Důležité upozornění!

Policie České republiky a šéfcensor Ústavu pro studium totalitních režimů Jaroslav Čvančara varují: citovat jakékoli texty z tohoto blogu způsobuje vážné risiko trestního stíhání! Četba na vlastní nebezpečí!

Zdroj: MěÚ Valašské Meziříčí

Pěknou shodou okolností právě v době, kdy soud rozhoduje o právu veřejnosti seznámit se s projevy Adolfa Hitlera bez ideologických úvodníků, objevila se na sociálních sítích zpráva o dění ve Valašském Meziříčí, jehož mateřské školky dostaly dárek: chodítka Walkodile, do nichž lze děti vedené na procházku pomocí atraktivních barevných postrojů připoutat a zabránit tak třeba jejich vběhnutí pod auto.

Děti na fotografii jsou dle popisu šťastné, taktéž na propagačním videu (kdo by v takovém postroji nebyl!), ten, kdo obchod zprostředkoval, jistě také – nabízí-li se v zahraničí jeden kus za sto dolarů, je v ceně 50 tisíc za dva opravdu šťavnatá provise pro všechny na obchodu zúčastněné. A hlavně, je to všechno pro dobro dětí: ty se již v útlém věku naučí, že pro individualitu není v naší rozvinutě demokratické konsumní společnosti místo, a bude-li výchova v tomto stylu pokračovat, za pár let je ani nenapadne, že by si snad chtěly přečíst projev Adolfa Hitlera, aniž by se předtím dozvěděly, co si o přečteném mají a smějí myslet. Bude to generace nekomplikovaných, nekonfliktních, sluníčkových lidí, takových, jakým je rozkoš vládnout.

Aktualisováno.
Objevil jsem stránky dovozce, z nichž vyjímám:

20.9.2013
Mezi pokroková města, která se aktivně zapojila do projektu Walkodile se nyní řadí i město Znojmo. Pan místostarosta Jan Grois předal nadšeným dětem "krokodýly" ze kterých měli velkou radost i paní učitelky. Chtěli bychom touto cestou poděkovat vedení města za pozitivní přístup k problematice BESIP.

Ano, pokrok, to je to slovo…

Myslím, že kdyby firma vyráběla pouta pro Vězeňskou službu, jejich marketingové oddělení by popsalo nadšení vězňů, kteří ani nemohli dospat, jak se na nové medvědy těšili.

Komentáře   

0 # Anonymní 2014-09-09 13:58
Při vší úctě pane Pecino, je vidět, že nemáte děti.
Pletete jablka, hrušky. Slučovat Adolfa s chodítky:? Chtělo by to trochu nadhled.
T. Moláček
PS. S námitkou předražení souhlasím.
0 # Tomáš Pecina 2014-09-09 14:01
Proč myslíte? Dítě zvyklé na chodítko snáz přijme myšlenku, že Hitlera smí číst jen s ochranou. Je to ten samý princip, stát-ochranitel versus nespoutaná a potenciálně i sama sebe ohrožující individualita.
0 # David Schmidt 2014-09-09 14:50
To by platilo, pokud by byly na chodítku neustále. Jinak k němu naopak budou cítit odpor potažmo k autoritě.
0 # Anonymní 2014-09-09 14:19
Děti chodí na vodítku proto, aby nevběhly např. pod auto, když je učitelky vedou po chodníku. Je to ochrana proti "pohybu" prcků, kteří nemají v tomto věku rozum, rozběhnout se kamkoliv, kdykoliv, když je něco zaujme, nikoliv proti "myšlenkám".
Jsem přesvědčen, že žádný z rodičů, co jinak s Vašimi názory "na bojující demokracii" souhlasí, v tomto případě souhlasit nemůže.
T. Moláček
0 # Anonymní 2014-09-09 14:28
Ja jsem zadne sve dite na voditko neprivazoval. Misto toho jsem je ucil, aby neutikaly a ze na konci chodniku se maji zastavit a rozhlednout. Zatim jsou obe nazivu. Co se deti nauci tim, ze budou chodit privazane k plastove tyci ?
Nesouhlasim s Vami, pane Moláček
J. Pešák
0 # Anonymní 2014-09-09 14:52
Děti mám tři a naprosto souhlasím s článkem pana Peciny i reakcí pana Pešáka
JJ
0 # Anonymní 2014-09-09 17:26
Na internetu jsou k nalezení fotografie rodičů ze Spojených států, které mají dítě dokonce na vodítku s obojkem kolem krku.

Jediné komu to pomáhá, tak učitelkám, které asi jinak nezvládají svoji práci a nedokážou děti uhlídat.

Děti nejsou trestanci na procházce!
0 # Philip Sudak 2014-09-09 18:29
Já žádné vodítko na děti neměl, když jsem byl malý, a taky jsem na světě.

Když je takové risiko, že děti vběhnou pod povoz, měli by jich venčit jinde. Taky neposílám psy vyschranit se na dálnici.
0 # Anonymní 2014-09-10 08:01
Vážení, je rozdíl mít jedno, dvě děti, které jsou Vaše, u kterých víte, jak se chovají, které díky své autoritě (nebo plácnutí přes zadek) zvládnete.

Ale to co si může dovolit rodič, to si nemůže dovolit učitelka v mateřské školce či jeslích. A ta má na starosti třeba deset dětí. Pokud by děti neměly být celý den zavřené v místnosti školky, pak toto vodítko vidím jako rozumné, přiměřené řešení
Možná by pan Pešák, pan JJ apod měli vyzkoušet práci učitelky v mateřské školce, tedy jít s dětmi na procházku, "10 dětí jen za ručičku" po chodníku vedle komunikace plné aut.
Já bych byl první, kdybych to viděl, tak bych své dítě ze školky stahnul.
T. Moláček
0 # Anonymní 2014-09-10 10:55
Použití vodítek je známé i z dívné minulosti:
www.tyden.cz/.../crop-476779-slavedealer.jpg

Nemusíme děti učit si na to zvykat.
0 # Anonymní 2014-09-09 15:16
Až za okolností, podobných těm v Tanvaldě (viz policie.cz/.../...), zachytí automobil takto přikšírované děcko, tak to bude pěkný masakr, a odskáčou to i ty, které by jinak díky štěstí mohly přežít.
0 # Tomáš Pecina 2014-09-09 17:25
Je to ještě horší: děti "na volno" by dokázaly před autem řítícím se na chodník utéct, děti chráněné chodítkem budou mít smůlu.
0 # Anonymní 2014-09-09 17:22
Souvislost mezi Walkodile a projevy Adolfa Hitlera nevidím. Pro Vás ty projevy v těchto dnech asi souvisí se vším...
Co se týče údajné ceny: máte důkaz, že za dva exempláře bylo zaplaceno 50 tisíc korun?
0 # Tomáš Pecina 2014-09-09 17:27
V odkazovaném článku se píše: "Město na nákup praktické pomůcky uvolnilo ze svého rozpočtu bezmála 50 tisíc korun."
0 # Anonymní 2014-09-09 19:50
Děkuji, ale to mi neuniklo. Na důkaz je to slabé.
V odkazovaním článku se píše, že město bude zvažovat nákup více pomůcek i pro ostatní školky. Ta uvolněná částka se může vztahovat na víc než Vy sugerujete. (Ill doers, ill deemers...)
0 # Tomáš Pecina 2014-09-09 20:01
V odkazovaním článku se píše, že město bude zvažovat nákup více pomůcek i pro ostatní školky.

Je to možné, ale v takovém případě by to byla chyba žurnalisty, ne moje: nelze rozumně předpokládat, že by město uvolnilo na nákup padesát tisíc a pak zvažovalo nákup i pro další školky. Když na něco uvolníte z rozpočtu peníze, pak jste rozhodnuti to koupit, ne že nákup teprve uvažujete.

Ill doers, ill deemers...

To chápu jako celkem trapný osobní útok.
0 # Anonymní 2014-09-09 21:28
S tím příslovim jsem se Vás zřejmě dotkl více, než jsem měl v úmyslu, tak se omlouvám. Mea culpa.
Sugerovat jen na základě toho článku, že si zúčastnění namazali kapsu mně připadlo neférové. Žurnalisté se často vyjadřují nepřesně... Osobně dávám přednost presumpci neviny, tak velké předražení považuji za nepravděpodobné. Časem se to jistě vysvětlí.
0 # Tomáš Pecina 2014-09-09 21:32
Omluva se přijímá. Podle jejich stránky, kterou uvádím v aktualisaci, se to celé odehrálo už v březnu 2013 a koupili 15 sad pro 3 školky. Takže žurnalistická zpráva byla patrně úplně mimo realitu.
0 # Anonymní 2014-09-10 18:02
Nejen obsahově špatná žurnalistická práce, ale i formálně: " ... učitelky .... měli" Auvajs
0 # Jan Vaněk jr. 2014-09-10 19:08
Já tedy znám i postup, že se "uvolní" maximální výdajový rámec s tím, že podle okolností nemusí být plně vyčerpán, aby se pak už nezdržovalo schvalováním každého detailu.

Každopádně jste dezorientován, Za 15 „krokodýlích“ sad město zaplatilo 98 tisíc korun (což je přirážka pouhých 9 % nad aktuální maloobchodní cenu) ve Zlíně.

Ale radši bych si vyžádal podrobnosti podle ZoSPI, žádný zápis z orgánů Valašského Meziříčí o udělení dotace se mi nepodařilo najít; že by to nacpali do běžných provozních výdajů? Dle spěšného radničního dementi byly "pořízeny pouze dvě sady této pomůcky pro dvě největší mateřské školy", což asi bude znamenat jen jedno na každou; věta o uvolnění 50 tisíc je zkopírována z radničního PR s výjimkou slova "bezmála".
0 # Jan Vaněk jr. 2014-09-10 19:10
0 # Philip Sudak 2014-09-09 18:33
Jsou-li ty děti, nesoucí vodítko, šťastné, tak já jsem čínský bůh srandy.

Jistě vzpomínáte na kausu, kdy máma dala dítěti obojek a přivazovala je, když nechtělo poslouchat. Mám-li dobrou paměť, kausa skončila podmínkou a pan předseda to komentoval, že kdyby dítě nemělo obojek, ale například břišní pás (či něco podobného, co mají děti na foto), tak by to prošlo.

Proč kupovat za padesát tisíc takové monstrum, když vodítko ve zverimexu stojí pár stovek? A obojek (malý) jde zapnout i na ruku, či nohu. Tak co.
0 # Philip Sudak 2014-09-09 18:36
Tento komentář byl odstraněn autorem.
0 # Philip Sudak 2014-09-09 18:39
Jo, a ano: toto nemá na chodníku co dělat, to už je organisovaný útvar chodců. Nebo, já mám Valašské Meziříčí kousek, dokážete sobě přestavit, jak se tam budou, s takovým krakenem, vyhýbat protijdoucím?

Osobně bych učitelku poslal s dětmi špacírovat na silnici, jako vozidlo.
0 # Anonymní 2014-09-09 18:42
Jisté a v českém prostoru značné procento obyvatel s trochu nižším chápáním reality,neschopným čtení "mezi řádky" replikuje jak zde k přečtení.
0 # David Schmidt 2014-09-09 20:21
Podle čeho se bude určovat, které děti vepředu povedou chodítko?
0 # Anonymní 2014-09-09 21:42
Lidé, kteří s tím mají zkušennost navrhují menší děti vzadu, protože vepředu by byly tlačeny.
V GB s tou pomůckou začali ve 2007 a podle Wikipedie to získalo mnohá ocenění ( en.wikipedia.org/wiki/Walkodile ). Takže úplná kravina to asi není, třebaže české dětičky jsou podle mne disciplinovanější než ty v GB.
0 # Tomáš Pecina 2014-09-09 23:32
Ocenění není argument, obvykle jen marketingový nástroj (pozornější analysou se obvykle zjistí, že za oceněním stojí peníze oceněného, buď formou dotace, úplatku nebo přímo kontrolou ocenitele).

Princip, že nevinným lidem se nenasazují pouta, by měl platit i pro děti v tomto věku. Pro děti to může být zajímavá hra, ale rozhodně by se taková věc neměla používat rutinně.
0 # Anonymní 2014-09-09 23:36
No,na fotce ty deti nevypadaji stastne,kdo vypada stastne,je ucitelka.Zajmave ze ve spolecnosti,ktera se prezentuje,jako svobodna,demokraticka,tolerantni a kdo vi co jeste,zavadi vlastne nesvobodu.Takove barevne pouta,jako takovi mali vezni.Cela desetileti to slo bez barevnych pout,a ted to jako nejde???Pochobyl bych vylozene o problemovych,jako napr.nasi'mili'neprispusobivi spoluobcanci.
0 # Tomáš Pecina 2014-09-09 23:40
Ano. Nejlepší jsou ty sekvence na konci videa, jak spoutané děti šťastně běhají po trávníku.

Použití těchto pout hodnotím jako zločin týrání svěřené osoby podle § 198 odst. 2 písm. c), d) TrZ.
0 # Philip Sudak 2014-09-10 02:55
Mně to přijde horší, než-li skutečně vodit děti na vodítku pro psy (na rozdvojce). Ale, který soudní znalec z oboru psychiatrie (a pediatrie) Vám přizná, že to má negativní vliv na psychický rozvoj osobnosti dítěte? Asi žádný ...
0 # Anonymní 2014-09-10 01:48
Když jsem to viděl, vzpomněl jsem si na jednu knížku z dětství:

karel-may.majerco.net/.../karavana-otroku-2.jpg

Spozdravem,
Adam
0 # Anonymní 2014-09-10 07:27
K mnou poslanemu obrazku bych chtel jeste dodat ze puvodni model “walkodile“ skyta vice bezpeci protoze deti/otroci maji zafixovane ruce, takze ti nezbedni nemaji sanci se svevolne odepnout a skocit pod auto/velblouda. Vhodne tezka klada navic zajisti posileni bederniho svalstva, coz se detem bude hodit pozdeji az budou tahat kilogramy nesmyslnych ucebnic. Adam
0 # Anonymní 2014-09-10 08:13
Nevím jak teď, do kočárků nekoukám, ale dříve děti maminky zcela běžně poutaly své malé děti v kočárcích "kšírami". Naprosto standardně.

Asi je naším vzorem Norsko, kde nesmíte na dítě křičet, nebejbože ho plácnout přes zadek. To Vám ho sociálka sebere. Pak se Norové ale nemůžou divit, že jim tam vyrostli asociálové (pardón- demokraticky vychovaná individua) typu Brejvik
T. Moláček
0 # Anonymní 2014-09-10 08:42
Jiste chapete rozdil mezi batoletem a osmiletym druhakem. (Pouziti walkodile az do druhe tridy.) Ksirami mi matka hrozila kdyz mi byly asi tak ctyri roky. Nebylo nutne je pouzit. Doporucuji pisnicku od Wericha: Hodne stene. Adam
0 # Anonymní 2014-09-10 11:08
Osobne by me zajimalo, jak vznikla predstava toho, ze ma spoustu lidi potrebu se seznamit s myslenkami AH :-) A ze uz do te predstavy pomalicku zapadaji i deti. Ono to vypada, ze si autor mysli, ze ta knizka je pupkem sveta :-)
0 # Tomáš Pecina 2014-09-10 13:00
Není divu, když jí OČTŘ udělaly tak masivní reklamu. Není účinnější propagace výrobku, než když je označován za zakázaný. Hitler by měl radost.
0 # Anonymní 2014-09-10 12:57
Opravdu odporné. Více snad ani nelze dodat.

Richard
0 # David Schmidt 2014-09-10 13:17
Také by záleželo, zda by jinak chodily na procházku. Je pravda, že pes,
který je zavřený, se může z vodítka radostí zbláznit. Kočka ale nikdy.
:)
0 # Anonymní 2014-09-10 14:27
Vodítka ve školkách: Jsou nebezpečná, bouří se rodiče
domaci.eurozpravy.cz/.../...
0 # George Boehm 2014-09-10 19:36
Bohuzel jsem take nenasel zadnou souvislost mezi "Voditkem deti" a "Hitlerovy projevy".

Pouzivani "Voditka deti" v materskych skolkach je nejmene 20 let stare, zalezi na rozhodnuti skolniho distriktu, mesto ci venkov. Je neprosto jiste ze bezpecnost deti je na jejich mysli.
Jen neodpovedni rodice by nedrzeli male deti na chodniku za ruku! Ucitelka ma na starosti 10-15 deti a zadna nechte oznamit rodicum vase dite vbehlo pod autobus!

Rad bych vedel kolik tech rodicu by pisemne zazadalo o vyjimku pro jejich dite, sprostujici ucitelku jakekoliv odpovednosti za uraz ratolesti.
0 # Tomáš Pecina 2014-09-10 19:44
Souvislost spočívá v tom, že v obou případech vzdáváme svobody – jednou vicario za své děti – výměnou za více bezpečí. Dítě, jemuž je vštěpováno, že je normální preferovat bezpečnost nad svobodou do té míry, že bude (např.) voděno po ulici v poutech, pak snáz akceptuje i to, že je správné, aby se nesmělo seznámit s Hitlerovými projevy, protože by mohlo pochytit nesprávné a nebezpečné myšlenky.
0 # Anonymní 2014-09-10 20:28
Boze, dite chodici do skolky zadny AH nezajima. A on nekdo vodi deti v poutech? Nehrotite ta srovnani do skutecne absurdniho extremu? Realny svet daleko presahuje problemy, ktere resite Vy a Vas blog. Deti nemate, ale stejne se musim zeptat. Videl byste sve dite radeji nesvobodne se drzici Walkodilu, nebo naposledy kricici "Freeeeeeeeedom" pod koly auta?
0 # Tomáš Pecina 2014-09-10 20:50
Bohužel, nikoli všichni mí čtenáři jsou v potřebné míře nadáni funkční gramotností.

Odpověď na své otázky najdete v mých textech. In superflue.
0 # Anonymní 2014-09-10 22:33
Zapřažení dětí do vodítek je jistě velmi traumatizující. Naštěstí netrvá moc dlouho. Závažnější pro vývoj osobnosti je připoutání do dětské autosedačky a v pozdějším věku povinné upoutání bezpečnostním pásem při jízdě v autě. Díky tomu většina populace přivykla natolik nesvobodě, že ji ani nenapadne číst projevy AH.
0 # Anonymní 2014-09-10 22:48
Priznam se, ze nevim, co znamena In superflue :-) Mira me gramotnosti je doufam minimalne srovnatelna s vetsinou Vasich klientu, at jsem radeji pri zemi :-)
0 # Tomáš Pecina 2014-09-10 22:57
Dnes by bylo stylovější hovořit o "průměrně vzdělaném orangutanovi" :-)
0 # Anonymní 2014-09-10 23:43
:-) budiz, dekuji Vam :-)
0 # Anonymní 2014-09-10 20:11
Taky se mi z toho obrátil žaludek. Děcka na vodítku, ještě náhubek chybí. Někteří si myslí, že když budou děcka chovat ve vydezinfikované polstované cele, udělají pro ně to nejlepší. Tak vyrůstají jedinci, jejich biologická hodnota a posléze i sociální je značně diskutabilní. Tahle přehnaná "ochrany" existovala v menším rozsahu až za mého mládí a děcka se pak setkali se skutečným životem až ve škole a někteří dokonce až na vojně:)

cnemo
0 # George Boehm 2014-09-11 09:14
Prehanite to pane Pecina. Dite predskolniho veku nema nejmensi pojem o "vštěpováni, bezpečnosti nad svobodou" . Dite samo hleda bezpecnost proto se drzi ruky dospeleho. Svobodu rozhodovani o sve bezpecnosti ziskava postupem veku!

Zrejme nemate deti, jinak by jste jim nedaval svobodu vbehnuti pod autobus!
0 # Tomáš Pecina 2014-09-11 09:40
Držet se za ruku nebo být připoután v autě bezpečnostním pásem je něco principiálně zcela jiného než být připoután ke "krokodýlovi". Dítě si všechny konotace jistě neuvědomuje, ale to základní, že musí akceptovat spoutání, aby bylo chráněno před nebezpečím, jistě ano.
0 # Anonymní 2014-09-11 14:32
A k tomu finalnimu zaveru jste dosel na zaklade ceho? Mate pro sve tvrzeni nejaky podklad? Myslim, ze ve skolce je diteti vsechno sumafuk.
0 # Tomáš Pecina 2014-09-11 15:13
Na základě vlastní zkušenosti. V tom věku jsem byl dítko mimořádně citlivé a vnímavé, a nedokážete si představit, jak jsem jako takové bylo v šesti letech znechuceno, když jsem muselo sedět ve školní lavici a poslouchat věci, které jsem dávno znalo (umějíc v tom věku již samozřejmě číst a psát). Příkladmo jak se mne dotklo, že jsem se měl učit psát plnicím perem, které bylo ošklivé a nepraktické, když jsem dávno psal čínským perem.
0 # Anonymní 2014-09-11 19:18
To jste byl mozna Vy :-) Ostatni deti v tomto veku cumi na okolni svet jako puk :-) Jinak predchozi prispevek - bravo, smekame pomyslny klobouk dolu, byl jste mimoradne decko :-)
0 # Tomáš Pecina 2014-09-11 22:57
Že mi nasazují pouta (postroj), poznám i jako dítě nevysokého intelektu. Jediné, co v tomto věku nevím, je, že to není normální.
0 # Anonymní 2014-09-11 23:55
"A hlavně, je to všechno pro dobro dětí: ty se již v útlém věku naučí, že pro individualitu není v naší rozvinutě demokratické konsumní společnosti místo, a bude-li výchova v tomto stylu pokračovat, za pár let je ani nenapadne, že by si snad chtěly přečíst projev Adolfa Hitlera, aniž by se předtím dozvěděly, co si o přečteném mají a smějí myslet." Treba je ten postroj nevhodny, ale napadlo Vas, ze treba nekdo myslel pouze na bezpecnost deti MS na vychazce? Ta Vase analogie se soucasnou kauzou(mimochodem, gratuluji) me proste prijde uz hodne ujeta, chybi mi tam jisty nadhled, ktery mi pripada, ze ztracite... Takhle jednou zacnete videt "satana" vsudypritomneho "systemu" za kazdym rohem, stejne jako napriklad Vase oblibenkyne VT vidi vsude neonacisty :-)
0 # Philip Sudak 2014-09-12 00:30
Ten, který tu zrůdnou hrůznost vynalezl, možná opravdu nemyslel na nic jiného, než na bezpečnost dětí. Ale o tom je účinná obrana intelektu - podrobovat všechno kritice. On myslet nemusel vůbec, podstatný je výsledek - člověk, který spáchá "drobný" přestupek v dopravě také může způsobit katastrofu nedozírných následků, a také si to v tu chvíli těžko uvědomí. Pak je ale pozdě.

Právník, a filosof, prostě uvažuje jinak, proto tento způsob uvažování není blízký Vašemu srdci.
0 # Anonymní 2014-09-11 11:22
Město Valašské Meziříčí publikovalo na svých stránkách tiskovou zprávu, která vysvětluje, jak se věci se ve skutečnosti mají.

Pan Pecina podal stížnost na někoho, komu se nelíbilo, že na něj doráží pes bez předepsaného vodítka. Když je pan Pecina proti vodítkům pro psy, tak je pochopitelné, že je a fortiori proti těm pro lidská stvoření. To je naprosto logické, a panu Pecinovi nezbývá, než nadále brojit proti jeho větrnému mlýnu.
0 # Tomáš Pecina 2014-09-11 11:36
Copak jsem proti vodítkům pro psy? To je pitomost: osobně mi sice psi (i bez vodítka) nevadí a nikdy bych kvůli tomu nikoho nekáral, ale chápu, že to tak nemusí platit pro každého. Kromě toho vodítka nařizuje i platné právo (v Brně).

Coco byl nicméně venčen ve výběhu, který svémocně opustil.
0 # Philip Sudak 2014-09-11 11:51
Jedna věc je neovladatelná obluda, která má ze svého pána (spíše paničky) akorát legraci a své okolí (včetně své paničky) šikanuje, protože panička by vůbec žádného psa mít neměla. Tam je vodítko, a nejlépe ještě náhubek, nutností. A není relevantní, zda ta obluda je irský vlkodav, nebo čivava. A k vůli takovým obludám je, většinami obecně závazných vyhlášek, vodítko povinně vyžadováno.

Dovolím si ještě poznamenat, že každý pes má jinou povahu, a i když je jinak skvěle vycvičen, je to přece jenom zvíře, které prostě není s to některé věci logicky pochopit a odvodit, jedná instinktivně. Proto jej může něco, třeba, vystrašit a vodítko slouží k ochraně jeho, jiných i veřejného pořádku (třeba bezpečnosti a plynulosti dopravy).

Dítě je sice psovi v něčem podobné, a ano, v něčem je i horší, ale uvazovat dítě na vodítko není, na rozdíl od psa, nutné. Dítě stěží vběhne pod kola povozu, že se mu nelíbila paní, která šla proti němu.
0 # George Boehm 2014-09-12 03:29
Prosim jak dite pozna ze pripoutani pasem v aute o proti pripoutani k spolecnemu voditku je "principiálně zcela jiného" ?

Oba jsou nastroje bezpecnosti jen po dobu kdy detem hrozi nebezpeci. To v jejich veku docela chapou! Nic jineho.
0 # Anonymní 2014-09-16 22:06
Ty povinne autosedacky je opravdu pekna šikana. Proč se probůh rodiče nemůžou rozhodnout sami, zda své dítě budou kurtovat?

Petr V

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v pravém sloupci dole)