Tak tyhle volby jsou zlý sen: otevřev seznam osobností, jež se v nadcházejících senátních volbách v mém obvodu ucházejí o můj hlas, zděsil jsem se nad míru v takové pohnuté chvíli obvyklou. Cože? To jsou oni? Výkvět mého národa, emeritní elity, crème de la crème české společnosti?
Neúspěšný politik Martin Bursík, již od pohledu nesnesitelná hysterka Eva Jurinová, ředitel záchranné služby, jež se stala v metropoli vtipem, Zdeněk Schwarz, komunistický físl (chci říci emeritní policejní rada) Miloslav Dočekal a Vladimír Stwora, jehož konspiračně theoretický web nečtu a znám jej jen v souvislosti s jeho popíračskou kausou (a s následným udáním čtenářů policii)? Ne, já tam prostě nepůjdu, k urně mne letos zaživa nedostanete!
Pročež propadám zoufalství a říkám si, že poslední pro mne volitelný politik na českém území byl zřejmě kníže Metternich.
Aktualisováno.
Výběr se arci ukázal být ještě širším, než se zprvu zdálo.
Důležité upozornění!
Policie České republiky a šéfcensor Ústavu pro studium totalitních režimů Jaroslav Čvančara varují: citovat jakékoli texty z tohoto blogu způsobuje vážné risiko trestního stíhání! Četba na vlastní nebezpečí!
Znovu k volbám
- Autor: Tomáš Pecina
- Kategorie: Politika
- Počet zobrazení: 4194
Komentáře
Neni tedy spravne "físl" jak pouzivate Vy,ani "fiesel", jak jsem to zkousel ja.
Vstupte do toho sám a/nebo přesvědčte schopné osobnosti aby Vás následovali...
Za rok budou oni slušní z politiky vytlačeni nebo budou zkorumpováni. To je vliv onoho neblahého českého poltického prostředí známého již z dob monarchie. Lze říci, že mezi dnešní a meziválečnou cz-politickou scénou není podstatný rozdíl. Krátce by se dala charakterizovat dvěma pojmy: korupce obrovských rozměrů, represe na každém kroku.
A represe na každém kroku? Vy jste asi z jiné planety.
Karel H
VZP čeká až penále za neplacení nemocenského pojištění překročí asi dvakrát dlužnou částku - dohromady asi kolem 38 000 CZK - a pak požaduje zaplacení. Proč tak neučinila po prvních dvou nezaplacených prémiích? A bez penále?
Proč se pokutuje, když řidič nemá s sebou technický a řidičský průkaz? Proč jsou zastavení řidiči nuceni se podrobit testu na alkohol?
Proč se za propadlý řidičský nebo občanský průkaz udělují pokuty? Proč na druhé straně Švýcarsko již za bolševismu v ČSSR povolovalo a dodnes povoluje (kdyby to někdo kontroloval) vjezd Rakušanům a Němcům s cestovními doklady až 15 let propadlými? Na českých hranicích, dokud tam stáli ještě čeští policajti, jsem relativně dost často je viděl otáčet německé vozy, když jeden z cestujících měl propadlý personální průkaz nebo pas.
Proč v ČR před exekucí nemusí být uskutečněn pokus o uhrazení dlužné částky? Proč nejsou poplatky v rozumné relaci s dlužnou částkou?
Atd.
Aktivity pana Peciny pomohou státem perzekvovaným. Není ale pro Čechy omluvou, že by to mohlo být ve srovnání s jinými státy ještě horší, pokud se Češi velkohubě považují za příslušníky západoevropské civilizace.
Vsadím se v Vámi, že kdybyste měl obsadit cz-parlament a vládu slušnými a chytrými lidmi, kteří by byli ochotni se stát politiky, že jich tolik v Česku ani nenajdete.
Nesouhlasim. Aspon ne uplne. Penale je potreba, jinak by na to kazdy kaslal. Na druhe strane: Pokud se pojistovna o castku neprihlasi ani po pul roce (penale 9%), tak bych rekl ze projevila nezajem a nedostane nic. Vzhledem k tomu ze se jedna sveho druhu a statni instituci, tak se mi to jevi primerene: stat tu ma byt pro obcany, ne aby je odiral.
Vubec je to vse otazka primerenosti. Zapomenuty ridicak bych dal tak za kilo jako poplatek za extra namahu policajta. Vetsinu lidi by to motivovalo si ho nenechavat doma schvalne a na druhe strane to nikoho nezrujnuje. Jenomze primerenost nasim zakonosracum nic nerika.
Samozrejme by to slo jeste lip: Zadny bezduvodny zastavovani ridicu, ridicak u sebe nebo doma je jedno, protoze stat ma mit prehled o papirech co vydal, atd.... ale to je iluze.
Když už jsme u aut. Místo penále a jeho vymáhání za nezaplacení povinného ručení včas, oznámí dotyčná pojišťovna (jako v Německu) dopravnímu inpektorátu jméno hříšníka a jeho auto. Ten ho vyzve k odhlášení vozu z provozu (k odevzdání malého technického průkazu, ke zničení emblému okresu na registračních číslech, vše za cca 12 eur). Když tak neučiní ve stanovené lhůtě, dojde si za ním policie a učiní tak z moci úřední.
Proč, probůh, si Češi nechávají řidičák doma schválně?
Ano, je to iluze, ale nikoliv po stránce technicko-organizační - ze silnice se dokáží policajti spojit s registrem aut a řidičských průkazů a zjistit, komu auto patří a zda ten, kdo řídí, má k tomu oprávnění. Jenže to by neodpovídalo české mentalitě, tj. pořádek musí být udržován postihy a ne jako na západ od Šumavy i prevencí, vlídným slovem, rozumně. Rozdíl je základní a evidentní: cz-státní úředníci, tedy i cz-policie nejsou pro to, aby lidem pomáhali, nýbrž aby je perzekvovali. Kardinální otázkou ale je, proč mají policajti bezdůvodně auta zastavovat a kontrolovat.
Kromě období bezprostředně po atentátech RAF v Mnichově, mě vytáhla bavorská policie hlídkovým vozem z provozu (nápisem na střeše vozu Bitte folgen!) za tři desetiletí jen jednou (zastaven hlídkou stojící na silnici jsem mimo uvedené údobí nebyl ani jednou). Jel jsem v cizím voze s přes rok propadlou technickou kontrolou, majitel vedle mne. Oba policajti bez čepice, jeden z nich neměl ani předepsanou obuv a části uniformy (joggingovou obuv a jeans v přibližně stejné barvě jako služební kalhoty). To je ale v Bavorsku zcela běžné (k vidění to bylo zejména na hraničních přechodech). "Grüß Gott. Verkehrskontrolle" (který policajt v Česku prozradí účel, proč vás zastavil, i když je to jeho povinnost?). Mělo to stát 80 eur a nějaké trestné body do registru, ale policajt přijal vysvětlení majitele vedle mne, že byl delší dobu v nemocnici, odešel do svého auta a přinesl papír se záznamem, o co šlo, se svým jménem a tf. číslem s tím, že když majitel ukáže potvrzení o provedené technické kontrole do 10 dnů kterémukoliv policajtovi v republice, že hrozba pokuty odpadne. To ovšem pro majitele znamenalo dostavit se na nějakou vachcimru, protože v Německu policajta na ulici nevidíte. Pak se majitel zeptal, zda můžeme jet do Prahy, kam jsme měli namířeno. "Beze všeho" zněla odpověď, "kdyby nějaký můj kolega kdekoliv cestou měl námitky, nechť mi zavolá. Já mu to vysvětlím. Zde je moje jméno a tf. číslo!" Srovnejte s cz-protějšky! Koncem 90. let mě asi 6 km od hranic, u Nýrska zastavili cz-policajti, k okénku přišla policajtka s čepicí důležitě a agresivně naraženou do čela, zasalutovala a spustila česky, ačkoliv věděla, že mám německé číslo: "Policie ČR. Pane řidiči, rozsviťte blinkry, šlápněte na brzdu..." Dotázal jsem se, k čemu ona šikana, když nejsem povinen v autě registrovaném v Německu s sebou vozit náhradní žárovky. "Nebuďte drzý na Polici ČR", zněla její poslední slova a zasalutovala.
Sklon k represi vykazují dodnes Češi a Rakušané. Je to dáno společenským statutem státního úředníka nebo zaměstnance ještě z dob monarchie. Když mám postavení, tak ho náležitě musím ukazovat. A z toho vyplývá, že nejsnadněji to dokáži uplatněním moci mně svěřené. Úředníci v jižním Německu, zejména v Bavorsku a Baden-Württembersku, jsou vysloveně pro lidi, dávají najevo, že jim chtějí pomoci. Na severu Německa, v dosahu pruského vlivu, je tomu zase jinak – tradice právního státu jim velí dodržovat zákony a předpisy.
Povinnost mít u sebe technický a řidičský průkaz a neřídit pod vlivem alkoholu považuji za pochopitelnou. Za pochopitelné považuji též občasné kontroly a sankce za nedodržování povinností. Na rozdíl od pana Krystlika něco takového za represi nepovažuji. Nikdo panu Krystlikovi nebrání vstoupit do politiky a snažit se situaci "vylepšit".
Karel H
V Cesku si lide duverovat nemohou a proto je treba represe, to mel imho pan Krystlik na mysli. Opravte me.
V právu se odlišují tři věci, a to způsobilost řídit motorové motorové vozidlo, oprávnění tak činit a osvědčení a tom, řidičský průkaz. Pokutovat drakonicky osobu, která osvědčení nemůže předložit, avšak oprávnění má, je znakem primitivních společností východního typu. Asi to chtěl říci vp. Krystlík.
Citát z wisegeeku: "There are many people who drive away without their licenses because they simply forgot them at home, and these people can usually prove that they do in fact have licenses by providing certain information. People who don't have their licenses on them because they forgot them usually get either warnings or traffic tickets. Fines are not as common for first-time offenders, but they aren't unheard of either."
Karel H
Dulezite je najit spravne equillibrium, pri kterem rukojmi sice toleruje nevyhnutelnost bousserace od sveho unosce, ale zaroven neztrati schopnost rozeznat dobro od zla, nerkuli aby se do zla dokonce zamiloval, jako se to stava vetsine statnich uredniku.
Další symptom, že německá společnost je značně odlišná od české – lékaři nemají takový sociální status jako v ČR, jsou to jakoby lepší opraváři televizorů, tedy lidí. Proč mají v Česku postavení téměř bohů? Nejváženější byli kvůli vzdělanosti kněží, což ve 20. století bylo českou ateistickou společností zavrženo. Vyvstala tedy nutnost přenést svůj obdiv na jiné vzdělance. Těmi se stali lékaři kvůli množství nastudovaných knih. Český pacient se tedy lékaři klaní a lékař je takřka neomezeným pánem nad jeho léčbou, životem a smrtí. Ne tak v Německu. Zde lékař pacientovi vysvětlí, co mu je a co vše se dá pro něj lékařsky podniknout a s jakými riziky. Nechá ho vybrat způsob léčby a pak ho léčí. V Česku poněkud nepředstavitelné – lékař obvykle na půl huby procedí, co vám je, většinou nic nevysvětlí a vybere vám i způsob léčby.
Vraťme se k policejním kontrolám na silnicích. Můžete mi vysvětlit, proč se vlastně v Česku konají? Co mohou zjistit? Propadlou expiraci nějakého obvazu v lékárničce, že autu třeba nesvítí jedno brzdové světlo, řidčeji že je řidič opilý. Nejsou snad oni kontrolující policajti více potřeba někde jinde? Když musejí mecímermo zastavovat auta, tak například při vážení nákladních vozů, zda nejsou přetížené?
Pokuty samozřejmě nemám rád. Od německé policie jsem dostal složenku na 100 euro za nedodržování minimální vzdálenosti. Vysvětlil jsem jim, písemně v angličtině, že auto přede mnou náhle přejelo z pravého do mého levého pruhu. Což podle přiložených fotek mohla být pravda, ale šlo o událost půl roku starou, kdo by si to pamatoval. Nezabralo to. Mojí námitkou se totiž vůbec nezabývali protože nebyla v němčině. Stěžovat si kvůli tomu na policejní represi mne ani nenapadlo. Od té doby si jen dávám víc bacha aby vzdálenost k autu přede mnou byla opravdu nejméně tři vteřiny. K stockholmskému syndromu to má daleko, ale jinak s vámi souhlasím, že si každý najde nějaké equilibrium.
Karel H
Tak to je pekna sprostarna, protoze anglicky to umi vetsina velmi dobre.
Mel jste to prohnat Googlem, ono to pro svetovy jazyky funguje dost dobre. Na Goethepreis to neni, ale lepsi nez co zvlada rekneme tretina mistni populace by to bylo.
> Od té doby si jen dávám víc bacha aby vzdálenost k autu přede mnou byla opravdu nejméně tři vteřiny.
To je velice rozumny napad, ani ne tak kvuli pokutam.
Když pokutu z Německa od Vás nevymáhal český okresní úřad, tak Vaše odvolání proti ní v angličtině bylo úspěšné.
Odstupy jsou pro české řidiče problém a to dvojí. (1) že potřebný odstup nedodržují, (2) že nevědí, jak ho odhadnout. V Německu se odstup pokutuje při rychlostech nad 80 km/h a je svázán se zlomky číselného údaje tachometru (km/h) v metrech odstupu. Pravidlo zní bez ohledu na pokuty: bezpečný odstup je polovina údaje tachometru v metrech, na mokru přímo údaj tachometru v metrech, na sněhu dvojnásobek.To je totiž průměrná brzdná dráha osobního vozu s průměrným reakčním časem řidiče. Tedy při 130 km/h na suché dálnici je to 65 m. Každý z německé autoškoly ví, že patníky na dánicích a silnicích pro motorová vozidla jsou na evropském kontinentě 50 m od sebe, na ostatních silnicích 25 m. Podle nich odhadnete potřebný odstup: jedu-li 200 km/h, tak potřebuji odstup od předchozího vozu dva úseky mezi patníky (100 m). Výše uvedené nevědí v Česku ani policajti, v západní Evropě je to předmětem testů pro složení řidičské zkoušky.
Až příště budete brázdit německé dálnice, dejte si pozor v bezprostředním okolí mostů vedoucích přes dálnici a tam, kde jsou na dálnici namalovány dva bílé příčné pruhy. Z mostu vám změří rychlost a odstup. Při těsnějších odstupech.může zahraniční řidič dostat kromě pokuty i zákaz řízení vozidel v Německu.
To vše jde na vrub českých hloupých zákonodárců, kteří nedefinovali bezpečný odstup, navzdory tomu, že jak v A, tak v D definován je. Okolnost, zda cz-policie je nebo není schopna měřit odstupy, je věc podružná. Další nebezpečné odlišnosti českých předpisů platící pro dálnice. Míjení v souvislých pruzích na cz-dálnicích není omezeno rychlostí, v D se to smí pouze do 80 km/h. V najížděcích dálničních pruzích oddělenných přerušovanou nebo plnou čárou smí být najíždějící vozidlo rychlejší jen tehdy, jsou-li přerušované čáry dvakrát tlustší - v ČR vždy. Ohromná hloupost je automatické omezení rychlosti na cz-dálnici na 80 km/h za značkou označující začátek uzavřené osady. Jak si mám vzpomenout po vícero ujetých kilometrech po dálničním obchvatu města, zda jsem už vyjel z města nebo ne. V Česku se také musí dbát na silnicích dálničního vzhledu, zda to je dálnice (silnice pro motorová vozidla) nebo ne - max. rychlost 80 nebo 130 km/h. Při nejistotě poslouží barva svislých ukazatelů: bílozelená versus bílomodrá.
Pro odhad bezpečné vzdálenosti mne naučili následující. Spočítej kolik vteřin uplyne mezi tím co auto před tebou mine nějaký pevný bod a okamžikem, ve kterém míjíš ten bod ty. Nemělo by to být méně než dvě vteřiny. Tohle pravidlo je pro mne jednodušší a je jen o frakci opatrnější než pravidlo s polovinou rychlosti v metrech. (Já si dávám raději tři vteřiny.)
Karel H
Při příštím incidentu mne raději předem konzultujte, zbytečně jste vyhodil peníze.
RSS kanál komentářů k tomuto článku