013-05-16 18:31
To zase mícháte páté přes deváté. Zaprvé nejde o veřejné, ale soukromé peníze, a za druhé největší "antisemitské incidenty" vznikají z píle snaživých pitomců, kteří se chtějí někomu zavděčit.

Vezměte Mazel-gate. Ten se chtěl zavděčit, a označil výrok Šlégrové za antisemitský, ačkoli takový nebyl. Tím se spustil řetězec událostí, který pro židovskou komunitu skončil prvotřídním negativním P.R.

Podobně tato zpráva, která se snaží udělat antisemitský incident z voleb presidenta, ačkoliv každému, kdo je sledoval, musí být jasné, že Fischer si svůj neúspěch zavinil sám a jeho původ v něm hrál minimální, pokud vůbec jakou roli.
0 # Anonymní 2013-05-16 19:29
Blaboly? Zmineno zde i s odkazem na puvodni publikaci.
0 # Anonymní 2013-05-16 19:30
0 # Tomáš Pecina 2013-05-16 19:32
"Původní publikací" jsou i Protokoly sionských mudrců. Přesto je to blábol.
0 # Daniela 2013-05-17 04:22
Nekoho holt zprava Zidovske obce poradne rozpali, jiny je rad, ze se zviditelnil.. Na Odporu se dokonce dekuje. :-)))))

.Děkuji sionistům za reklamu
Sionisté z Pražské židovské obce si sem tam, když zrovna necucají dětem při obřízce penisy, neposílají podporu zločineckému státu Izrael, aby tak ještě lépe vraždil (nejen) své sousedy, napíší rádi i nějakou tu výroční zprávu.


A takovym mamlasum ma nekdo verit kritiku cehokoliv ?
Naopak, kritisovany se stava verohodnejsim....
0 # gogo 2013-05-17 07:32
Já jsem přesvědčen o tom, že největší reklamu těmto skupinám dělají právě "zprávy" hysteriků spolu s politicky motivovanými monstrprocesy. Jinak by o nich téměř nikdo nevěděl a většině by byli pro smích. Takto se člověk zamyslí a srovná nebezpečnost jejich počínání se stavem kriminality a začne se pídit, co vlastně je tak nebezpečného na jejich blábolech. Oni pak získají podporu nikoliv pro svoje řeči, ale ze strachu, že když dnes zavírají lidi za číslici na tričku, jsme na tom v jistém směru hůř než za bolševika a je tedy potřeba si dávat na celou tu kliku, co se tím živí, pozor a pokud možno je zbavit moci, jinak budou schopni za pár let zavírat naprosto kohokoliv na základě vyfabrikovaných posudků - o což se dosud pokoušejí opakovaně, ovšem nemají to zmáknuté natolik, aby nezděsili občas se vyskytnuvšího soudce se zbytky zdravého rozumu.
TOHLE je společensky řádově nebezpečnější jev, než kejhání pár pomatenců v tričkách zakázané značky co slaví svoje osmnáctiny a v ožralosti si zahajlují. Oni z toho časem nejspíš vyrostou, což se nedá říct o dacanech, co si z represivního aparátu udělali dojnou krávu pro svoje privátní zájmy.
"A takovym mamlasum ma nekdo verit kritiku cehokoliv ?"
0 # Tomáš Pecina 2013-05-17 10:41
Pobavila jste, Danielo. A protože Hitler říkal, že 1+1=2, o to věrohodnější je tvrzení, že tomu tak není.
0 # Daniela 2013-05-18 02:27
Nespinujte zase, pane Pecino.
Hitlerovo scitani se da potvrdit i jinak a jinym zpusobem, neni to osobni nazor, ale logicky a milionkrate prokazany fakt - ciliz je to verohodna a nezavisla mathematicka informace sama o sobe. K te neexistuje verohodnejsi(vyvracejici) tvrzeni.

Ja si stojim za tim, ze kontextualni zvazovani osob a informaci je u lidi automaticke a prednostni.
Pri velmi podobnych vyrocich advokatek jmenem Klara, - K.Kalibova a K.Samkova - o zlepseni stavu romske populace , komu byste vice duveroval a daval vetsi vahu ohledne provedeni?
Ja definitivne K.Samkove, a to na zaklade jeji osobni historie, zkusenostem a charakteru...
0 # Tomáš Pecina 2013-05-18 02:48
Tady nešlo o subjektivní dojmy, ale o to, že Fischer ve své kampani odpočátku evidentně podváděl. O tom jsem psal i já na svém blogu, naprosto bez vztahu k Fischerově původu, ale protože jsem pro vás jistě také "neonacista", je moje kritika irelevantní.

Buďte si tedy dál uzavřena ve světě, kde kritisovat smějí jen vyvolení (a tím skutečně nemyslím Židy), můj svět je jiný.
0 # Daniela 2013-05-18 23:30
Neonacista, hlasici se k vyhlazovaci ideologii, muze sice Zida kritisovat, ale, jelikoz nema naprosto zadne moralni opravneni, jeho kritika je u mne, z principu, anulovana-disregarded.
Tisice lidi opravnene kritisovalo Fischera a jako radovi obcane, vetsinovi volici, politicky neutralni, ti meli a maji , oproti nepratelskym extremistum, toto pravo.
Ciliz vyvoleni jsou IMHO vsichni, nacisty vyjimaje..
Aktivisticke lidskopravni organisace nejsou mainstream a tak plne ocekavam, ze budou vyzdvihovat priklady relevantni k existencnimu oduvodneni, je to jejich ucel. Jsou to nutni hlidaci, pac verejnost je vsude apathicka. Kdyby byla bezpecnostni cast Zidovske obce Spolkem zahradkaru, tak se bude probirat hrozba plisne rajskym jablickum.

Do uplne jine kategorie radim konkretni kausy, kdy se clen mensiny domaha nedotknutelnosti na zaklade ublizenicke mentality, jako ze historickymi krivdami byla vymazana, v jejich pripade, spravedlnost a zodpovednost za jejich ciny.(Podotykam, ze J.Fischer se obhajoval vymyslenymi financnimi postupy.)

Jelikoz se jeste Zidovska obec nezastala gaunera V. Kozeneho na zaklade ethnicke diskriminace, nevidim duvod k panice.:-)
0 # Tomáš Pecina 2013-05-19 01:33
Ono to bylo nejspíš tak, že ŽOP nejprve napsala, po pravdě, že Fischerovo židovství jeho neúspěch neovlivnilo. Ale potom si přesto chtěli přihřát polívčičku, a zmínili se o nenávistných projevech vůči němu – což je stále ještě pravda, i já jsem si toho na sociálních sítích všiml, i když šlo o zcela marginální záležitosti – a nakonec, protože se jim to zdálo málo, napsali, jak byl chudáček Fischer "konfrontován" Patrikem Vondrákem, jenže se jaksi opomněli zmínit, co bylo obsahem těch "konfrontací".

To je postup, který nelze nijak hájit: buď musejí po pravdě napsat, že Fischer se Soukupem v kampani podváděli a Vondrák na to veřejně upozornil, anebo mohou mlčet, protože to nebyl "antisemitský incident".

To se stává poměrně často: sami tvrdí, že nechtějí pro Israel dvojí metr (jedno ze 3 "D"), a sami ho přitom uplatňují.
0 # Tomáš Pecina 2013-05-19 18:41
A ještě otázečku, Danielo. Píšete, že "neonacista, hlasici se k vyhlazovaci ideologii, muze sice Zida kritisovat, ale, jelikoz nema naprosto zadne moralni opravneni, jeho kritika je u mne, z principu, anulovana-disregarded."

Ptám se: Může židovský znalec vypracovat objektivní a tedy procesně použitelný znalecký posudek na veřejný projev neonacistky?
0 # Daniela 2013-05-19 22:13
...Může židovský znalec vypracovat objektivní....
To prece zalezi na znalci. Co kdyz by byl znalcem Finkelstein ?
:-))

Ceska specialitka, soudni znalec, snad ma byt nestranny a proto nemuze nic kritisovat, ale vim, kam mirite. Musim si to ale prevest do americkeho kontextu.
Nekdy se stava, ze obhajce cernocha prijde s namitkou, ze soudce, jakozto potomek bileho otrokare, nemuze byt nestranny.
Toto obycejne soudce rozzuri, - ne kazdy beloch je rasista - a takove jednani nakonec velmi uskodi obzalovanemu.
Ciliz, namitka, ze zidovsky znalec Mazel je automaticky podjaty, je pouha domnenka, speculation, nikoliv prokazany fakt.
Soudce mel tuto cast obhajoby proste smest ze stolu jako podjatou, nepodnetnou a pripadne mohl podat i stiznost za neethicke praktiky defense u CAK..
Oproti nemoralni a neucinne kritice Zida nackem ve verejnem prostoru, obsahuje titul obhajce jinou authoritu, - v soudni sini svuj vlastni moralni kod. Tato moralni obligace, soucasne i smluvni, je zalozena na prednstni loayalite ke klientovi. Kdyz bych se rozvadela, plne ocekavam, ze se muj advokat bude za me zajmy bit jako lev, vsemi prostredky.. Odvozeno, jestli Slegrova pozadovala tento zpusob kontraversni obhajoby, pak bylo povinnosti p. Krejciho tento pozadavek splnit. Ze riskoval represi a znevyhodneni klienta, to je jina.

Uz dost, jdu ven. Kvete mi bavorsky serik..

0 # Tomáš Pecina 2013-05-19 22:22
Neodpověděla jste na mou otázku; americký kontext mě nezajímá, navíc nemluvíte pravdu, během voir dire se běžně vylučují porotci podle ethnicity, bylo dokonce judikováno, že D.A. toto na rozdíl od obhajoby dělat nesmí.

Znovu: neonacista podle vás nesmí Žida kritisovat, a může tedy Žid napsat objektivní posudek na neonacistu?
0 # Tomáš Pecina 2013-05-19 22:49
Odpovídat mi samozřejmě nemusíte, mám dojem, že váš názor je jednoznačný:

Židy smí kritisovat každý, s výjimkou antisemitů. A jak se poznají antisemité? Podle toho, že kritisují Židy.
0 # Daniela 2013-05-20 06:03
Soudci nejsou porota, ale budiz.
Ne, pane Pecino, antisemite se nepoznaji podle toho, ze kritisuji Zidy.. Antisemite se poznaji podle mnoha vlastnosti a cinu, pozname je treba dle 3D-testu, ktery registruje, kdyz antizide prisuzuji Zidum zakerne NWO skutky..To neni kritika, ale antisemitske konspiracni blaboleni.
Jak vam mam odpovedet, kdyz stavite kritiku na stejnou uroven s objektivnim posudkem ? Kritika je jasne urceni chyb a nedostatku, zatim co objektivni posudek by mel zahrnovat i predmety kladne.
Na mne nesejde, ale myslim si tohle:
Zid, jako obet nacismu, smi kritisovat nacistu, jelikoz v moralni sfere je Zid opet v pravu..
Svedomity zidovsky znalec by jiste umel napsat objektivni posudek na neonacistu. (Pan Mazel se mi nezda byt zidem ani objektivnim).
To uz tak je, ze od roku 1945 ztratili naciste pravo Zidy plosne soudit a dostali pravo byt souzeni Zidy.. Ja se domnivam, ze je to spravedlive.
V norimberskem procesu byli zidovsti advokati zamerne vyzvani, aby soudili nacisticke zlocince..Snad vsichni se tohoto ukolu vzdali, protoze se jako Zide citili zaujati a obavali se, ze by nerozhodovali nestranne..Zase to prednostni jednani a dar volby, kterou naciste nedostali, ze, - poplacte si nad justicni podjatosti...:-)
0 # Tomáš Pecina 2013-05-20 06:31
Děkuji, Danielo.

Tedy si vaše názory shrňme: neonacista (a patrně ani jakýkoli jiný antisemita) nemá morální právo kritisovat Žida, ani kdyby šlo o kritiku jinak oprávněnou. Žid na druhé straně může napsat na neonacistu/antisemitu objektivní (nestranný) znalecký posudek, a namítnout jeho podjatost je ethickým pochybením, na které je soudce oprávněn upozornit advokátní komoru.

To resolutně odmítám, protože to není můj svět (a není to ani demokracie).
0 # Anonymní 2013-05-17 07:24
Tomáši, nevím, zda průměrného českého voliče nepřečeňujete. Opravdu řeší hlavně výši slev při volebních kampaních?
(nota bene, když pozdější vítěz Zeman měl taky záhadné ceny kampaně)
To už bych průměrného českého voliče podezříval spíše z luštění Voynichova rukopisu po večerech a lineárního písma A o víkendech.
:-)

Jako zdroj prohry Fischera bych viděl spíš zjevný nedostatek páteře a znechucení voličů přehnanou mediální masáží před volbami. Prostě už lezl (skoro) všem krkem.

Jinak pokud jde o Fischera, nejsem si jistý, zda je vůbec možné hovořit v souvislosti s ním o antisemitismu. Jestlipak dával své židovství stejně ostentativně najevo, když mával rudou knížkou a chodit na stranické schůze? Skoro bych se vsadil, že své kořeny náhle objevil až po Listopadu, když zjistil, že se to dá využít.
0 # gogo 2013-05-17 09:05
Mimochodem, když už by se měly vytahovat nepolitické motivy pro nevolbu nějakých kandidátů, tak nejvíc by měl řvát Franz, kterého mnoho lidí nevolilo otevřeně kvůli barvě jeho pleti.
0 # Anonymní 2013-05-17 21:05
Všechny vlády od revoluce se budou smažit v pekle
parlamentnilisty.cz/.../...
0 # Vodník 2013-05-19 21:18
Je mi líto, ale pokud něco antisemitismus v české společnosti efektivně rozdmýchává a podporuje, pak jsou to právě takové neobjektivní, protekcionářské a bolestínské postoje...
Tohle jsem psal na Sprchu už před deseti lety a už tehdy to byla stará vesta. Překvapuje mě, že je ještě stále dost Židů a jejich obdivovatelů, kteří se z toho dosud nepoučili.
0 # Ema 2013-05-20 09:40
1/ Každý má právo kritizovať iného človeka, bez ohľadu na pôvod vlastný či kritizovanej osoby.
2/ Ak sa však takáto kritika zakladá na znení priezviska kritizovanej osoby, je to úbohosť. Pripomína mi to to známe jezuitské "účel svätí prostriedky. Pokiaľ sa kritika bude skutočne týkať účtovania prešvihnutých honorárov alebo inej špinavosti, nemám najmenšiu výhradu
3/ By ma zaujímalo, čo by nastalo, keby príslušný sudca mal tiež zrovnateľne židovsky znejúce priezvisko (škoda, že asi nemá - bolo by veselo). Trúfol by si p. advokát spolu so svojím klientom i tu vzniesť rovnakú námietku? Abo by sa začalo pátrať z dôvodu stanovenia ne/predpojatosti sudcu, či je on úplným Židom, prípadne polovičným, či nejakí jeho príbuzní zahynuli v KL...?
0 # gogo 2013-05-20 10:28
Ona ta ubohost začala ze strany žaloby a znalce, který velmi kreativně domýšlel a hodnotil. Člověku by normálně bylo trapno na ty žvásty vůbec reagovat, jenže ono jde v takovém případě o kriminál. Tak jak by měl člověk reagovat na hysterického prefabrikátora, který všude vidí pavouky, než vyslovením podezření, zda náhodou netrpí arachnofobií?
0 # Tomáš Pecina 2013-05-20 14:50
Emo, námitka podjatosti není kritika. Chápu, že jako neprávník to tak nemusíte chápat, ale věřte mi, že to tak je. Námitka podjatosti je vyjádření názoru, že u dotyčné osoby existují důvodné pochybnosti o její nestrannosti vůči určitým osobám nebo v určité věci.

Jistě vám neušlo, že na Pražské jaro přijel (židovský) dirigent Lorin Maazel. I další osoby tohoto příjmení v en wikipedii jsou židovského původu. Příjmení může tedy domněnce původu nasvědčovat.
0 # Anonymní 2013-05-20 15:59
Já se tomu Vondrákovi zas tak nedivím. Kvůli JF seděl rok ve vyšetřovací vazbě za naprostý nesmysl a byl pak pochopitelně osvobozen. To jen proto, že tehdejší premiér JF chtěl zostřit boj proti extremismu... kdo s čím zachází, tím také schází.... a JF by se vůbec neměl podivovat, ale chodit kanálem...
0 # Martin Sedláček 2013-05-24 01:18
Abych řekl pravdu, je mi srdečně jedno zdali pan Fišer vyznává Judaismus či jakékoliv jiné náboženství. Co mi nikdy jedno být u prezidentského kandidáta této země nemůže je když je takový člověk "bezpáteřní" gauner, což jmenovaný prokázal opakovaně v praxi!
0 # Daniela 2013-05-24 02:40
No tak mel klast otazky Fischerovi pan Martin Sedlacek, radovy obcan, nepraktikujici katholik, sporadany otec a zivitel rodiny.

Jeste lepe, pan Sedlacek si mel klast otazky i ohledne jinych bezpaternich gauneru, aspirujicich na presidentske kreslo.
0 # gogo 2013-05-24 08:03
Já myslím, že si je kladl, ale soudruzi z televize o něm nějak nevěděli a nepozvali jej.
0 # Martin Sedláček 2013-05-28 16:17
Danielo, opravdu mne fascinuje jak za a)znáte mou konfesi (ano, jsem katolík římského ritu), za b)znáte mou rodinnou situaci a jako vrchol za c) víte zdali jsem aktivní katolík či nikoliv. Děkuji Vám, rozesmála jste mne.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)