Těžký výběr, ale zřejmě psychologický snímek Ascenseur pour l'echafaud režiséra Louise Malla (IMDB, YouTube), s fantastickou hudební improvisací Milese Davise v titulcích, s Jeanne Moreau a s hereckými výkony, jaké dnes už nebývají k vidění. Ačkoliv v době vzniku tohoto díla (1958) byla francouzská nouvelle vague ještě v plenkách, během následujících deseti let nevzniklo mnoho filmů, které by se tomuto snímku vyrovnaly.
Ascenseur jsem viděl mnohokrát a vždy znovu mne naplňuje úžasem bravura, s níž Malle sestavuje mosaiku svého příběhu z jednoduchých, zdánlivě nesofistikovaných prvků. Všechno funguje, jak má, vše je na svém místě a vše s neúprosnou logikou antického dramatu spěje k jedinému morálně i logicky akceptovatelnému závěru.
Komentáře
Těch dobrých francouzských filmů z 50. let je ale více, časem si vzpomenu, teď sleduji přímý přenos z oznámení nových Apple notebook computers (live.gizmodo.com/). Potřebuji minimálně dva jako sůl již asi půl roku.
RSS kanál komentářů k tomuto článku