Důležité upozornění!

Policie České republiky a šéfcensor Ústavu pro studium totalitních režimů Jaroslav Čvančara varují: citovat jakékoli texty z tohoto blogu způsobuje vážné risiko trestního stíhání! Četba na vlastní nebezpečí!

Ledva odeznělo léto, vypukla v zemi předvolební kampaň, ke které se vyjádřil snad každý, od presidenta Zemana po D-fense, pročež cítím, že bych měl i já.

Výběr voličův je tradičně velký, arci spíš než jako v luxusním obchodě připadám si jako ve vetešnictví. Polistopadový politický systém je z velké části rozdrolen, čímž jsou parametry boje o voličské hlasy dány. ODS sáhla po úderné agitační poesii (Že mám tupou palici, proto volím pravici! nebo tak nějak to píšou po billboardech) a míří hrdě a neochvějně pod desetiprocentní hranici, sociálně-demokratická levice je rozštěpena na stranu bez vůdce a vůdce bez strany, což, v případě koalice s komunisty, může přesto stačit na pohodlnou ústavní většinu, a do sněmovny se skoro jistě dostane i TOP'09, jejíž hlavní devisou je, že volebnímu leadrovi není téměř rozumět, takže si do ní může každý bez omezení projektovat své sny a iluse.

Tím je výčet stran, u nichž předpokládám překročení hranice 5 %, u konce. Atakovat, a jsem si téměř jist, že zdola, ji budou Babišovci, Zelení, lidovci a Okamura, mezi jedním a dvěma procenty skončí Vandasovci, Bobošíková a Svobodní. Cca 25 % hlasů propadne.

Po volbách ovládne levice obě komory parlamentu a protože bude mít i presidenta, který je v současné době jediným relevantním politikem v zemi, dá se čekat, že bude potvrzena, možná mírně obměněná, Rusnokova vláda, do níž budou doplněni, na posicích místopředsedů, oba slabí leadři ČSSD.

Pravice, marginalisovaná a bez vlivu, bude mít nejméně jedno celé volební období, aby přemýšlela, kde udělala chybu.

Aktualisováno.
DSSS bylo volební komisí přiděleno číslo 18. Jistě správná volba.

Komentáře   

0 # gogo 2013-10-02 08:01
V případě dělení levice-pravice mi tuzemské politické spektrum v mnohém připomíná topologii
Moebiovy pásky.

Téměř veškeré volby, co mi paměť sahá, probíhají v následujícím režimu:
- už nebudeme volit zahnízděné gangstery
- bububu komunisti
- bububu propadlé hlasy
- kdo nevolí XXX, volí komunisty
- kdo nevolí, volí komunisty
a k tomu tu a tam obměna kašpara (ten poslední byl skutečně výživný) nebo přebíhání mezi tábory (divím se, že se soudružka Bobo nepřihlásila taky do nějaké televizní talentové soutěže)

Tyto volby je pro mě největším překvapením spolupráce Klause s Bobo.
A ještě jednu poznámku coby ohlas k někdejšímu článku o krajských volbách. Tyto jsou opět pražácké :-)
0 # Anonymní 2013-10-02 08:11
Obávám se, že atak hranice minimálně Babišovci bude téměř jistě úspěšný.

Pavel K.
0 # krystlik 2013-10-06 14:49
Obávám se, že ano. I Jan Šinágl ho bude volit.
0 # Anonymní 2013-10-06 16:58
Tak to je smutné, měl jsem ho za slušného člověka, co by nevolil podivného komunistu...
0 # Anonymní 2013-10-02 16:28
Volební úspěch Babišovců bude zcela jednoznačně zároveň testem inteligence českého národa. V minulých volbách český národ propadl, když zvolil lobistické sdružení Víta Bárty, nyní, zdá se, potvrdí svoji inferioritu zvolením Babišovců.
0 # Tonda 2013-10-02 16:52
Pokud by volby v CR (a nejen Babisovcu) meli byt oznaceny jako test intelligence ceskeho naroda, pak v tom testu Cesi historicky vzdy propadli.
Nejlepsim dukazem bylo zvoleni Zemana nebo Klause za sveho presidenta.
Zkratka a jednoduse receno, Cesi si neumi sami vladnout a dokazuji platnost znameho rceni - Jaky pan, takovy kram, nebo - Jednooky mezi slepymi kralem.
0 # Anonymní 2013-10-02 20:46
@Tonda: bohužel hořká pravda. Přesto všechno socani maj aspoň nějakou ideologii, na základě které chtějí vést stát i když přerozdělování a "solidarita" ve ve skutečnosti jen jen uplácení jejich voličů z kapes těch, kdo ty dacany nevolí. Modrobolševici tu ideolgii zezačátku aspoň na orální úrovni taky měli, posléze se z nich vyklubala agentura na shánění kšeftů ze státního cecku pro vyvolené. V podstatě lze vybrat buď strany jen fašistické (čímž mám na mysli především strany které proponují fašistický model ekonomiky) nebo strany socialistické, strana komunistického frančízingu je taky specificky český problém, člověk nemá v podstatě moc na výběr. Čili to platí i obráceně - jaká krám takový pán..:-)))
0 # krystlik 2013-10-03 09:17
Anonymnímu z 20:46:

Ano, strany v ČR mají odlišné programy, ale jen na papíře. V praxi zatím dělaly všechny politické strany, když se dostaly k moci, politiku nacionálně socialistickou. K tomu nutno přičíst všude panující korupci a státní represi. To se nezmění ještě minimálně tři generace, pokud vůbec. Češi si nedovedou vládnout, nemají politickou kulturu, chybí jim kladný vztah k vlastnímu státu, egalitářstvím stáhnou každého úspěšnějšího vhodným udáním dolů.

Volby rozhodnou pouze o rychlosti přibližování se ČR k běloruskému Lukašenkově modelu.
0 # Anonymní 2013-10-04 13:56
To mi, pane Krystlíku, raději neříkejte. Podle mě se skutečný program volitelných stran pohybuje ve velmi úzkém spektru fašismus (tedy ekonomický fašismus, zřejmě se kryje s tím, co nazýváte národní socialismus, nicméně faceliftovaný fašismus je mnohem příhodnější termín) - socialismus, záleží pouze na míře ekonomického přerozdělování, když má ČSSD a obecně tzv. levicové spektrum vyšší tendenci uplácet elektorát svých voličů bezzásluhovými prebendami. V politickém spektru existují strany, jenže chtějí minimální stát a pokud možno snížení státní represe (například Svobodní), jenže jsou prakticky nevolitelní, navíc je zde otázka důvěryhodnosti s ohledem na osobní anamnézu jejich předních členů.
0 # krystlik 2013-10-04 16:34
Anonymnímu z 13:56: Fašismus prosím není a nikdy být nemůže národním socialismem! Co stojí v partajních programech není směrodatné. Podíváte-li se na všechny koaliční strany od roku 1993, tak všechny praktikovaly politiku nejvýše socdem. Víc doprava se nikdo neodvážil s výjimkou likvidace tzv. bankovního socialismu premiérem Zemanem. Jeho vláda byla pravicovější než předchozí Klausova.
0 # Anonymní 2013-10-04 22:23
Fašismus = kapitalismus provozovaný státem, tj. stát umetá cestičku podnikatelské elitě, zjednává jim zakázky za čímžto účelem konfisuje majetek vlastních občanů. Podnikatelská elita zase na oplátku dotuje elitu politickou, zajišťuje jim dostatečnou mediální reklamu, zaměstnává vysloužilé politiky atd. Národní socialismus = nacionalismus + socialismus. Socialismus = fašismus + přerozdělování.

Zda se moc a sociální koheze udržuje lstí (tedy pomocí voleb) nebo silou (pomocí vládnoucí ideologie a represemi), je dle mého názoru podružné. SOučasná demokracie je prostě k udržení moci kryptokratickými elitami efektivnější a bezpečnější (diktátor jako Hitler je vždy velmi dobře viditelný a odpovědnost za diktaturu je adresná, narozdíl od odpovědnosti za demokracii), proto existuje.

Tudíž nemáte pravdu, pane Krystlíku, když tvrdíte, že v Čechách bude vládnout Lukašenkismus - koukejte na Babiše, Češi jsou národem tak hloupým, že si zvolí Babiše a podobné gaunery i bez represálií a likvidace opozice. Represálie tudíž nejsou potřeba. V čehách je v podstatě úplně jedno jestli je demokracie nebo diktatura, výsledek je idem.
0 # Tomáš Pecina 2013-10-04 23:16
V čehách je v podstatě úplně jedno jestli je demokracie nebo diktatura, výsledek je idem.

Rád bych tomuto tvrzení čelil nějakými silnými argumenty, ale nenašel jsem je.
0 # krystlik 2013-10-06 14:47
Anonymnímu z 22:23: Že se svou definicí fašismu se vůbec odvažujete na veřejnost! Vždyť je to úplný blábol.

S Hitlerem jste též vedle - jím zavedená nesvoboda měla jen menší vliv na směřování státu.

Vaše poslední věta z přípisu je pravdivá. Dokud se Češi budou chovat jako "potomci kočích a služek" (Bruce Lockhart), bude to jedno. Jenže konce tohoto marasmu se nedožijí ani naši vnuci.
0 # Marie Rausku 2013-10-04 09:04
Nějak mi ve výběru politických stran chybí střed středové strany, které nejsou ani pravice ani levice. No ale mě to nakonec je jedno, protože mi volební lístky stejně (jako minule) přijdou na starou adresu a příjmení, tedy člověku, který už rok a půl neexistuje, tudíž nevolím (a to neznamená, že tím pádem automaticky volím komunisty, nevolím, protože v ČR je bordel)
0 # Anonymní 2013-10-04 11:10
Vy si musíte lístky důkladně prohlížet doma a nemůžete jít do volební místnosti bez lístků v kapse? [v.š.]
0 # Anonymní 2013-10-05 10:50
To půjde v mém případě také velmi těžko, jsem v nemocnici v zahraničí...
Tak nesmím volit, tak bylo rozhodnuto v české kotlině.
0 # Leon Kreutzfeld 2013-10-07 10:14
Ja tedy rozhodne nejsem odbornik vazeni panove, ale zkusenost mi rika, ze v Kocourkove muze vyhrat volby nekdo, kdo vypada jako dobry vojak Schweik a jmenuje se Hasek jako ten spisovatel a ten hrdina z Nagana. Takovy clovek ma uspech v kolebce uz jako dar od sudicek.
0 # Anonymní 2013-10-09 03:01
Vazeny pane Kreutzfelde,
prece kazda spolecnost, podle sve kultury a rasoveho slozeni ma sve parametry ohledne vnimani krasy a u politiku se to prenasi na subjektivni dojem duvery.. Kdo je "uprimny sympatak" a kdo uz je od pohledu "gauner a sycak "...
Takto uvazuji v zapadni kulture zejmena zeny a proto souhlasim s nazorem moudreho pana Peciny, ktery, kdyby byl cisarem, by zenam nedal pravo volit v politickych volbach......
0 # Anonymní 2013-10-10 15:49
Pane Pecina chtěl jsem vás požádat o zdokumentování porušování lidských práv.Stal jsem se obětí technologického trestného činu a chtěl jsem vás požádat zda by jste byl ochoten.Toto publikovat?Máme množství svědků i jeden úředník.
Jedná se o to,že jsem zaměřen pomocí nejmodernější prý laserové technologie,kterou nemá prakticky nikdo a technika okolo je většina času nefunkční.Po mobilním telefonu jsou použity nejmodernější technologie,které oficiálně neexistují.
Lidem se při použití mobilního telefonu v okolí zaměřené osoby dělá nevolno a jsou dokonce neschopni ho použít.
Jedná se o nesmírně moderní technologii.

váš čtenář
0 # Tomáš Pecina 2013-10-10 16:00
Bohužel, nejsem lékař, a vám nikdo jiný zjevně nepomůže.
0 # Anonymní 2013-10-13 12:54
Pár poznámek:

Osmnáctka pro Vandasovce pobavila. Před těmito volbami tak bude mít policie ztíženou práci, neboť bude dosti obtížné stíhat nácky za číslo 18 na triku či mikině.

U Babiše mi nevadí komunistická minulost ani křupanství, ale obávám se spíš jeho skutečných záměrů - prosazování opatření na podporu vlastního byznysu, dotace, tlak na schválení fúzí, přehlížení jeho dominantního postavení na trhu atd.

Nejlegračnější je billboard Bobo s Klausem. Jediným účelem je, aby Bobo získala aspoň tolik hlasů, kolik je třeba k získání peněz ze státní kasy. Takhle si asi dědek konec kariéry nepředstavoval.

Okamura je největší zlo. Mnohem nebezpečnější než Babiš nebo komunisté.

A Schwarzenberg coby agent 009 jen ukazuje na nemohoucnost TOP 09. Ten punkáč v prezidentské volbě byl docela originální a zaujal. Tohle je už jen nastavování té samé kaše.

Tom
0 # Anonymní 2013-10-14 00:38
"ale obávám se spíš jeho skutečných záměrů - prosazování opatření na podporu vlastního byznysu" ... napadlo vas nekdy co je jeho vlastni byzyns a co jsou Lskutecne zamery"? A tedy tak, kKde jsou koreny jeho expanze, kde jsou investori jeho imperia, kdo do Babise nalil ty stovky milonu, ze ktere vznikalo jeho imperium?
Teprve az v tomto bude jasne, je cas na to analyzovat Babise.
0 # Anonymní 2013-10-14 14:34
Puvod profinacovani Babisova jeho imperia je skryt za stejnou rouskou, jako u vetsiny ostatnich ceskych "magnatu".

V souvislosti s oddanosti s jakou pro StB pracoval (viz strana 8 z dokumentu, hlaseni o okolnostech podpsiu vazaciho aktu)
aktualne.centrum.cz/.../...

tak je mozne domnivat se, ze jako oddany soudruh mu bylo s financovanim imperia pomozeno ze strany pratel z vychodni mocnosti , ktera ma k dispozici jak informace o panu Babisovi, tak dostatek financi ktere je potreba vyprat (vhodne proinvestovat).

Skutecnost, ze clovek s takovou minulosti a naprosto neznamymi zdroji financi na svuj byznys, ktery se kontinulane stal imperiem ovladajici strategicke oblasti hospodarstvi, muze byt clenem zakonodarneho sboru - tim se propadneme jeste bliz k bananove republice, nez jsme nyni...

- Krome prezidenta a jeho strany, ktera se svym "ruskym potencialem" v podstate jiz ani netaji,
- krome KSCM napojene na rusky vliv kontinulane od doby pred 1989 a - krome casti socialnich demokratu, kteri jsou zapleteni do stejnych sfer a patri k Zemanovskemu kridlu v soc-dem.
- A clenu vedeni a poslancu dalsich stran, kteri jsou do ruskeho kapitaloveho vlivu zapojeni v ramci svych jinych obchodnich aktivit

Tak k nim pridame jeste Andreje. To je ta nase parlamentni demokracie opravdu na dalsim stupni loutkoveho divadla.
0 # marie dubanova 2013-10-21 15:58
No je to tady jednoduše více nežli pěkné. Co už máme : máme levicový Senát, levici na Hradě - a co mít teprve budeme :budeme mít : levicově - komunisticky - STBácky kombinovanou Sněmovnu a jsem zvědavá koho usadí pan prezident do křesla předsedy vlády - posadí tam někoho - kým ví, že nás všechny nejvíce rozhodí..)
0 # marie dubanova 2013-10-21 16:05
Ono je to nakrásně asi jedno, kdo bude předsedou vlády - složené z toho co se tady nabízí.. Je to hrůza a děs - po 24 letech pokusů o demokracii si voliči vybírají jestli volit komunisty a nebo STBáka..)
0 # Anonymní 2013-10-22 19:32
Je myslím celkem jedno, jaký je původ Babišova impéria. Podstatné je, že on je vlastníkem Agrofertu a je možné se domnívat, že do politiky jde hlavně proto, aby tam prosazoval obchodní zájmy Agrofertu. Jak k tomu přišel, je jiná věc. Tom
0 # marie dubanova 2013-10-22 21:31
Jaký je původ Babišova impéria, nejspíše to- že byl ze "správné" rodiny, jeho papá se rovněž "správně" postavil ke komunistickému režimu a pak už to šlo samo. Měl jednoduše "správně" nastartováno..To je nakrásně jen jeho věc, mně spíše zajímá, co od člověka tohoto ražení čekají čeští voliči - čekají-li spasitele, od tohoto pána se těžko "spasení" dočkají, ale to poznají AŽ PAK..)
0 # marie dubanova 2013-10-22 23:15
Není se co divit, že lid bude s potěšením volit pana Babiše, který nemá tak úplně čistou pověst, když tentýž lid posadil na Hrad prezidenta, který velice silně inklinuje k alkoholu..)
0 # Starý pán 2013-10-21 21:47
Vážený pane Pecino z LB a v A, mám zde jeden OT:
OT je to proto, že ten správný T nemohu najít, nevzpomínám si, jak se jmenoval daný článek, ve Vašich štítcích panuje trochu zmatek, navíc ani nevím, jestli nešlo o pouhý komentář, který třeba mohl být i na jiném blogu (DoS, LW...).
Mám na mysli Váš povzdech nad českým chauvinismem (lépe řečeno frankofobií, navíc přesněji moravskou), kterou jste demonstroval na tom, že Raduit de Souches nemá v Brně ani sochu, přestože jej zachránil před Švédy.
Vzpomněl jsem si na to, když jsem se tuhle chtěl jít ve Vídni podívat na sochu Kaplíře ze Sulevic, který zachránil Vídeň (a možná i celou Evropu) před Turky, ale nenašel jsem, kde by měla být. Nevíte náhodou, kde je?
0 # Tomáš Pecina 2013-10-21 23:37
A on měl Kašpar na záchraně Vídně (a možná i celé Evropy) nějakou zvláštní zásluhu, o které soudobá historiografie neví?
0 # Anonymní 2013-10-22 00:45
Tak Stary pan mel zrejme na mysli jeho vnuka Zdenka Kaspara Kaplire ze Sulevic (nyni Sulejovic), ktery se o obranu Vidne pred Turkem nepochybne vyznamne zaslouzil.

Nicmene, Stary pane, musim vas zklamat, ale ani v obci odkud jeho rod pochazi, tedy v Sulejovicich /drive Sulevicich), ani v Milesove (kde je pohrben), ani v nedalekych Lovosicich ci v blizkych Litomericich na sveho slavneho rodaka a jednoho ze zachrancu Evropy pred Turkem sochou ... take nepamatuji. Je se tedy mozne zlobit na Videnany?

Ale co hur. Naprosta vetsina mladych v jeho byvalem panstvi o nem toho moc nevi a uspesne si jej pletou s jeho dedem Kasparem Kaplirem, nejstarsim to popravenym pri zname exekuci 21.6.1621. Respektive pri dotazu nejcasteji oba pany, vnuka a deda, tak nejak povazuji za jednu osobu.
A zavita-li poutnik do Sulejovic, ci Milesova nebo blizkeho okoli a neseznami-li se dopredu s tim, jake vyznamne muze tato zeme dala, tak se to ani nedozvi.
Kulturni vykorenenost je v tom nestastnem kraji pod Milesovkou bohuzel patrna na kazdem kroku.
Tedy by mozna stalo za uvahu nechat Videnany jejich problemum s jejich hrdiny a udelat si poradek v nasi vlastni kulturnosti.
ds
0 # Starý pán 2013-10-22 07:38
Pokud jde o Kaplíře, má DS samozřejmě pravdu.
Že Vám o tom Krystlík neřekl, to samozřejmě neznamená, že to současná historiografie neví, vždyť to ví i pan Gůgl.
Jinak panu DS:
Já Vídeňáky z ničeho neobviňuji, já se jen ptal, kde ta socha je. Nicméně Vaše vyčerpávající odpověď (kromě informace o kulturní vykořeněnosti) také naznačuje, že by pan Pecina měl být ve svých soudech méně kategorický (tím mám na mysli jeho vývody ohledně absence sochy Raduita v Brně), protože svět je, jak vidno, o dost složitější a barevnější, než si on představuje.
0 # Anonymní 2013-10-22 16:14
Stary pane, tak ja mam pocit, ze pan Pecina svou poznamku "To má Kašpar na záchraně Vídně (a možná i celé Evropy) nějakou zvláštní zásluhu...?" formuloval prave takto - a ponekud ironicky proto - ze na zachrane Vidne mel zasluhu Zdenek. Nicmene nechci se dale plesti do vasich sporu, kdyz je otazka deda a vnuka Kapliru nalezite vyjasnena...
ds
0 # Starý pán 2013-10-22 17:34
Ano, myslel to tak. Já vím. Ale já přece nenapsal, že Kašpar. Pouze Kaplíř. Proč do toho zapletl Kašpara, to nevím, napadá mě jen jedna možnost - že o Zdeňkovi nevěděl.
Jinak já s panem Pecinou nejsem ve sporu (teda aspoň pokud se nebavíme o Francii). Jen jsem se ho ptal, kde je ve Vídni socha. Nevěděl jsem, že tam není.
0 # Anonymní 2013-10-22 01:10
Jinak, kdyz uz jsme u techto pripominek slavnych obrancu, Raduit de Souches sochu dole v Brne (ve meste) nema, ale na Spilberku, na jeho vychodnim svahu, ma alespon pomnik s uctyhodnou bronzovou bustou, ktera vyhlizi na mesto, jenz kdysi zachranil.

Raduit de Souches je pohrben v brnenskem kostele sv.Jakuba, ktery je jednou z brnenskych dominant, vyse zminovny Zdenek Kaspar Kaplir ze Sulejovic je pohrben v milesovskem druhdy jiste krasnem (lec nyni seslem), baroknim kostele sv. Antonina Paduanskeho, ktery Zdenek K. Kaplir nechal postavit svym nakladem.

Pri porovnani "posmrtneho PR" mi tedy pripada, ze Raduit de Souches je na tom z obou panu mozna asi o chlup lepe...
ds
0 # Martin Sedláček 2013-10-23 15:09
Bože! Tady je "znalců " Fašismu a přitom ho viděli jen "z parníku a ještě hodně rozmazaně", jak to nazývá lidová mluva. Pánové, jste ještě horší nežli ta bolševická sběř. Ta to má výhradně ideologicky, ale vy si zde hrajete na něco ani čím nejste! Do dnešních dní není dána definice Fašismu (a zřejmě je vyloučeno že kdy bude) a proto lidé znalí tohoto termínu raději rozlišují dle jednotlivých zemí a daných specifik. Ono když dva činí totéž, není to obvykle (a zde zvláště!) totéž!
0 # Tomas Marny 2013-10-26 17:05
Atakovat sdola? Uz na prvni precteni jsem mel pocit, ze precenujete ceskeho volice. Ted vidim, ze bude jeste vetsi cirkus, nez jsem si myslel. Ale nejspis to budou casen zne pro pravniky, coz taky potesi. ;-)
0 # Anonymní 2013-10-29 20:14
Pro doplnění vzdělání...http://www.cdk.cz/knihy/121/fasismus/

Minimálně, aby někteří přestali tápat - fašismus je záležitost Italská...
0 # Anonymní 2013-10-29 20:14
Petr V
0 # Anonymní 2013-10-29 20:15
Pro doplnění vzdělání...http://www.cdk.cz/knihy/121/fasismus/

Minimálně, aby někteří přestali tápat - fašismus je záležitost Italská...

Petr V
0 # Anonymní 2013-10-29 20:16
Pro doplnění vzdělání...http://www.cdk.cz/knihy/121/fasismus/

Minimálně, aby někteří přestali tápat - fašismus je záležitost italská...

Petr V

Napočtvrté jako Pája :D

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)