DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ!
Policie České republiky a šéfcensor Ústavu pro studium totalitních režimů Jaroslav Čvančara varují: citovat jakékoli texty z tohoto blogu způsobuje vážné nebezpečí trestního stíhání! Četba na vlastní nebezpečí!

4. 1. 2011

Zloba slečny Eulalie aneb Věra Tydlitátová bojující

V románu Gabriela Chevalliera Zvonokosy se vyskytuje postava zapšklé staré panny Eulalie Čubíkové (v originálu Justine Putet, což je narážka na putain, tedy coura), která svým pokryteckým pámbíčkářstvím, s nímž se postaví do čela hnutí proti zřízení obecního pissoiru, baví celé město a nakonec ze svého fanatismu zešílí.

Na slečnu Eulalii jsem si vzpomněl, když jsem se pročítal stránkami blogu Věry Tydlitátové, vyučující religionistiky na filosofické fakultě plzeňské university. Co je tam provozováno, je děsivé: ve svaté válce boje proti všemu zdánlivě nebo skutečně antisemitskému jsou zásadně připouštěny pouze souhlasné názory, kdokoli je odlišného mínění, je – bez práva na vyjádření nebo na obranu – zesměšňován a vysmíván, např. tak, že se zábavně pozmění jeho jméno (Stwůra).

Celek dává paradoxně vzpomenout období 2. republiky; tehdy, pravda, byli cílem podobného splaškového žurnalismu Židé, dnes jsou to Židé, kdo proti svobodám druhých útočí.

Mrzí mne to, protože sám jsem nikdy k antisemitismu netíhl a moje názory jsou, jak je o mně známo, otevřeně proisraelské. Těžko snáším výklady svých levicových známých o tom, jak zločinnou politiku praktikuje Israel vůči Palestincům, a snažím se jim vždy vysvětlit, že některé věci se prostě, z podstaty věci, jeví jinak z Tel Avivu a jinak z pražské kavárny, a je proto velmi snadné stát se obětí palestinské propagandy. Co V. Tydlitátová dělá, tedy zahanbuje i mne, protože mi může být právem vytýkáno: Ty se Židů v Israeli zastáváš, a podívej se, jak se chovají k druhým zde! To je ale jen odbočka, která nemá pro věc samotnou význam.

Jak V. Tydlitátová pojímá svůj svatý boj, plasticky vyplyne např. z toho, co sama napsala v komentáři ke svému postu týkajícímu se stíhání samolepkových zločinců Vondráka a Dupové: Jistě víte, že o vylepování nálepek nešlo, šlo o propagaci nacismu, o nálepkách se mluví, aby se zakryla právě ta podstata – přisluhování tomu zlu.

A v tom je jádro pudla: jestliže opustíme basi racionality a místo o tom, co druhý skutečně udělal (tj. v daném případě, někam nalepil nálepku s odkazem na stránky www.odpor.org), obviníme ho z abstraktního zločinu přisluhování zlu, vzdáváme se dobrovolně všeho, co lidstvu přinesla moderní doba, a staneme na mentální úrovni lidí, kteří věřili, že čarodějnice zaprodaly svou duši Ďáblu a je proto správné a bohulibé je upálit. S nositeli nesouhlasných názorů (tj. s přisluhovači zlu) se nediskutuje, ti se upalují.

Je alarmující, jestliže tato osoba, jež je, minimálně pro mě, hanbou svého ethnika, vyučuje na universitě, protože university by měly být místem, kde pověra a intolerance nemá místo, kde se o věcech diskutuje a kde vládne přísné, chladné ratio.

63 komentářů :

  1. Ja myslim, ze krasnym prikladem je vyrok pani Eulalie "Na Facebooku již vznikla skupina nazvaná Chceme být zařazeni do Bartošova seznamu pravdoláskařů."

    Ve skutecnosti ma byt "zalozila jsem na Facebooku skupinu nazvanou Chceme být zařazeni do Bartošova seznamu pravdoláskařů."

    Podle me uzasny priklad toho, jak tyto natlakove skupiny vydavaji vlastni nazory za objektivni pravdu, vlastni organizace za celospolecenske hnuti atd. - v tomhle jemezinarodni sorosovo pravdolaskarske hnuti neprekonatelne, tedy neprekonatelne v lhani. Napriklad na Slovensku jsou pravdolaskari temer vsemocni (Meseznikov, Butora, Magda Vasaryova). A nedali si ukol mensi, nez rozvraceni Slovenske republiky. To je tak na okraj, aby se vedelo.
    jg

    OdpovědětVymazat
  2. odkaz: http://vera-tydlitatova.eblog.cz/neunavny-pisalek-ve-sluzbach-lzi-a-nenavisti

    OdpovědětVymazat
  3. Ja myslim, ze krasnym prikladem je vyrok pani Eulalie "Na Facebooku již vznikla skupina nazvaná Chceme být zařazeni do Bartošova seznamu pravdoláskařů."

    Ve skutecnosti ma byt "zalozila jsem na Facebooku skupinu nazvanou Chceme být zařazeni do Bartošova seznamu pravdoláskařů."

    Podle me uzasny priklad toho, jak tyto natlakove skupiny vydavaji vlastni nazory za objektivni pravdu, vlastni organizace za celospolecenske hnuti atd. - v tomhle jemezinarodni sorosovo pravdolaskarske hnuti neprekonatelne, tedy neprekonatelne v lhani. Napriklad na Slovensku jsou pravdolaskari temer vsemocni (Meseznikov, Butora, Magda Vasaryova). A nedali si ukol mensi, nez rozvraceni Slovenske republiky. To je tak na okraj, aby se vedelo.
    jg

    OdpovědětVymazat
  4. Ja myslim, ze krasnym prikladem je vyrok pani Eulalie "Na Facebooku již vznikla skupina nazvaná Chceme být zařazeni do Bartošova seznamu pravdoláskařů."

    Ve skutecnosti ma byt "zalozila jsem na Facebooku skupinu nazvanou Chceme být zařazeni do Bartošova seznamu pravdoláskařů."

    Podle me uzasny priklad toho, jak tyto natlakove skupiny vydavaji vlastni nazory za objektivni pravdu, vlastni organizace za celospolecenske hnuti atd. - v tomhle jemezinarodni sorosovo pravdolaskarske hnuti neprekonatelne, tedy neprekonatelne v lhani. Napriklad na Slovensku jsou pravdolaskari temer vsemocni (Meseznikov, Butora, Magda Vasaryova). A nedali si ukol mensi, nez rozvraceni Slovenske republiky. To je tak na okraj, aby se vedelo.
    jg

    OdpovědětVymazat
  5. Pani Tydlitatova ma sve pravo se vyjadrovat, zrovna tak jako jini, proc nekomu vadi jeji nazor?
    Kdyby neslo o neonacismus, tezko by se nekdo staral o nejake nalepky, ze. Kdyby neslo o neonacismus, p.Fiala by se nemusel podradnym zpusobem a naprosto ubohym stylem opirat o neonacisticke symboly. Jeho konecne vyroky naprosto shazuji, ba primo anuluji jeho zacatecni rozumne dukazy a nedostatky soudniho rizeni.
    Z objektivniho hlediska, pane Pecino, nejste o moc lepsi nezli pani Tydlitatova. Jen se oblekate to pokryteckeho plastiku prava.

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem lepší, Danielo, už třeba tím, že váš názor nesmažu :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Leon Kreutzfeld4. ledna 2011 21:37

    Nezlobte se pani Danielo, ale v tomto evidentalne nemate pravdu. Vas asi svedi ta americka svoboda slova, ze? Ze vy jste do te Ameriky zdrhla kvuli dzinam a videu?

    Copak u Vas by zavirali lidi do vazby za vylepovani nalepek? Vzdyt i Ku-Klux-Klan muze u Vas svobodne pochodovat ulicemi New Yorku za asistence NYPD, ktera ho brani, aby ty reakce slusnych obcanu neprerostly v nasili.

    Tato nalepkova kausa, to je opravdu jak ze Schweika. Diky Bohu za pana Pecinu, ze se tim zabyva.

    OdpovědětVymazat
  8. Zařekl jsem se, že až mne na Nautilu napadne psát o paní Věře, zavřu krám na protest proti vlastní pokleslosti:) Čtu ledasjaké obskurní weby, ale tomuhle se pokud možno v zájmu zachování duševního zdraví vyhýbám.

    OdpovědětVymazat
  9. Pane Kreutzfelde, do Ameriky jsem zdrhla kvuli dzinam asi tak jako vy za sionisty do Israele...:-)
    Ale kdyz uz do toho michate Ameriku, tak male objasneni:
    Kazda zeme ma sva bolava temata z historie a v Americe je to pronasledovani cernochu. Americky narod nema hrozne zkusenosti s nacky, nacismus je vniman jako mentalni uchylka nekterych Evropanu. Nemaji tuto zkusenost a proto jim nackove celkove tak nevadi, KKK je pod dohledem, zrovna jako Stormfront. Neni je moc videt, neroztahuji se, davaji si sakra pozor, aby byla jejich cinnnost v souladu se zakonem. Na rozdil od Ceske republiky jsou soudy rychle a pokuty vysoke..
    Oblast, kde je velka prisnost je tedy ohledne cernosskych prav, oblast, o ktere Evropane moc nevi, neb toto tema neznaji.
    Symboly, ktere znazornuji utlacovani cernochu jsou zde souzeny mnohem prisneji nezli nacisticke symboly v CR.
    Napriklad "NOOSE". Opratka je symbolem lynchovani cernochu a hrubym projevem rasismu, nasledne trestana pokutou. V pripade lidi podezrelych z rasismu, ciliz uz trestanych, je za obycejny provaz tvorici opratku, poveseny na dvere i trest vezeni. Za obycejny jutovy spagat...
    Nedavno jen tak tak usel trestnimu procesu Milan Kohout, ktery prodaval opratky pred bankou v Bostonu. Byl rychle zatcen a pri soudnim liceni se velmi omlouval, jeho opratky nebyly mineny rasisticky, byl to jen protest proti skrtivym praktikam banky. Mel stesti, ze s timto vysvetlenim vyvazl.


    To je v poradku, at si pan Pecina bojuje svuj boj na jeho dvorecku, jiste zna pomery v CR daleko lepe nezli cizinci, ale napsat carodejnicebijici clanek, ve kterem si stezuje a rozebira hon na carodejnice u jinych, to je podle mne protireceni.

    OdpovědětVymazat
  10. vzdáváme se dobrovolně všeho, co lidstvu přinesla moderní doba, a staneme na mentální úrovni lidí, kteří věřili, že čarodějnice zaprodaly svou duši Ďáblu a je proto správné a bohulibé je upálit.
    Tady je jádro pudla! My jsme tu mentální úroveň de facto nikdy neopustili! Jen čarodejnice nahradili jiní daimoni a celé se to maskuje vědeckostí, ale je to v podstatě stejné. Jo, těch upálení už nejsou taková kvanta, ale škody na duších jsou IMHO srovnatelné.

    Dr. Tydlitátová je jen o něco méně sofistikovaná a o to upřímnější...

    OdpovědětVymazat
  11. Hanbou sveho etnika? V jejim pripade spis poturcenec horsi turka..

    OdpovědětVymazat
  12. Osvícenství nahradilo jedny předsudky druhými. Výsledkem je sice méně upalování, ale jestli méně mrtvol, to už si vůbec nejsem jist. O těch ostatních škodách raději nemluvit!...

    OdpovědětVymazat
  13. V tom se zcela shodujeme, jsem pro návrat absolutismu, ale v dobře vedeném absolutistickém státě se upalují heretici, nikoli nevinné čarodějnice.

    OdpovědětVymazat
  14. Me se v diskusi pod clanekm na extremistickem blogu pi.Tydlitatove moc libi veta: "Nackove pak zvysuji drzost a baziruji na nedostatcich soudniho procesu...."


    Ja myslim, ze tohle uzasne vystihuje ideove a mentalni rozpolozeni pani Tydlitatove a jejich extremistickych souputniku.
    Jak vidno, zase tady mame kastu lidi, kteri maji pocit, ze vsichni jsou si rovni, ale jacisi polidi ( v tomto nekdo oznaceny jako pripade "naceke") nemaji pravo dozadovat se spravdliveho procesu. Spravedlivy proces je zrejme pouze vysadou "nadlidi" a pokud se ho nejaky "podclovek - nacek" dozaduje, je to do nebe volajici drzost....

    Dle meho soudu je upirani prava na spravedlivy proces komukoliv pro jeho (udajnou) rasu, vyznani, ci politicky nazor jasnou ukazkou extremismu a dle meho soudu to hranici s:

    § 356 tr.z.
    Podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod
    (1) Kdo veřejně podněcuje k nenávisti k některému národu, rase, etnické skupině, náboženství, třídě nebo jiné skupině osob nebo k omezování práv a svobod jejich prislusniku....

    Pokud nekdo (v tomto pripade oznaceny jako "nacek") nepoziva dle pani Tydlitatove a jejich pratel stejna prava a svobody jako ostatni, dle meho soudu je jasne, ze vsichni, kdo tento nazor verejne propaguji, jsou hodni pozornosti OCTR.
    DS

    OdpovědětVymazat
  15. S tím Kohoutem to, mimochodem, bylo trochu jinak: "Kohout was arrested and charged under a statute banning transient peddlers from the streets."

    OdpovědětVymazat
  16. Ano, to je pravda, pane Pecino.
    Kauza Kohout nejak vysumela, ani nevim, jestli byl pokutovan za 'transient peddler' nebo ne.
    Asi podle americkeho pravnika takto:
    "I have never found any evidence that it is illegal to tie a Hangman's Knot anywhere within the US. However, it can be considered an illegal symbol when used to harrass or threaten (similar to burning crosses). When certain symbols are used in a threatening manner, it can elevate simple harrassment to a hate crime (which usually will add about five years to any prison sentence).""

    Initialni podezreni (a jen podezreni!!)bylo, ze M.Kohout zkousi rasistickou provokaci. Snad neverite tomu, ze v Americe jsou nelicensovani pedler-obchodnici ihned vrhani pred soud???
    Nektere veci se nemusi napsat naplno a presto jim clovek zijici v urcitem prostredi rozumi. Asi jako by americky obcan nepochopil, jake etnikum se skryva za "neprizpusobivi obcane"...

    OdpovědětVymazat
  17. Věřím zejména tomu, milá Danielo, že prostě bluffujete.

    V USA se před soudce dostanete i za dopravní přestupek typu speeding, proč tedy ne za nedovolený pouliční prodej. Tím je pro mne věc vysvětlena, dodáte-li link na jediný aspoň minimálně respektabilní zdroj, který podporuje vaši theorii, svůj názor přehodnotím.

    OdpovědětVymazat
  18. Samozrejme, ze Daniela blafuje. Ve Statech se chodi k soudu temer za vse, vcetne toho, ze se neprokazete na silnici platnou pojistkou, kterou nemate v tu chvili u sebe. Za rizeni pod vlivem alkoholu jdete automaticky rovnou na vazbu, tedy do jailu a az druhy den se muzete bavit o kauci.
    Pred par lety mel Klan pochod v LA a schvaloval to cerny starosta a dohlizel na hladky a bezpecny prubeh cerny serif. Pred 4mi mesici si mistni White Ar.Resistence zaplatilo a instalovalo billboard u dalnice u St.Louis, MO, na kterem je AH a nikoho to nevzrusuje, zduraznuji nikoho.
    A posledni-v boji proti nacismu zemrelo temer pul milionu americanu, tedy 10x vice, nez v 11 let dlouho trvajici valce ve Vietnamu. Mam tu ve Statech restauraci, ktera je denne hojne navstevovana veterany a nikdo, verte mi nikdo si o nacismu nemysli, ze to je nejaka "...evropska uchylka...". Asi kazdy, Danielo, zijeme v jine zemi....Petr

    OdpovědětVymazat
  19. v dobře vedeném absolutistickém státě se upalují heretici, nikoli nevinné čarodějnice
    To uz odbocujeme moc. Jde o to, ze vira v ratio a "racionalni" systemy (nacism, kommunism) se od viry v carodejnice nelisi tolik, jak by se na prvni pohled zdalo, a mrtvol je IMHO o dost vic. Samozrejme, ze sionism nebo antisemitism patri do stejne kategorie, podobne i Dolezalova rusofobie.

    Neni bez zajimavosti, ze nejintensivneji se carodejnice palili v te opevovane renesanci a kratce po ni, tedy v dobe nastupu otevrene viry v rozum (predtim byla pritomna vicemene skryte). V irracionalnim, zaostalem, debilnim a menecennem Rusku takove idiocii nikdy nepropadli. Tam zacali massalne vrazdit az kdyz tam zavedli okcidentalni vedecky svetovy nazor.

    OdpovědětVymazat
  20. Chlast a neukojené ambice už nadělaly škody !!

    2 Responses to “Z dopisů čtenářů 2”

    1. Fr. Řeka Says:
    Leden 4th, 2011 at 11:14

    ... bůh - vlast - rodina. To je slogan chronického pisálka Bartoše, pokud se nemýlím.
    2. Věra Tydlitátová Says:
    Leden 4th, 2011 at 12:04

    Myslím, že podobně vzletně začínal své stránky taky jistý Vrána-Kronus blahé paměti. Kde je asi chlapci konec?
    Zobrazit více
    Před 24 minutami · To se mi líbíUž se mi to nelíbí · Přidat komentář · Zobrazit reakce (1)Skrýt reakce (1)

    *
    *

    *
    o

    Kronus Jaroslav
    Děvče, někdy si říkám, zda opravdu b.ba z sebe jenom děláš a nebo opravdu jím jsi ?
    Pouze sleduji tvoji tchoří činnost a jsem rád- že zatím se "míjet se " .Jnak já nezapomínám !
    Ta představivost coby náhoda i s Čurilou mohla ale býti trochu... sofistikovanější !
    Jinak se má vcelku dobře a bavím se třeba tím, jak i okoralý smradlavý strouzek česneku vydávající se za olivovou ratolest se rád hrabe ve špíně po StB a tvrdí, že tam jsou fakta - a to třeba i díky jistému Heřmánkovi - hezky to napsal o té lezbičce !
    Přeji hezký den Věruš !!!!
    Vždy si při míjní se s touto kanal.í vzpomenu na tezi jistého sedláka z Hostivaře a jeho teze o teleti, které sálo od dvouk krav a stejně se zěnho stal vůl - ty dvě krávy - narážka na dvě VŠ !
    Ono v analogii vůl jako vyhaslá Kráva - jedno a totéž !



    Všchno vidím ztopoříci z LPA !!!!!!!!!!

    1. Ondřej Wolf Says:
    Leden 5th, 2011 at 1:35 D.O.S.Ť.áci taky, nebo někdo jim příbuzný.
    Ondřej
    2. Moe Says:
    Leden 5th, 2011 at 2:26 Spise zde: http://jaroslavvrana.blogspot.com/
    Ale jinak mne ...........fuck off

    OdpovědětVymazat
  21. Ad Leon Kreutzfeld:
    Vas asi svedi ta americka svoboda slova, ze?... Copak u Vas by zavirali lidi do vazby za vylepovani nalepek?
    Za vylepovani nalepek asi ne. Ale s americkou svobodou slova to dnes neni zas az tak uplne bez poskvrny, dle Kohouta soude.

    OdpovědětVymazat
  22. DS: vzdyt to je prave samotna podstata celeho problemu: jeden "spatny" extremismus budeme potirat, zatimco jiny nikoliv. To je samotna podstata neokonzervatismu/pravdolaskarstvi: opozice vuci evropske tradici racionalismu. Forma je dulezita, nikoliv podstata. Valka je sice spatna: invaze do Iraku ani do Afganistanu neni valkou. Zabijte Assangeho, ale nesmite rikat zabijte Dershowitze. Zavirejte nacky, ale my budeme popirat jejich svobody stejnym zpusobem a nebudeme trestani. Rozvijejte svobody v CR, tim, ze zkratite lhutu pro ohlasovani shromazdeni, coz povede k lepsim svobodam. Uzavrete ohlasenou demonstraci te spatne strany a poustejte na ni pouze po predlozeni obcanky! Republikani v USA jsou odpurci potratu, protoze je to zabiti, ale silni zastanci valky, protoze je to zabiti. atd. Vse v zajmu demokracie.

    Podle me jde, o to, ze pravdolaskari veri ze jsou lepsi, ze drzi pravdu, nikoliv ze vedi, ze maji pravdu na zaklade racionalnich argumentu. Oni neuznavaji rozum, dulezitejsi je vira, ne dukazy, ale predem dane racionalne nezduvodnene "hodnoty". Nemuseji si nic dokazovat, veri. Proto stoji proti evropskemu racionalismu: jde o samanismus, nebo skoro az nabozenstvi.

    Vylepovani nalepek a vyhruzku opratkou bych vubec nesrovnaval, protoze je to prave hranice svobody slova, kterou uznavam jako priznivec absolutni svobody slova: vyhruzka nasili. Naproti tomu u nalepek jde o potirani neparlamentni opozice, jen tak mimochodem. A jeste vice mimochodem je ta opozice i socialni a nedejboze by se mohlo stat, ze by chranila socialne slabe skupiny obyvatel. Jsou uz skutecne duvody utoku proti "nackum" jasne???

    jg

    OdpovědětVymazat
  23. Očekávání že "...university by měly být místem, kde pověra a intolerance nemá místo, kde se o věcech diskutuje a kde vládne přísné, chladné ratio..." je zdá se u Plzeňské univerzity poněkud odvážné i v případě jiných fakult než té právnické. Ale třeba je to jen moje malověrnost ohledně kvality našich regionálních universit.

    OdpovědětVymazat
  24. "Ale třeba je to jen moje malověrnost ohledně kvality našich regionálních universit."

    No podle mě stojí za hovno i celá UK i se svojí slavnou tradicí, ze který se geronti uchcávají.

    OdpovědětVymazat
  25. Petre
    ziju na jihu a vy zrejme na severu nebo na zapadnim pobrezi.Jine svety.:-)
    Nackove zde zadaji o povoleni na demonstraci, ktere neni vzdy dano, policie je ochranuje a presto dochazi ke strkanicim. S tim St. Louis,-ze se tam nikdo nestara o bilboard,-no zrovna tam jsou trenice, treba loni.
    Protesters face off in St. Louis
    Published: April 19, 2009 at 6:14 PM
    ST. LOUIS, (UPI) -- No one was injured in a confrontation between neo-Nazis and counter-protesters on the grounds of the St. Louis Gateway Arch this weekend, observers said.
    The Saturday demonstration by about 70 black-uniformed members of the American Nazi Party featured chants of "White Power" and "Sieg Heil," while about 150 counter-protesters responded by yelling profanities, the St. Louis Post-Dispatch reported."
    ----
    Nacismus JE evropska uchylka, tam se zrodil a odtud pochazi.
    -----
    Jestli nevnimate opratku jako symbol rasismu, jestli vam hned nenaskoci pri pouhem pohledu na noose myslenka, ze je to mozna projev nenavisti, pak
    zrejme nezijete tam, kde jsou tyto opratkove vyhruzky zname. V Bostonu maji jiste sve zkusenosti. V pripade Kohouta nebylo nic nahlas vysloveno, ale to, ze normalni prestupek, ktery je vyresen jednim stanim se tahl, pokud si pamatuji, pul roku, pak jsou u pripadu i jine motivy. Soudci se zrejme usnesli, ze Kohout je socansky potizista a tim to zhaslo. To je muj nazor.
    -----
    Vas nazor nepopiram, ale kde ziji ja, svoboda jedince konci tam, kde zacina svoboda druheho. Ciliz anarchisticke bravado, hon na carodejnice, verejne nadavani etnikam, vyrizovani si uctu s komunisty pri soudech s nacky, to zde zaplatpanbu nemame zdaleka v te mire, jako je zvykem v Ceske republice.To neni kritika, jen pouhe konstatovani.

    OdpovědětVymazat
  26. Napsala jste to sama: "I have never found any evidence that it is illegal to tie a Hangman's Knot anywhere within the US. However, it can be considered an illegal symbol when used to harrass or threaten (similar to burning crosses). When certain symbols are used in a threatening manner, it can elevate simple harrassment to a hate crime."

    Oprátka může být samozřejmě použita způsobem, který ochrany Prvním dodatkem nepožívá (when used in a threatening manner), ale o nic takového v případě nálepek nešlo.

    OdpovědětVymazat
  27. To Daniela-ziji v Co, ale to neni tak dulezite. Omlouvam se, asi jsem se spatne vyjadril, samozrejme ze bilboard s AH pobouril par zidovskych a levicackych organizaci, ale nikoliv obycejne lidi a co vice, hlavne a predevsim ne policii.
    Point je to, ze je uroven demokracie takova, ze ackoliv s necim nesouhlasim, dam mu prostor, nerku-li nekoho za lepeni samolepek odkazujici mimochodem na server spise pripominajici tydenik Republika, nez "neonacisticke" webovky, vsadim do vazby, zvlaste, kdyz slecna MD je ve veku blizkemu mladistvemu.
    To, ze nacismus vznikul v Evrope je fakt, ktery nikdo nezpochybnuje, ale ja pouze vyvracel Vasi teorii, ze americane berou nacismus jako nejakou uchylku, ci neco vzdaleneho, co se jich netyka. Vzdyt v expedicnich sborech, ktere byly nasazeny proti nacismu v Evrope bylo 13 milionu vojaku a jak pisi vyse, pul milionu jich zemrelo. Petr

    OdpovědětVymazat
  28. Co se týče pana Kohouta, šokovalo mne, jakou aféru dělají z jeho HLOUPÉ, ALE NEŠKODNÉ, performance. Později se chodil svlékat (ne zcela) do kostelů, což byla podle něj "vhodná" provokace v souvislosti s případy sexuálního zneužívání (ke kterému v katolických zařízeních podle všeho nedocházelo ve větší míře, než jinde). Zajímavé je, že kritizuje také judaismus a islám, ale v synagoze, ani mešitě, se zatím nesvlékal. Můj názor je, že za to první by dostal tuším § 261 a za to druhé "nakládačku" přímo na místě. Nemluvě o tom, že by si nemohl přivést doprovod svých studentek, jak činí v kostelích.

    V té době už pro mně nebyl pouze "osobou v médiích", neboť naše tehdejší partnerky spolu v dané době studovaly a bydlely. Osobně jsem se s ním nikdy nesetkal, avšak i to, co mi bylo řečeno od obou těchto žen, stačí k tomu, abych mohl Kohouta hodnotit jako provokatéra, kterému publicita dělá velice dobře.

    Potom tu je jeho vlastní knižní tvorba, kde píše, že jeho hlavní heslo je "nepřizpůsobovat se" a vyznává se z velmi vysokého počtu milenek. Má také nejméně jedno dítě, ale nijak moc se o něj nikdy nestaral, co vím.

    Celkově si tedy myslím, že jde více méně o sociopata, žijícího z touhy mnoha lidí bouřit se a provokovat. Rád by sosal z veřejných rozpočtů, ale nedochází mu, že za nepřizpůsobivost mu nikdo soudný platit nebude. I když je inteligentní a má někdy zajímavé nápady, jeho skutečný přínos společnosti je spíš záporný.

    OdpovědětVymazat
  29. Snad bych ještě připomenul, že jeho partnerka bydlela tři roky na nejmenované faře. Kohout tedy napadal církev, která předtím po dobu tří let poskytovala jeho partnerce přístřeší pod cenou.

    Jelikož tak činil ve více městech, včetně toho, kde naše partnerky bydlely, dostal za to od té své vynadáno.

    OdpovědětVymazat
  30. Daniela: Kde co vzniklo nemusí být zcela určující kritérium. Komunistická ideologie vznikla také v Německu a přesto si ji většina Čechů spojuje s Ruskem a dnes se k ní hlásí pouze mimoevropské země (Kuba, Čína, Vietnam) i když nikdo nepopírá, že jde o ideologii původně evropskou.

    Nacismus vznikl v Evropě, ale dnes má velmi výraznou podporu v islámských zemích a nezanedbatelnou také v USA.

    OdpovědětVymazat
  31. Dekuji za odpoved, pane Pecino
    to je to, co se snazim v prikladech marne vysvetlit. (Nebluffuji, jen maloucko predu (spin)..:-)
    I zde mame debaty, jaky byl "intent", zda byla opratka rasove-ideologicky podlozena, nebo je to nevinny kus provazu. V teto niti, jsou nalepky jen oznameni, nebo propagace vrazedne ideologie, ktera mnohe desi? V odpovedich se rozchazime.
    Jak je to s prirodnimi pravy obcanu, kteri jsou odkazem na neonacistickou skupinu stresovani a psychologicky deptani? Pro mnohe je nalepka vyhruzkou.
    V prikladech nalepkovani a opratky vidim souvislost, oba jsou katalyzatorem hlubsich problemu.

    Nechci mluvit do praktik ceske justice,
    ale nebylo by mozne, v nenasilnych instancich (nalepkovani), slozit kauci hned po zatceni a pak na svobode ocekavat soud? Myslim, ze by to zklidnilo verejnost..

    OdpovědětVymazat
  32. Nálepka by mohla být chápána jako bezprostřední výzva k násilí (clear and present danger, v Brandeisově smyslu), ale to by její obsah musel být jiný, např. "Cikáni do plynu", "Jeden Vítkov nestačí", nikoli "Národní odpor" nebo "www.odpor.org". Totéž platí pro oprátku: když se před mým domem srotí pět set lidí a budou mávat oprátkami a volat něco nepěkného o mně a (např.) sudetských Němcích, asi to budu pociťovat jako určitý exces ze svobody projevu.

    Ale opakuji, že ničeho takového se Dupová, Vondrák a spol. nedopustili, pouze měli nalepovat samolepky a organisovat pochod zakončený položením věnců k pomníku německých vojáků padlých ve 2. světové válce.

    Není důvod k trestnímu stíhání a už vůbec ne k vazbě.

    OdpovědětVymazat
  33. Jen pro úplnost, dalšími skutky v případě Dupové měla být organisace jednoho koncertu a administrace stránek RWU, kde byly nějaké white-supremacistické texty, ale rozhodně ne žádné výzvy k násilí.

    OdpovědětVymazat
  34. Je to jak píšete, Tydlitátová svými aktivitami vyovlává mnohem více antisemitismu než by Vondrák, Dupová a spol. byli kdy schopni. Její texty mě uráží nejen jako Čecha, ale i jako Žida.
    David

    OdpovědětVymazat
  35. Je myslím úplně jasné, že v případě Dupové jde o jasnou šikanu. Ona (resp. RWU jako taková) docela provokovala. Známým "žertovným kouskem" bylo například například vyplnění jména a adresy Věry Tydlitátové do záznamu o provozovateli domény RWU, po čemž následovalo zrušení stránek samotných. Věra T. to koneckonců bezelstně přiznává, když píše, že o nálepky nejde, nýbrž že důležité je "přisluhování tomu zlu". A celý ten trapný taneček soudkyně a státní zástupkyně a dalších zainteresovaných osob (vy se, Dupová, pořád stýkáte se špatnými kamarády, takže vás v té vazbě hezky necháme) mluví jasně.

    Jakkoliv tomu lze do jisté míry rozumět, je to nepřijatelné. Tak jako pan rada Vacátko věděl, že kasař Vincek chodí do Jedové chýše mezi galerku a že svého řemesla nenechá a přesto Vincka sebral jenom v případě, že zase "udělal nějakou káču", by v rozumném právním státě měly soudy trestat pouze konkrétní porušení práva a ne to, že ten či onen člověk má špatné myšlenky a špatné kamarády.

    Věra T. tohle nechápe a možná ani chápat nechce. Dummies z jejích stránek na to vesměs zřejmě nemají, tam je to beznadějné. Jenže dummies si můžou plkat o čem chtějí, to je jejich právo; podobná svévole státních orgánů je naopak trestuhodná.

    OdpovědětVymazat
  36. Mimochodem, loni jsem v londýnském Camden Townu viděl narůzných stáncích několik triček, za které by u nás asi hrozilo minimálně vyšetřování. Na jednom byl obrázek Hitlera a mapa válčící Evropy s nápisem Europe Tour 1939-1945 a na druhém byla "kapela The Killers" v obsazení Hitler, Husajn, G. W. Bush a bin Ládin. Jak říkám, v Anglii v pohodě, u nás bychto viděl na průšvih.

    OdpovědětVymazat
  37. Nechápu proč má Tydlitátová na svých stránkách hodnocení svých článků od 1-10, protože když se mi článek nelíbí a dám mu 1 hvězdičku, je toto hodnocení okamžitě SMAZÁNO.

    OdpovědětVymazat
  38. Trochu jsem si to tu pročetl a nějak mi zde naprosto schází informace, že v Česku je mnohde možno spatřit srpy a kladiva, rudé hvězdy a i ve služebně PČR v centru Prahy rudý koutek s portrétem Lenina... a nic, drtivá většina obyvatel včetně PČR jsou v poklidu... Přitom odtud přišla totální devastace celé společnosti, ze které jsme se ještě zdaleka ani nenadzvedli, natož postavili na nohy...

    OdpovědětVymazat
  39. Ad anonymní: udělejte si malý test. Projděte se po Praze v tričku s rudou hvězdou a Leninem. Druhý den udělejte totéž v tričku s hákovým křížem a Hitlerem. Pak mi sdělte, jak daleko jste došel první a jak daleko druhý den.

    OdpovědětVymazat
  40. Leon Kreutzfeld6. ledna 2011 19:42

    Ty srpy a kladiva, Che Guevarrove a hakove krize imho souvisi s kulturnim kontextem.

    Komunisticky rezim se stal v prubehu osmdesatych let smesnym. Vzdyt pred revoluci nosili studenti ci manicky modni sovetske odznacky s Leninem na dziskach a usarnach hned vedle placek s AC/DC, Jasne paky ci Depeche Mode. Byla to recese a mirny vysmech rezimu v mezich zakona. Mozna to jako recese prezilo dodnes.

    Che je pro sve obdivovatele porad clovekem, ktery to myslel dobre a ti ostatni na nej nemaji az tak vyhraneny nazor a tak nosit jeho portret na triku je porad jistym vyznanim pro ty fanousky a nijak velkym duvodem ke zlobe pro ty co ho radi nemaji.

    Naproti tomu nazisticky regime nikdy nebyl povazovan ani za smesny, ani za ten, ktery to myslel dobre, nebo je mozne jej kvuli irrelevanci ignorovat. Ten je porad vetsinovou populaci universalne povazovan za ryzi zlo a debata o jeho symbolech a pseudosymbolech se odehrava v trojuhelniku schmidlifidlis, neonazis a connoisseuru svobody projevu ci kvality liberalni demokracie, tudiz v podstate okrajovych, v jistem smyslu "nenormalnich" skupin.

    OdpovědětVymazat
  41. Vážený pane LK, to říkal už Václav Bělohradský v knize Myslet zeleň světa, že nacismus bylo čisté zlo, zatímco komunismus byla perverze dobra. Já jsem nad tím od 90. let, kdy jsem si onu knížku zakoupil, vícekrát uvažoval a dospěl jsem k názoru, že komunismus je perverze Západu (koneckonců stejně, jako jí je AC/DC, ale jiným směrem, levicoví Depeche Mode nebo v zásadě nihilistická Jasná Páka; IMO bolestínské dítko reálného socialismu), zatímco nacismus, když od něj oddělíme (je-li to možné) rasismus, neopohanské šílení, militarismus apod., byl V NĚKTERÝCH ASPEKTECH legitimním pokračovatelem zdravé západní tradice. Že to mainstream vnímá naopak, je podle mě důsledek toho, že ta perverze už od Velké francouzské revoluce prorůstala západním myšlením tak úspěšně, že je pro nás velice těžké se od ní myšlenkově oddělit.

    Nazrává pomalu čas pro kontrarevoluci a naše generace se jí možná ještě dožije. Obávám se ale, že podmínky přechodu nebudou moc sametové...

    OdpovědětVymazat
  42. leone,
    nevim, komu komunisticky rezim koncem 80 let pripadal smesny, pavlu wonkovi asi ne. A v rusku treba anatolii marcenkovi taky jiste ne... Komunisti jeste v 80 letech vrazdili ve vsech koutech sveta bez problemu (a bez trestu) sve oponenty, tak jako desetileti predtim.

    Skutecnost, ze v nekterych castech sveta si populace nechala vymyt hlavy a pristoupila na relativizaci zverstev komunismu jeste neznamena, ze komunismus nebyl stejne nelidsky system jako nacismus a ... tedy by s jeho propagatary a symboly melo byt zachazeno zcela totozne jako s propagatory nemecke formy nacionalniho socialismu.
    ds

    OdpovědětVymazat
  43. JzP: nacismus je dle vas: "legitimním pokračovatelem zdravé západní tradice"?
    spadl jste z visne?

    kazde vami pouzite slovo samo o sobe i veta jako celek je ciry nesmysl.
    ds

    OdpovědětVymazat
  44. ds, děkuji za "názor". Vy byste mohl(a) z fleku diskutovat na blogu madam Tydlitátové.

    OdpovědětVymazat
  45. Leon Kreutzfeld6. ledna 2011 21:56

    Vazeny pane JzP, to je dobry prispevek. Ja bych se zeptal, v kterych aspektech byl podle Vas nazismus legitimnim pokracovatelem zdrave zapadni tradice?

    Ja tu zdravou zapadni tradici vidim ve dvou bodech - v krestanstvi a liberalismu (ve slovnikovem smyslu slova). Krestane rikali, ze clovek cloveku nesmi ci nemuze byt vlkem. Musi se k nemu chovat tak, jak si preje, aby se k nemu bylo chovano. A taky, ze pred Bohem jsou si vsichni lide rovni.

    Liberalove pak rekli a prosadili, ze kdyz je clovek cloveku roven pred Bohem, musi byt roven pred statem a jeho moci.

    To jsou pro me zakladni postulaty zapadni civilizace. Ani jeden z nich ale nema s nazismem nic spolecneho.

    Svym prispevkem se samozrejme nepokousim zadnym zpusobem nejak atakovat Vas nazor jak je to dnes caste, ale pokracovat ve svobodne diskusi.

    OdpovědětVymazat
  46. Pane Kreutzfelde, já za základní postulát západní civilizace považuji oddělení státu a víry, tedy "co je císařovo, dej císaři a co je Boží, Bohu". Perverze spočívá ve snaze tyto domény spojit dohromady. Neříkám, že nacismus toto nedělal, ale IMO ne tak silně jako marxismus ve všech jeho podobách. Ideu (světské) rovnosti považuji rovněž za chiméru. Lidé si rovni nejsou, nikdy nebyli a v žádné složitější společnosti ani být nemohou. Tzv. demokracie odstranili císaře a nahradili jej loutkami, které ovládá ten, kdo dosáhne na nitky. To za nacismu (v takové míře) nebylo. Ideu vůdce říše považuji za naprosto legitimní, zdravou a potřebnou, stejně jako přirozené hierarchické uspořádání společnosti. Jenže pozor, čím člověk stojí výš, tím má i větší odpovědnost a měl by ji podle mě mít i před zákonem. V současných "demokraciích" neodpovídají politici osobně prakticky za nic. A v té naší je prezident postaven úplně mimo dosah soudní moci. Kdyby byl katolíkem, mohl by ho aspoň papež exkomunikovat a uspořádat proti němu křížovou výpravu. ;-)

    Vaše ataky jsou vítány.

    OdpovědětVymazat
  47. JzP: vynikající postřeh! Já jsem toho názoru, že jak nacism, tak kommunism, jsou "přirozeným" pokračováním okcidentální "tradice" (resp. toho, co z ní zbylo); v této době (kalijuga) je tím "přirozeným" pokračováním právě (pokračující) perverse Tradice. U nacismu je to perverse po větvi Hegel-Schoppenhauer-Nietzsche-Rosenberg, u kommunismu Hegel-Feuerbach-Marx-Lenin. Pseudoreligiosní šílení nebylo jen nacistické neopohanství, ale i marxleninský atheistický světový názor. Rasism nacistů má svou analogii v bolševickém odhodlání "zlikvidovat bourgeoisii jako třídu" (víme, o co při tzv. "rozkulačování" šlo!).

    To, že si z komoušů dělali mladí v Česku prču, je dáno jednak tím, že mladí v 80. letech nebyli dostatečně informováni (a to myslím i emočně) o letech 50. a druhak tím, že se ta gerontokracie dostávala skutečně do směšné fase, která nacismu (naštěstí) historicky dopřána nebyla, takže vstoupil do dějin a zůstal tam jako silné, dravé zlo, stejné jako sovětský bolševik ve 20. a 30. letech nebo kommunističtí vrazi z let 50. Oba régimy si opravdu nemají co vyčítat a tolerance k Che Guevarům je známkou buď zaujatosti a nebo hluboké neinformovanosti.

    OdpovědětVymazat
  48. JzP: reagoval jsem na tento kommentář. Tvůj poslední kommentář by zasloužil podrobnější diskussi, rámcově (snad ;-)) souhlas.

    OdpovědětVymazat
  49. Díky, Vodníku. Z času odeslání příspěvku jsem samozřejmě usuzoval, že jsi reagoval na ten předchozí komentář. My dva se určitě úplně neshodneme, protože já jsem v zásadě prozápadní, zatímco Ty nikoliv. Můj názor je, že Rusko nepotřebujeme na Západě, ale vedle Západu. Nejsem ani slavjanofil a už vůbec ne rusofil kramářovského střihu (jakkoliv si vážím Kramářova odkazu). Díky za doplnění Rosenberga do linie, tu marxistickou znám líp.

    Podle mě byl skutečně důstojným rovnostářem Pol Pot, který všechny, kdo nějakým způsobem přečnívali ostatní, hned zatepla vraždil - tohle naši levicoví přátelé nedokáží dostatečně docenit. Západ to dnes dělá humánněji, pomocí programů integrovaného školství, multikulturalismu a clintonovských hypoték.

    OdpovědětVymazat
  50. Komunismus i nacismus jsou plodem osvícenství a kultu rozumu, o tom není pochyb, a jestliže se nám nacismus zdá být "zdravějším" a "evropštějším", je to jen proto, že komunismus prošel do své "realisační" fase v prostředí silně ovlivněném východní despocií. Rozdíl je v definitivnosti determinismu obou ideologií: dobrým marxistou se může stát i příslušník buržoasie nebo i aristokrat (Vyšinskij), pokud se zřekne svých "třídních" východisek, kdežto rasová determinace je nezměnitelná. Není myslitelné, že by se do čela nacistického režimu mohl dostat Žid nebo Slovan.

    Další rozdíl je v tom, že nacismus nepřevracel hierarchii společnosti naruby, a nacistické elity byly skutečnými elitami německého národa, ne pseudoelitami vybranými na základě ideologických kritérií. Z toho pramenila i jeho relativní úspěšnost.

    OdpovědětVymazat
  51. Václav Bělohradský v knize Myslet zeleň světa, že nacismus bylo čisté zlo, zatímco komunismus byla perverze dobra

    Nevím, jak přesně to myslel, ale pravdu podle mě neměl. Oba ideologické jsou perversí dobra, založenou na velmi ušlechtilých ideálech. Nicméně v praxi, jak víme, čím ušlechtilejší na začátku ideály, tím víc na konci mrtvol.

    Jako konservativec proto jakékoli ideály odmítám, stačí mi slušná, neidealistická společnost slušných lidí.

    OdpovědětVymazat
  52. Oba ideologické jsou perversí dobra,
    Právě to jsem nechtěl napsat, abych nebyl obviněn ze skrytého propagování hnutí vedoucího k...(atd.) Tobě je, jak vidím, už všechno jednou a do záhuby se řítíš střemhlav! Jinak mezi nacismem a kommunismem je pochopitelně ještě celá řada dalších rozdílů (a analogií), ale základ mají oba společný: vítězství rozumu, započaté ve scholastice a završené v osvícenství.

    Jako konservativec proto jakékoli ideály odmítám, stačí mi slušná, neidealistická společnost slušných lidí.
    Ufff! Další potvrzení toho, že máme zcela jinou představu o tom, co je nebo by měl být obsah pojmu "konservativec".

    OdpovědětVymazat
  53. JzP:
    Můj názor je, že Rusko nepotřebujeme na Západě, ale vedle Západu.
    S tím bych souhlasil. Bylo by to prospěšné i pro Rusko! ;-)
    Jinak moje "pro-východnost" je v podstatě posice na straně Tradice, která na Východě vydržela déle a těch residuí je tam ještě dnes daleko víc. Zatímco Abendland se rovná Antitradici, perversi a zničení Tradice, se všemi důsledky. Kdyby se Západ dokázal nějakým zázrakem vrátit ke své Tradici (a tou není pohanství nýbrž pravé, předscholastické křesťanství) neměl bych vůbec důvod být "protizápadní".

    OdpovědětVymazat
  54. Pane Pecino, proti Vyšinskému lze postavit Emila Mauriceho, ale v zásadě myslím, že máte pravdu. Ty elity jsem měl na mysli také, stejně jako úctu k aristokratickým tradicím. Rozdíl mezi "nacistickým dobrem" a "komunistickým dobrem" vidím v tom, že to první nemělo tak široké ambice a jeho pojetí bylo omezenější. Hitler chtěl koneckonců vystavět tisíciletou říši v cyklu Věčného návratu, zatímco marxisté chtějí završit celé Dějiny.

    OdpovědětVymazat
  55. Ufff! Další potvrzení toho, že máme zcela jinou představu o tom, co je nebo by měl být obsah pojmu "konservativec".

    Co se ti na té představě nelíbí? Slušnost, odpovědnost, morální integrita, nic víc jako paleokonservativec nepotřebuješ.

    OdpovědětVymazat
  56. Slušnost, odpovědnost a morální integrita jsou bez ideálů zcela illusorní.

    OdpovědětVymazat
  57. Když už to musí být, tak tedy ano, ale je asi nutné rozlišit ideály destruktivní pouze potenciálně (víra v Boha, vlastenectví) a ideály inherentně ničivé (víra v marxismus).

    OdpovědětVymazat
  58. Ad JzP:

    Titul Čestný arijec je samozřejmě směšný, ovšem měli bychom uvážit, že Maurice to dotáhl jen na šoféra.

    OdpovědětVymazat
  59. Jakákoli jiná víra než víra v Boha (a s ní spojená skutečná Tradice) je modlářstvím.

    Ve wehrmachtu bylo pár Židů (víc, než by jeden očekával), a to na postech nikoli generálských, ale rozhodně ne šoférských.

    OdpovědětVymazat
  60. Horší je, že paní Tydlitátová píše dokonce posudky pro soud. Pan Bc. Jiří Gaudin byl na základě jejího posudku odsouzen k podmínce, za to, že napsal studii o ekonomickém přínosu cikánů naší společnosti. Vůbec pak nevadilo, že došel ke stejným číslům jako světová banka.

    OdpovědětVymazat
  61. Práce J. Gaudina je IMHO strašlivý blábol; což samozřejmě ještě neznamená, že by její autorství mělo být pojednáváno prostředky trestního práva.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i>text</i>
Tučně (když už to musí být…): <b>text</b>
Odkaz: <a href = "http://adresa">název odkazu</a>, tedy <a href = ""></a>

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.