Mezi technologické vymoženosti, které většina z nás nenávidí vůbec nejvíc, patří automatické systémy pro vyřizování telefonátů na hot-line a jiných zákaznických linkách. Voláte, mačkáte tlačítka tonové volby, čekáte, znovu voláte, mačkáte, čekáte, a nakonec stejně odpadnete (pěkne je to parodováno kupř. zde).
V České republice arci přišli s inovací a představou, že takto čekat bude nejen volající, ale i volaný. V kterémžto naivním přesvědčení mi kdosi minulý týden zavolal z čísla 225375504 (mp3).
Moje reakce, jak zřejmo z jejího tonu, je dosti rozzlobená (faktem je, že původně jsem chtěl použít ještě pregnantnější formulaci, ale trvalý odposlech mne naučil kázni), ale hned vzápětí jsem se zastyděl: ne snad proto, že jsem byl nevyčkal, až na mě dojde řada, ale v zemi jakých tupců to žiji, když podobný přístup, soudě dle toho, že je praktikován, na nemalé procento mých spoluobčanů funguje.
Aktualisováno.
Protože volání se týden co týden opakovala, dnes jsem se rozhodl učinit jim přítrž. Snad to pomohlo.
Aktualisováno.
Nepomohlo, ale hovory jsou čím dál tím zábavnější.
Důležité upozornění!
Policie České republiky a šéfcensor Ústavu pro studium totalitních režimů Jaroslav Čvančara varují: citovat jakékoli texty z tohoto blogu způsobuje vážné risiko trestního stíhání! Četba na vlastní nebezpečí!
Inovace
- Autor: Tomáš Pecina
- Kategorie: Úvahy a komentáře
- Počet zobrazení: 3261
Komentáře
Další vývoj se bude patrně ubírat směrem zpoplatnění čekajícího volaného.
Zkuste priste vydrzet az do prozrazeni zapletky.
Oni vedi, ze 90 ci vice % volanych okamzite zavesi. Takze tyhle hovory zvladne masinka a ten zbytek co se kvalifikoval jako dostatecne naivni a ceka je pak rychle predan operatorovi, rekl bych ze to nebude trvat ani 15 sekund.
Hacek pro ne muze byt v tom, ze kdyz vola masinka,takak tech lidi co okamzite zavesi bude jeste vice nez kdyz jim vola clovek. Direct marketing je opravdu tvrdy obor, tohle uz pripomina jako kdyz rybari oraji morske dno vlecnymi sitemi.
Takže když mi zavolá call centrum s nějakou nabídkou a mám relativně čas, dám si telefon před sebe a občas do něj něco řeknu, abych je udržoval na lince. Oni tím, že si hovory nahrávají, mají sami strach to sami ukončit, když se rozhostí chvíle napjatého ticha (většinou po otázce, jak si mi nabídka líbí).
Také zpravidla netuší, komu volají, takže kdyby šlo o nabídku suprahrnce s dovozem, asi bych neváhal si nechat poslat hrnec na vymyšlenou adresu. Ne že bych to provozoval často a vždy, ale za vhodné konstelace, je to podle mého mínění nejlepší skupinová strategie. Kdyby to dělali všichni, přestane se opruzování náhodných čísel vyplácet.
V USA uz na to asi 10 let existuje tzv. do-not-call list kam se muzete zapsat a oni vam pak pod pohruzkou sankci nesmi volat, ale trvalo to dlouho, nez se to legislativne prosadilo pres odpor tehle otravne marketingove lobby.
Člověk by zvedl hovor a po zjištění, že jde o operátory CC, přepnul by na autopilota, který by měl namluvené typické repliky a zvuky. K tomu pár tlačítek na vyvolání vět typu "můžete mi to prosím zopakovat?" ... a bylo by to na nějakou dobu vyřešeno.
Autopilot by nemusel být zrovna dokonalý, nemusí projít ani Turingovým testem - tím by ostatně prošel málokdo ze školených CC operátorů, pokud by se držel firemní komunikační strategie.
Reagovat na podobné telefonáty znamená vystavit se risiku podvodu.
Nekdo jim prodal Vasi pohledavku, tak Vam to chteji sdělit, když Vam nedorazily upominky...,
A kde je onen podvod?
Petr V
Možná bych se s nimi bavil poněkud vstřícnějším tonem (arci se stejným výsledkem), ale vliv na mou reakci mělo to, že mi opakovaně volali a domnívali se, že budu čekat, až na mě přijde řada. Od té doby nezavolali, takže to pomohlo.
Podvodu se vystavuje každý, kdo je ochoten řešit své finanční záležitosti po telefonu s cizím člověkem. Když mi zavolá někdo, koho znám nebo s kým mám smluvní vztah (a je schopen to hodnověrně prokázat), nemám problém. Chovám se slušně, ale na neslušnost reaguji adekvátně.
RSS kanál komentářů k tomuto článku