Důležité upozornění!

Policie České republiky a šéfcensor Ústavu pro studium totalitních režimů Jaroslav Čvančara varují: citovat jakékoli texty z tohoto blogu způsobuje vážné risiko trestního stíhání! Četba na vlastní nebezpečí!

Mezi technologické vymoženosti, které většina z nás nenávidí vůbec nejvíc, patří automatické systémy pro vyřizování telefonátů na hot-line a jiných zákaznických linkách. Voláte, mačkáte tlačítka tonové volby, čekáte, znovu voláte, mačkáte, čekáte, a nakonec stejně odpadnete (pěkne je to parodováno kupř. zde).

V České republice arci přišli s inovací a představou, že takto čekat bude nejen volající, ale i volaný. V kterémžto naivním přesvědčení mi kdosi minulý týden zavolal z čísla 225375504 (mp3).

Moje reakce, jak zřejmo z jejího tonu, je dosti rozzlobená (faktem je, že původně jsem chtěl použít ještě pregnantnější formulaci, ale trvalý odposlech mne naučil kázni), ale hned vzápětí jsem se zastyděl: ne snad proto, že jsem byl nevyčkal, až na mě dojde řada, ale v zemi jakých tupců to žiji, když podobný přístup, soudě dle toho, že je praktikován, na nemalé procento mých spoluobčanů funguje.

Aktualisováno.
Protože volání se týden co týden opakovala, dnes jsem se rozhodl učinit jim přítrž. Snad to pomohlo.

Aktualisováno.
Nepomohlo, ale hovory jsou čím dál tím zábavnější.

Komentáře   

0 # gogo 2014-06-24 12:31
Musím ocenit rychlost Vaší reakce. Mně by trvalo déle, než bych popadl dech.
Další vývoj se bude patrně ubírat směrem zpoplatnění čekajícího volaného.
0 # Vodník 2014-06-24 15:47
Drzost a vlezlost těhle "podnikatelů" opravdu nezná mezí. Gogova úvaha o zpoplatnění volaného je naprosto reálná. A i mě by to trvalo déle, ale pak bych je poslal rovnou do prdele.
0 # Leon Kreutzfeld 2014-06-24 16:40
Zajimalo by me, jak dokazi udrzet pozornost volaneho aby jim nezavesil. Mozna neco ve stylu “Jste ve velkem nebezpeci exekuce na majetek. Prosime nezavesujte. Operatori Providentu Vam ihned vysvetli, jak z te slamastyky ven.”

Zkuste priste vydrzet az do prozrazeni zapletky.
0 # Tomáš Pecina 2014-06-25 00:31
Myslím, vp. Kreutzfeld, že to byl test inteligence, podobný jako aplikují spammeři a scummeři: kdo projde prvním kolem a opravdu čeká, kvalifikuje se pro zintensivnělé obtěžování, asi jako ten, kdo odpoví na email "Urgent Business Proposal" from the Desk of Mubugu Gubutu, former Finance Minister of Tanzania.
0 # Leon Kreutzfeld 2014-06-25 08:28
Vcera jsem o tom premyslel vp.Pecina a dosel jsem k podobnemu nazoru. Myslim, ze ten prinos te volajici masinky je ekonomicky, usetri se za operatory.

Oni vedi, ze 90 ci vice % volanych okamzite zavesi. Takze tyhle hovory zvladne masinka a ten zbytek co se kvalifikoval jako dostatecne naivni a ceka je pak rychle predan operatorovi, rekl bych ze to nebude trvat ani 15 sekund.

Hacek pro ne muze byt v tom, ze kdyz vola masinka,takak tech lidi co okamzite zavesi bude jeste vice nez kdyz jim vola clovek. Direct marketing je opravdu tvrdy obor, tohle uz pripomina jako kdyz rybari oraji morske dno vlecnymi sitemi.
0 # Tomáš Pecina 2014-06-25 09:26
Prostá ekonomická úvaha, vp. Kretzfeld. Řekněme, že ze skupiny osob, které nezavěsí, si domluví osobní návštěvu dealera a zázračný hrnec s supravodivým dnem za pouhých 35 tisíc si poté koupí 15 %, kdežto ze zavěsivšího zbytku jen 3 %. Cena hovoru je téměř přesně nula korun, kdežto cena cesty dealera je značná, klidně i několik tisíc korun, pokud žije škubánek v nějaké díře (kde je výskyt blbců – potenciálních zájemců o náš produkt – obvykle vyšší než ve velkých městech). Takže provést s téměř nulovými náklady tento screening a odfiltrovat potenciálně inteligentní nezájemce dává ekonomický smysl (a to jsem ještě nezapočítal incidenční náklady na vypořádání se s koupivšími, ale bránícími se zákazníky, které budou také korelovat s tím, zda volaný zavěsil nebo nezavěsil).
0 # Tomáš Pecina 2014-06-25 10:04
Když tak o tom přemýšlím, musejí existovat hierarchisované database pitomců pro účely spamu/scamu ("scummeři" byl pěkný Freudian slip): e-maily inteligentních adresátů $0.01/1M, e-maily naivních adresátů $1/1M, e-maily úplných trottlů $100/1M.
0 # gogo 2014-06-25 13:40
Já jsem to těchto věcech uvažoval před cca dvěma roky a došel jsem k rozhodnutí nezavěšovat a hovor neukončovat.Jen tak se totiž přesune ztráta na volajícího.
Takže když mi zavolá call centrum s nějakou nabídkou a mám relativně čas, dám si telefon před sebe a občas do něj něco řeknu, abych je udržoval na lince. Oni tím, že si hovory nahrávají, mají sami strach to sami ukončit, když se rozhostí chvíle napjatého ticha (většinou po otázce, jak si mi nabídka líbí).
Také zpravidla netuší, komu volají, takže kdyby šlo o nabídku suprahrnce s dovozem, asi bych neváhal si nechat poslat hrnec na vymyšlenou adresu. Ne že bych to provozoval často a vždy, ale za vhodné konstelace, je to podle mého mínění nejlepší skupinová strategie. Kdyby to dělali všichni, přestane se opruzování náhodných čísel vyplácet.
0 # Leon Kreutzfeld 2014-06-25 14:08
Vas pristup je uvedomely vp. gogo, ale ten obchodni model funguje prave na tom, ze to takhle vsichni nedelaji. Ono taky zalezi kolik takovych hovoru denne dostanete. V nekterych marketingove vyspelych zemich muzete dostat treba 5-10 hovoru za vecer a to uz pak clovek odhani jako mouchy.

V USA uz na to asi 10 let existuje tzv. do-not-call list kam se muzete zapsat a oni vam pak pod pohruzkou sankci nesmi volat, ale trvalo to dlouho, nez se to legislativne prosadilo pres odpor tehle otravne marketingove lobby.
0 # Tomáš Pecina 2014-06-25 14:21
V normálních civilisovaných zemích se o law enforcement v této oblasti, mj. o respektování takových seznamů starají úřady pro ochranu osobních údajů. Ten český, vedený povodňovým hrdinou Němcem, místo toho pokutuje obce, že zveřejňují záznamy ze zasedání obecních orgánů, a snaží se prosadit utajení platů veřejných zaměstnanců. Za dobu své existence nevykonal pro tuto zemi v positivním smyslu ani to nejmenší.
0 # gogo 2014-06-26 08:51
Tak mě napadá, že by mohly existovat aplikace pro komunikaci s call centrem.
Člověk by zvedl hovor a po zjištění, že jde o operátory CC, přepnul by na autopilota, který by měl namluvené typické repliky a zvuky. K tomu pár tlačítek na vyvolání vět typu "můžete mi to prosím zopakovat?" ... a bylo by to na nějakou dobu vyřešeno.
Autopilot by nemusel být zrovna dokonalý, nemusí projít ani Turingovým testem - tím by ostatně prošel málokdo ze školených CC operátorů, pokud by se držel firemní komunikační strategie.
0 # jonáš 2014-07-17 13:03
Tento komentář byl odstraněn autorem.
0 # petr.p 2014-06-24 22:18
Můžete prozradit, co používáte za appku pro nahrávání hovorů? Také něco takového hledám. Děkuji.
0 # Tomáš Pecina 2014-06-25 00:22
Nepomůže vám to. Mám Nokia N9 s velmi netypickým OS.
0 # Anonymní 2014-07-08 01:04
Btw. můžete si koupit velice podobný (ale novější) telefon Jolla s OS Sailfish jolla.com/. To je v podstatě Meego. Dělají to inženýři z bývalé Nokie a ten telefon je velice dobře udělaný (měl jsem jej v ruce asi před týdnem). Pokud jste dostatečný geek, tak se vám asi bude líbit. Pokud vás technické záležitosti moc nepumpují, kupte si asi něco s Androidem, třeba Nexus 5 nebo Moto G.
0 # Anonymní 2014-06-25 21:29
Si z vás normálně akorát někdo udělal srandu. :-) Napadl mě Šlachta, ale to asi hodně přeceňuji jeho traktoristický mozeček.
0 # Anonymní 2014-07-24 06:47
Asi máte někde pohledávku s upomínkami, které došly na chybnou adresu... Finanční záležitosti se již dnes přeci telefonicky normálně řeší...
0 # Tomáš Pecina 2014-07-24 08:25
Já s nimi žádný smluvní vztah nemám, takže podmínkou jakéhokoli jednání o (případné) pohledávce je, že mi prokážou její postoupení. Což telefonicky není možné z principu.

Reagovat na podobné telefonáty znamená vystavit se risiku podvodu.
0 # Anonymní 2014-07-26 17:32
Jak vite, ze nemate? Pani jste ani nenechal domluvit...?

Nekdo jim prodal Vasi pohledavku, tak Vam to chteji sdělit, když Vam nedorazily upominky...,

A kde je onen podvod?

Petr V
0 # Tomáš Pecina 2014-07-26 18:05
Pokud mají správnou adresu (a ta je už 16 let neměnná), nemohly upomínky nedorazit. Pokud nemají nebo je vůbec neposlali, jejich problém.

Možná bych se s nimi bavil poněkud vstřícnějším tonem (arci se stejným výsledkem), ale vliv na mou reakci mělo to, že mi opakovaně volali a domnívali se, že budu čekat, až na mě přijde řada. Od té doby nezavolali, takže to pomohlo.

Podvodu se vystavuje každý, kdo je ochoten řešit své finanční záležitosti po telefonu s cizím člověkem. Když mi zavolá někdo, koho znám nebo s kým mám smluvní vztah (a je schopen to hodnověrně prokázat), nemám problém. Chovám se slušně, ale na neslušnost reaguji adekvátně.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)