Parádní úlovek se povedl redaktorce iHned.cz Petře Benešové, která vyzpovídala šéfku pražské organisace KSČM a známou protagonistku stalinistického křídla strany Martu Semelovou, civilním povoláním učitelku základní školy.
Osobité představy této pedagožky o správné výuce dějepisu zahrnují například názor, že školy by si na besedy neměly zvát pamětníky, protože jinak hrozí, že výuka bude neobjektivní a jednostranná; pamětníky nejsou překvapivě mínění např. bývalí členové Lidových milicí, nýbrž političtí vězňové. "Děti nemají vidět ani dokumentární filmy o době komunismu," prohlásila v rozhovoru dále Semelová.
Ačkoli jsem mnohokrát zdůrazňoval, že nesouhlasím se zákazem KSČM, neskrývám, že v určitých chvílích si nejsem správností svého názoru tak docela jist…
Důležité upozornění!
Policie České republiky a šéfcensor Ústavu pro studium totalitních režimů Jaroslav Čvančara varují: citovat jakékoli texty z tohoto blogu způsobuje vážné risiko trestního stíhání! Četba na vlastní nebezpečí!
Marta Semelová: Pamětníci do škol nepatří
- Autor: Tomáš Pecina
- Kategorie: Školství
- Počet zobrazení: 2103
Komentáře
Zřejmě se český demokratický zákon o popírání totalitních zločinů vztahuje jen na Erika Sedláčka. Pan Payne může zůstat klidný...
Jinak - paní Semelová nikde nemluvila o Lidových milicích. Její výrok se dá pochopit i tak, že by se neměli účastnit vyučování žádní pamětníci, tj. nejen političtní vězni, ale i členové Lidových milicí. Nesouhlasím s tím názorem, objektivity se nedosáhne tím, že se učitel uzavře do svého zdánlivě objektivního světa, ale nevím, jestli je ten názor třeba ještě přisolovat neřečenými dodatky...
Dodnes ve mně toto setkání vyvolává rozpory. Sice popsal skutky jak se podle něj odehrály, ale na přímou otázku, zda by znovu zabil onoho příslušníka (který byl spoutaný) odpověděl, že ano. "Viděl naše obličeje.".
Jestli jsem je předtím podporoval, pak teď nevím, co si myslet.
Vždy záleží, jak se s podaným svědectví studenti vyrovnají. Minimálně je to donutí přemýšlet a už to samo o sobě je velké pozitivum.
RSS kanál komentářů k tomuto článku