Velmi přesný postřeh o soužití Čechů s Němci zapsal na svůj blog Jiří T. Král.
Důležité upozornění!
Policie České republiky a šéfcensor Ústavu pro studium totalitních režimů Jaroslav Čvančara varují: citovat jakékoli texty z tohoto blogu způsobuje vážné risiko trestního stíhání! Četba na vlastní nebezpečí!
Komentáře
To si nejsem jist: Peters totiž pod pojmem "katholický" rozumí "současný římskokatholický", nikoli skutečný původní originální význam ve smyslu "obecný, universální".
To je nesmysl.
Váš základní problém je, že buď Vy sám nevíte, co je pravoslavné učení, nebo to ta Vaše schismatická sekta stále mění. Podívejme se třeba na transubstanciaci. Typické "to vše jsou zcela jasně pozdější latinské doplňky, na kterých není nic pravověrného a už vůbec ne pravoslavného": " "Pravoslaví v historii nikdy neznalo slovo "přepodstatnění" (rusky presuščestvlenije)". Nicméně, od roku 1672 mluví schismatická sekta jinak: "after the consecration of the bread and the wine the bread is changed, TRANSUBSTANTIATED, transmade, and reordered, into the real body of the Lord itself, which was born in Bethlehem of the Ever-Virgin, was baptized in Jordan, suffered, was buried, rose, ascended, sitteth at the right hand of God the Father, and will come on the clouds of heaven; and the wine is transmade and TRANSUBSTANTIATED into the real blood of the Lord itself, which was poured forth for the life of the world when He hung on the cross." Takže to nikdy se "poněkud" změnilo.
Nevím ale o tom, že by ten termín byl někdy officiálně prohlášen za heretický. Těmi heretickými novinkami latiníků jsem mínil ty v kommentáři uvedené, nikoli transsubstanciaci.
Jinak řečeno, nemám důvod běžnému Němci vyčítat, že mého příbuzného uvrhl do koncentráku, pokud on sám se nebude zajíkat velkolepostí třetí říše. Podobně v ostatním.
No vždyť jo. Já panu pecinovi neříkám nic jiného, než že když už chce historizovat, tak ať historizuje úplně.
Mnohé oběti dosud žijí, takže to není žádná historie, s tím na mne, prosím, nechoďte. Dokážete si představit ten pokřik, kdyby někdo v Německu začal prohlašovat za mrtvou historii – přibližně stejně starý – holokaust?
Jasně jsem v něm deklaroval, že vyhnání Němců neschvaluji. A snad jasně jsem napsal, že mi jde o Vaši generalizaci, která (i když možná neúmyslně) je ve Vašich článcích přítomna (zde třeba už v nadpise - "Češi jsou panský národ"). Nemyslím, že bych ve svém komentáři zavdal nějaké příčiny k úvaham typu, že si myslím, že vyhnání si Němci zasloužili kvůli Dagobertovi atp.
RSS kanál komentářů k tomuto článku